nabab de reve merrie? welke hengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pieterm

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: België, Beveren

nabab de reve merrie? welke hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 12:00

We hebben een 4 jarige merrie gekocht om volgend jaar mee te fokken. Ze is van Nabab de reve (quidam de revel) x pik bauer (pik koenig) x l'ormel v. klaveren haas (harphortas xx).

Er zijn al 2 veulens uit de merrie geboren, één van dobels cento en één van corrado I. Vooral het veulen van corrado is zeer chique.

Afbeelding

We willen een veulen met een minder rechte rug iets minder onderstandige voorbenen en een mooier hoofd. (het veulen van corrado voldoet aan deze eisen maar we willen een jongere (goedkopere) hengst nemen

Nu had ik graag van jullie enkele voorbeelden van hengsten die zouden passen op deze merrie.

Zelf hadden we al in gedachten balougran z (baloubet de rouet x grannus) of utrillo van de heffinck (clinton x heartbreaker).



P.S. De merrie heeft een zeer goed karakter dus hiermee hoeven we geen rekening te houden.


_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:28

Minder rechte rug zou van mij niet hoeven, rug is erg belangrijk en als ie een beetje plat van boven is , is zeker niet slecht.

Utrillo zou ik niet doen, weet niet hoe die fokt, maar zelf vind ik het geen goede hengst. Balougran ken ik niet.

Wil je geen kwpn hengst ?

.


pieterm

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: België, Beveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 20:38


pieterm

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: België, Beveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 22:17


fokker
Berichten: 195
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 10:50

Heb die al eens op Z gezien en zou hem en de toekomst nog wel op een van mn merries willen proberen.
Heb er nog geen veulens van gezien dus weet niet wat voor bloed hij het beste kan gebruiken maar springen kan ie.
Lijkt me met Nabab wel een intr. combi


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers