SGW dijkgatbos

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

SGW dijkgatbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 19:53

nou hier mijn verslagje, ik zal het kort proberen te houden
vanochtend vroeg wakker geschud door me ma Gefeliciteerd meid! Verward Cool wat?! Verward oja ik ben jarig vandaag! Haha!
ik ben binnen 5 min bij het bos! lekker handig! dus paardje inladen en hop naar het bos! voor de 1e x ging ik M crossen(met een pony met watervrees,hoe krijg je het voor elkaar Haha! ) mijn dressuur ging echt slecht! en vooral als je weet wie de jury is word je al niet blij! heb bij die man nog nooit hoger gereden dan 153 ofzo! naja na mijn dressuur zeeen van tijd..... Verward dus de cross gelopen tijdens het Z paarden gebeuren, wel leuk maar vond ze allemaal niet denderend rijden! vooral op de 1e sloot viel het me tegen!
bij 1 van de laatste hindernissen vroegen we hoeveel er goed overheen kwamen! die man zei dat er slechts 5 goed over waren 2 die weigeringen op hadden en de rest was daar geneens gekomen! Scheve mond maarja ik had met mijn dressuur 155(zo weer een ophoging bij die vent Haha! ) viel me alles mee, stond zelfs 3e van de 7........
naja ik moest als 1e starten! na heel langgggg wachten, eindelijk springen! ik moest na Merel Blom springen(ja heb je zien springen hoor! Cool ) naja stond vreselijk laag natuurlijk! ik spring Z(1.20) en dit parcours stond net aan op 90cm! Haha! zowat gestruikeld hihi, maar ik was foutloos net als iedereen Knipoog naja toen als 1e crossen! wil die eikel toch niet weg! en te steigeren en idioot te doen! dus ik ging al ff later van start, naja alles ging perfect! de bodem was VRESELIJK zwaar....(dus kijk uit mensen die morgen moeten!!!) het ging allemaal maar erg hard, bij het water moest ik een steil springen daarna een boom en dan boom met water
op de middelste maakte hij een stop, ik had te weinig kracht om hem goed door te drukken! maarja de rest ging super! met 1 stop de finish gehaald........helaas beetje erggggg snel Bloos daar baal ik nog het meest van dat ik te snel ging Boos! niemand die dat verwacht van mijn vuilnisbakkie waarvan iedereen denkt dat ie niet hard kan! wel dus maarja daar kreeg ik 2 strafpunten voor
ik heb geen idee hoeveelste ik ben geeindigd,maar er werd niet super gecrosst! ik ben wel reserve kampioen Noord Holland(yeahhhhh van de 2 Haha! )
morgen weer een hele dag te groomen en balken sjouwen! Knipoog
ben nu reserve kampioen in het B geweest, in het L en nu ook in het M
ik heb wat met die reserve plek! Boos!
oh chantal ik heb je nog zien springen! wij gingen ff alle Zers bekijken Haha!
en je zei nog wat tegen je pony in het parcours, erg grappig
en wat is wolver de jonge toch vreselijk groot voor dat leuke pony'tje!!!! hij mag nodig op zoek naar een grotere hoor!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 19:57

Goed gedaan hoor, al was een eerste plaats een mooi verjaardagskadotje geweest Knipoog

En ik heb ook altijd wat met reserve Boos!

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 19:58

heej!! Wel goed van je hoor!! Dat je dan toch nog te snel bent, nadat ie niet weg wilde!! En trouwens, Wolver heeft al een paard, is een van zn laatste crossen met die pony.

Many people will walk in and out your live, but only true friends leave footprints...

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 19:59

toch Liberty?? hehe Haha!

Many people will walk in and out your live, but only true friends leave footprints...

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 20:01

Ha ha ik ben dus niet de enige met een raceraket onder haar kont!
Ik hoorde al van iemand van stal die vandaag L paarden reed, dat de bodem zwaar is en het parcours vrij bochtig, nou, dat wordt nog wat met die van mij!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 20:04

Het is WOLFER Tong uitsteken Nog een wedstrijd, en dan gaat zijn broertje er mee rijden Haha!

Hoe had ie gereden?

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 20:25

nog gefeliciteerd!( heb je 3x gezien vandaag, maar ben het straal vergeten Bloos! )
netjes gereden hoor Haha!
eigenlijk wel lachwekkend, met een pony met watervrees toch tot M Haha!
ik heb uiteindelijk met magned nog een paar hindernissen genomen Schijnheilig
toen gingen we uitstappen, zag ik op een vrachtwagen fam.blom staan ik hard nadenken (waar ken ik die naam toch van )
toch nog nieuwe bokkers gezien (heb merelblom dus ook zien rijden Haha! )
(kom ik ook lekker optijd achter Clown )

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 21:13

Wolfer is 1e geworden in de Z...

Bij mij ging het super voor het eerst Z! (cross dan)
Dressuur vond ik zelf niet zo denderend gaan. Toen ik de 1e contragalop moest rijden sprong hij over, maar gelukkig kon ik dat herstellen en zo nog wat foutjes.. Toch had ik nog 155 en 161 pnt gekregen dus dat viel reuze mee! (hiermee stond ik 3e van de 4 in de Z, maar ja die anderen hebben ook al veel meer ervaring natuurlijk dan ik.....)

Springen niet al te super.. wel foutloos... maar Het was best glad in de bochten (ondanks de stiften...) en af en toe had ik het tempo niet helemaal... vandaar dat ik ook wat riep tegen Murphy.......

De cross vond ik best pittig gebouwd, ze hadden niet erg veel veranderd met na de Z paarden voor de Z pony's. En ik vond de bodem onwijs zwaar.

Ik had 31 hindernissen 34 sprongen te gaan. Ik zag enorm op tegen de laaste hindernis de picknicktafel die echt enorm op hoogte stond! Ik had al tegen m'n moeder gezegd met crosslopen.. (het stond op Z paarden toen) "Als de picknicktafel niet veranderd, doe ik hem NIET!!!' Hij werd dus niet veranderd....
Ook hindernis 8 zag ik nog wel tegen op.. (dat was voor mij drie sprong hindernis 7-8-9

8 was namelijk een slootje een bergje af met een boom erboven en ik weet gewoon van Murphy dat hij bij dat soort sprongen er snel TE dicht onderkomt.

Maar goed ik ging toch met volle moed de cross in! Alles ging echt super t/m hindernis 23!! Hindernis 24 was een hele smalle, hetzelfde als de Z paarden alleen hadden ze er een ieniminie plantje onder gezet en de bodem was VEEl zwaarder.... ik zou en moest Murphy daar overheen hebben.. maar ja dat lukte niet, wat achteraf ook helemaal niet erg was. Ik overviel hem er gewoon mee. Het was een zware hindernis aan het eind van een lange cross! Na een aantal weigeringen ben ik dus lekker terug de DA gedraaft en daar lekker uitgestapt met hem.
Ik ben echt ontzettend tevreden over deze 1e keer Z! Er zaten hele moeilijke hindernissen in de cross, die Murphy super heeft gesprongen! Dus op naar Gorssel!!!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 21:37

netjes!!!!1 ik vond het een super leuke sprong(die smalle) door de droogte is het zo vreselijk zwaar ze hebben overal zand en grind neergeflikkerd
normala gesproken is de bodem super goed! maar dit jaar erg waardeloos! voor de M pony's vond ik hem niet zwaar, en erg leuk!
morgen weer vroeg heen! pffffff ga maar snel me bedje in!!!!!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 21:41

reddytobias schreef:
netjes!!!!1 ik vond het een super leuke sprong(die smalle) door de droogte is het zo vreselijk zwaar ze hebben overal zand en grind neergeflikkerd
normala gesproken is de bodem super goed! maar dit jaar erg waardeloos! voor de M pony's vond ik hem niet zwaar, en erg leuk!
morgen weer vroeg heen! pffffff ga maar snel me bedje in!!!!!


Moest jij die smalle ook dan?? Of bedoel je de cross in het algemeen?

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 21:54

algemeen! nee ik moest alleen die 2 extra....de cross van avorig jaar was precies het zelfde( op 1 hindernis na) dus kende hem al, was nu alleen een klasse hoger, maar ook dat stelde niet zoveel voor!
he chantal wat rijd jij met dressuur en springen?

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:10

reddytobias schreef:
algemeen! nee ik moest alleen die 2 extra....de cross van avorig jaar was precies het zelfde( op 1 hindernis na) dus kende hem al, was nu alleen een klasse hoger, maar ook dat stelde niet zoveel voor!
he chantal wat rijd jij met dressuur en springen?


Dressuur rij ik L2+3 en springen L+2 (ik was M, maar ben net terug gegaan naar de L..)

De dressuur kan altijd beter bij Murphy... maar daar wordt hard aan gewerkt!! Tong uitsteken


gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 23:08

Lielle en ik hebben net de cross gelopen(half in het donker) en het stond nu heel laag. Als het goed is wordt er nog wat verhoogd morgen, maar dat zal niet veel zijn

Leuk dat julie lekker gereden hebben vandaag
Ben benieuwd hoe wij het er morgen afbrengen Springparcors stond iig zo laag dat Tabitha morgen wel wat te doen heeft Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 07:23

haha het stond nog voor de A/B pony's of niet?
want dat was idd errug laag Haha!
veel succes vandaag trouwens!!
lielle en gomir

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 19:03

nou mensen, ben benieuwd!!!! ik heb me toch rot verveeld bij het springen! was er chagerijnig van!!!!!! maar oke, mijn vorig pony liep in het B en werd bij de abc Reserve Kampioen Noord-Holland, met 170 punten,foutloos gesprongen, foutloze cross, maar veeeeeeeeeeeels te snel! ojee, daar kreeg ze maar liefst 9.6 strafpunten voor!\
clubgenootje van mij was Kampioen in de DE....echt heel leuk! had ook 2x foutloos gereden en dressuur 162
en ander clubgenootje(paarden) had een 7e prijs!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:47

