Niet alleen, maar toch eenzaam

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Twijfelaar
Berichten: 3
Geregistreerd: 07-07-03

Niet alleen, maar toch eenzaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 13:24

ken je dat gevoel dat zelfs wanneer je allerlei mensen om je heen hebt, je je toch eenzaam voelt?
Niemand met wie je echt kan praten, niemand die je begrijpt. Niemand die daar moeite voor doet.
Ik heb op zich geen slecht leven. Ik heb net een nieuwe baan, heb mijn paarden, woon op een mooie boerderij. Maar toch heb ik het gevoel dat ik iets mis. Ik houd heel veel van mijn vriend, maar er ontbreekt gewoon iets.
Soms denk ik, is dit nou alles? Is dit nou waar je voor leeft? Slijt je je leven met werken, eten, slapen?
Zelfs van mijn paarden kan ik niet meer zo genieten als vroeger. Ik heb nergens meer lol in. Ik weet niet hoe het komt en hoe ik er vanaf kom.
Ik mis een goed gesprek, gezelligheid. Mijn vrienden zijn allemaal een beetje hetzelfde. Zelfde interesses, maar niet hetzelfde als ik. Ik kan nooit echt met ze praten. En ook met mijn vriend niet. Hij snapt mij ook niet.
Mijn leven lijkt zo'n sleur. Ik zou zo graag iets anders willen, maar ik weet niet wat. Er moet toch meer zijn in dit leven, dan alleen maar dit?
Soms droom ik van verre reizen, de wereld ontdekken. Maar ten eerste heb ik daar geen geld voor en ten tweede ben ik bang om te vliegen. Dat schiet dus ook niet op.
Mijn vriend houdt van drukke feesten met veel mensen en ik dus absoluut niet. Allemaal mensen om me heen met wie ik niets gemeen heb, die ik niets te melden heb. Ik ben niet echt sociaal.
ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Ik weet niet wat ik verwachten moet van het leven. Ik wil nog zoveel uit het leven halen, maar ik zit zo vastgeroest in dit leven.
Ik houd niet van drukte. Ik wil gewoon een paar mensen met wie ik kan praten over de dingen die ik interessant vind. Mensen die me niet vreemd vinden, maar gewoon ook zo zijn als ik.
Ik heb interesse in magie, heksen, geschiedenis, de Gothic levensstijl. Ik lees graag over regligies ( niet dat ik gelovig ben, maar ik vind de verhalen erachter wel leuk. Vooral boeken over de onzin van de Bijbel enz.).
Ik zit tussen een stel boeren met weinig niveau en kan geen intelligent gesprek voeren. Ik mis dat. Ik wil kunnen praten met mensen die ook zo zijn.

Anyway, ik vraag me dus af of ik de rest van mijn leven moet leiden met het idee dat er nog veel meer is dan dit. dat ik nu zoveel mis.

Sorrry voor het lange verhaal, maar ik moest het even kwijt.


mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 18:17

heej misschien kun je een keer een cruise gaan maken? dan kom je vanalles tegen en je hoeft niet te vliegen!! succes! Haha!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 18:40

ken het maar al te goed ...
maar kan geen antwoord geven op die vraag aangezien ik zelf ook nog opzoek ben naar het antwoord...

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 19:00

Het is heel herkenbaar hoor! Maar weet je....ik denk dat het vooral met jezelf te maken heeft en niet zozeer met de omgeving en de mensen om je heen. Jarenlang kun je tevreden zijn met wat je hebt, maar zodra je jezelf niet lekker meer voelt kun je alles zwart gaan bekijken. Tuurlijk zijn er altijd wel dingen die je zou willen veranderen. Maar je moet er het nu het beste van maken.

Ik vind je nogal depressief klinken. Zou dat er niet achter kunnen zitten? En kun je niet proberen met gelijkgestemden via internet in contact te komen (gothic en heksen etc)?

Misschien moet je eens iets HEEL impulsiefs gaan doen.....maak WEL die verre reis, overwin je vliegangst oid. Wat er ook uitkomt, de sleur zal dooorbroken worden.

Grani

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 20:26

Zo te horen heb je heel ander interesses dan de mensen waarmee je leeft en omgaat. Kom in die kringen maar niet aan met gothic, heksen e.d.
Dan kun je d'r ook niet met ze over praten. Dan ben je al gauw een eenling tussen de rest. Dus maar zorgen dat je in contact komt met gelijkgestemden. Dat is tenminste al een begin. Verder ben je gevoelig voor lawaai en drukte om je heen. Dan ben je dus niet de enigste kan ik je vertellen. Waar je veel aanhangers van gothic en heksen kunt vinden is op clubs.(Planet internet.) Daar heb ik er al een paar gezien.Het kost nog geen 2 euro per maand,en je kunt via je mobieltje betalen.Je kunt beter VIP clubber worden, kun je overal ff kijken. www.clubs.nl

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 20:30

Jah ik ken het ook. Ben ook bijna in de gothic, hekserij sferen geweest!!! Maar ik ben nu weer helemaal in de paarden en dat is toch het beste voor mij! Haha!


Primula

Berichten: 452
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Kessel-Lo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 21:38

Jaja, ik heb dikwijls precies hetzelfde gevoel hoor . Weet precies wat je bedoelt. Ik heb ook constant het gevoel van: is dit nu het leven dat ik wil? En krijg soms ook zin om eens iets helemaal anders te gaan doen, maar ook bij mij ontbreekt het geld... Scheve mond
Wat ik dan meestal doe is: ik pak mijn tentje, spring in de auto en ga een paar dagen kamperen. Maakt niet uit waar, meestal gewoon in eigen land, maar waar je niemand kent. Dan trek ik gewoon een paar dagen de natuur in en leer geregeld nieuwe mensen kennen zo. Dat is altijd wel eventjes een verfrissing om er eens helemaal tussenuit te zijn, ook al is het maar een paar dagen Lachen .
Je kunt misschien ook ergens een cursus ofzo gaan volgen i.v.m. heksen of magie, daar ontmoet je zeker en vast gelijkgestemde mensen en ga je je misschien iets beter voelen... Ach gut

God forbid that I should go to any heaven in which there are no horses…

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 21:56

Je profiel is lekker leeg, dus ik doe maar een gooi:

Wat jij beschrijft is een herkenbare fase, zowel voor mezelf als voor veel mensen die ik op mijn pad ontmoet heb.
Ergens tussen 19 en 23 jaar had ik er ook reuze mee te kampen.
Niemand om 'werkelijk' mee van gedachten te wisselen. Aardige mensen, maar...
Op een bepaald moment heb ik de knop omgedraaid. Gedacht: als ik me zo blijf opstellen, dan blijf ik alleen met mezelf over en is dat wat ik wil?

Vanaf dat moment ben ik me stukje bij beetje meer gaan openstellen voor anderen, mijn belangstelling gaan verleggen van wat mij nou zo boeide naar dat wat andere mensen beweegt en boeit.
Vreemd genoeg heeft ook een tijdlang werken met zwakzinnigen daarin een niet onbelangrijke rol in gespeeld. Wat heb ik enorm veel van die mensen geleerd aan zuiverheid en onbevangenheid!

Reizen hoeft niet ver en duur te zijn om nieuwe indrukken en ervaringen op te doen.
Als je maar alleen gaat.
Met je paard, fiets, autootje of de trein, een rugzak met tent, of goedkope overnachtingsadressen.
Via internationale clubs van jouw interessegebied kun je mogelijk ook bij
'geloofsgenoten' in het buitenland logeren.
Het is de manier om mensen te ontmoeten, van hen te leren en om lol en wat al niet met anderen te beleven.

Grijp je kans(en) en maak er wat van.
Wat heb je te verliezen?
Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 23-08-03 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 21:56

Zat leuke heksenfora Haha! te vinden hoor!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nancy, Aeva, Alocasia, Amazonbot, Anoukjuuuhh, Corien_, DWitzel, fleurtjeuh, LWDaisy, mika11, mosimonster, Novastar, Nustice, ryukapple, Silenna, tessaaa24, topsylover, Urona447 en 160 bezoekers