Ik heb wel fijn gereden vandaag Vanmorgen om 10 uur stond de cross nog steeds op de lage variant en ik moest om half twaalf al springen dus kon echt niet later lopen....Kwam onderweg dus nog wel wat verrassingen tegen Knipoog (een boompje op de piano en een oxer op de ski-jump bijvoorbeeld *LOL* )

Ik had twee stops op de boom voor het greppeltje, daarna ging het echt super. Voor die stops trouwens ook
Heb heel fijn gereden vandaag, dressuur ging ook niet slecht voor mijn doen en springen ging wel lekker. Het springen stond alleen wel erg laag Bloos

Ik heb trouwens in de cross de dubbel met witte hekjes wel heel voorwaarts gereden.
Hij stond op 10 meter en ik had dus bedacht dat ik iets terug moest rijden ervoor, maar iedereen zei dat ik gewoon door moest rijden, de paarden zouden er zelf wel op terug komen...Wsl wel maar die van mij dus niet Knipoog
Kwam iets groot in en kwam heel makkelijk op één galopsprong weer eruit Bloos *LOL*

Maar ik had de hele cross het gevoel dat ik controle had over het tempo en waar we heen gingen En dat is weleens anders geweest...Knipoog
Ik ga in ieder geval vol vertrouwen naar Gorssel Haha!


Ik moet van mijn zusje de groetjes doen aan Anoniempje Knipoog Tong uitsteken
(weet zeker dat ze dit wel leest *LOL* )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:08

Mooi dat het zo goed ging Gomir!
Ik zie je in Gorssel als het goed is wel!(en nog meer bokkers als het goed is...) Moet zelf allebei de dagen 1 paard rijden!

Ik heb de witte dubbel gister ook wel aardig voorwaarts gereden.. Murf is normaal nooit bang voor wit, maar gister dus opeens wel.. nou ja het viel opzich nog wel mee, maar hij sprong huize hoog over de twee hekken heen.. daardoor haalde ik de 2 galopsprongen met gemak!

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:08

Ik heb vandaag ook meegedaan bij de b pony's.
Met dressuur hadden we 161 pnt (ging ook niet zo goed), springen foutloos en de cross ook foutloos, maar te snel Haha! we hadden 5 minuut 44 ofzo en de ideale tijd was 6 minuut 4. Naja dat was dus 1.2 strafpunt.
In totaal waren we tweede Lachen!!!
Ik ben super tevreden, we gingen heen om rond te komen en dat is gelukt OK dan! !

Groetjes Jolanda

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 23:03

gomir schreef:

Maar ik had de hele cross het gevoel dat ik controle had over het tempo en waar we heen gingen En dat is weleens anders geweest...Knipoog
Ik ga in ieder geval vol vertrouwen naar Gorssel Haha!





Nou het zag er goed uit hoor toen je me voorbij kwam scheuren Knipoog

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 23:06

jammer genoeg kon ik niet komen kijken (wegens grieperigheid)
maar zo te lezen is het allemaal goed gegaan

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 07:53

mijn veslag gaat volgen *LOL*

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:37

Hier een kort verslagje van mijn dagje uit naar W'werf.
's Morgens om 7 uur vertrokken (we gingen met 3 man starten in W'werf) en rond 8.45 uur kwamen we aan. Gauw ingeschreven bij het secretariaat en het infoboekje opgehaald en direct terug naar de trailers.
De eerste van ons moest om 10 uur dressuren. Ik hoefde pas om 10.22 uur dus ik kon rustig aan doen.
De dressuur ging niet denderend, tijdens het losrijden al niet, t.o.v. de dressuur in Ede. (Moeder van Lielle: nog hartelijk dank voor het voorlezen). Aantal punten dressuur was 148.
Daarna zijn we met zijn 3-en de cross gaan lopen (2 x) en ik vond het gelijk al een mooie cross met leuke hindernissen.
Na de lunch ben ik gaan zadelen en los gaan rijden voor het springen. Springen ging lekker, maar helaas een balkje door mijn eigen rijfout.
Mijn paardje was goedgekeurd voor de cross. Om 13.54 uur mochten we van start. Omdat ik vorige keer in Ede zo verschrikkelijk hard ging en geen controle meer over mijn paard had, ben ik expres rustig van start gegaan. Over de startlijn heen gestapt, rustig aangedraafd en na 15 meter rustig aangegaloppeerd.
Ik heb een heerlijke cross gereden en net als Gomir had ik alle controle weer terug over mijn paard. Ze ging super en foutloos door de cross.
Nu had ik weer tijdfouten, maar nu omdat ik te langzaam was. Optimale tijd stond op 6.20 min. en ik heb er 7.13 min. over gedaan. Helemaal niet erg vind ik, want voor mij is het nu het belangrijkste om tijdens de cross de controle te hebben en te houden en safe te rijden. Dat is dus prima gelukt! En, weer net als Gomir, ga ik vol vertrouwen naar Gorssel!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers