ADSL-vraagje...*gaap*

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

ADSL-vraagje...*gaap*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 10:46

Gaaaap Nou.

Ik HEB dus een (gratis) 12move-abonnement.

Post komt dus vanaf 12move-mailadres , en mijn site staat ook op een 12move-adres. Die site verander ik regelmatig , wat nieuwtjes , nieuwe foto's , enz. Maar om die site te updaten MOET ik dus via 12move inbellen. Okee.

NU heb ik dus hiero mijn nieuwe ADSL-aansluitingspakket paraat liggen Cool

Allemaal heel erg leuk en aardig , maar ik ben een beetje bang dat ik als ik dat hele spulletje eraan gehangen heb , ik niet meer met 12move in kan bellen ???

Het ADSL is van Tiscali , en 12move valt OOK onder Tiscali....

Ik weet dat je voorheen 2 gratis providers kon gebruiken , bvb. Freeler en 12move. Dan kon je zelf selecteren om de via de andere in te bellen als de ene het niet goed deed Haha!

Maar nu ga ik dus dalijk internetten vanaf een tweede ADSL-lijn ,
KAN ik dan nog wel inbellen via het 12move-inbelnummer Verward

Ik probeer al 2 dagen die infolijn van die gasten te bellen , maar is hartstikke druk Boos!

Hoop heel erg dat iemand hier het weet !!


sabje19

Berichten: 1113
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 11:00

Wij hebben/hadden ook 12 move en hebben nu een ADSL van XS4ALL. En mijn vader heeft nog steeds dat hij mail binnen krijgt via 12 move en kan ook gewoon inbellen om zijn post binnen te halen. Je moet gewoon als je bij internet explorer zit naar Extra, internet-opties toe. Dan naar verbindingen toe en daar hebben wij dus een 12 move verbinding staan om in te bellen en de andere voor ADSL en kan wel dus, want bij ons werkt het ook.
Je kunt gewoon 2 verbindingen instellen als het goed is.

Denken moet je aan een paard overlaten, die hebben een groter hoofd[L+8] onze uitstand, hij is met pensioen. RIP mijn lieve man 26-01-2017

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 11:24

*diepe , diepe zucht van verlichting* OK dan!

SUPERB!!!! Dankje Sabje , dus het KAN blijkbaar nog gewoon op dezelfde manier als eerst Lachen

Die mail maakt me nog niet zoveel uit , maar ik heb dus ECHT geen zin om die site weer te gaan verplaatsen naar een ander adres

Nou dan ga ik het maar installeren , want nu zit ik nog gewoon te bellen Tong uitsteken

DANKJEWEL !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 13:31

Nog een tipje voor je mail. Je kunt je mail laten forwarden. Je mail die naar je oude adres gestuurd wordt, wordt dan automatisch doorgestuurd naar je nieuwe emailadres. Scheelt weer geld ook Haha!

sabje19

Berichten: 1113
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 13:37

Dan gaat niet bij 12 move hebben we ook geprobeerd, maar op de site van 12 move staat dat ze dat niet doen meer.
Beetje geld kloperij dus.

Denken moet je aan een paard overlaten, die hebben een groter hoofd[L+8] onze uitstand, hij is met pensioen. RIP mijn lieve man 26-01-2017

martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:34

sabje19 schreef:
Wij hebben/hadden ook 12 move en hebben nu een ADSL van XS4ALL. En mijn vader heeft nog steeds dat hij mail binnen krijgt via 12 move en kan ook gewoon inbellen om zijn post binnen te halen. Je moet gewoon als je bij internet explorer zit naar Extra, internet-opties toe. Dan naar verbindingen toe en daar hebben wij dus een 12 move verbinding staan om in te bellen en de andere voor ADSL en kan wel dus, want bij ons werkt het ook.
Je kunt gewoon 2 verbindingen instellen als het goed is.


waarom zou je als je adsl hebt alsnog gaan inbellen via de normale oude modem?

je kan bij je mail (als ik het goed heb), gewoon het mail account opgeven van 12-move. Aangezien Tiscali op hetzelfde "netwerk" zit als 12-move, kan je gewoon in je Outlook Express de mail ophalen... overigens kan je altijd nog gebruik maken van de webmail versie...

martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:36

pmarena schreef:
Ik probeer al 2 dagen die infolijn van die gasten te bellen , maar is hartstikke druk Boos!

Hoop heel erg dat iemand hier het weet !!


overigens heb ik net even mailtje gestuurd naar mn huisgenoot die daar op de helpdesk zit, je weet het binnen 10 min...

martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:49

oke, het was mogelijk zei die... mailen gaat vaak toch sneller dan in de wachtrij staan Tong uitsteken

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 16:50

Ik heb het al eens gevraagd per mail , kreeg na anderhalve week eindelijk antwoord , maar was zo'n wazig antwoord dat ik er nog niks aan had

Ik zou het ALLER-liefste gewoon mijn mailadres en inbelnummer , alles wat ik nu heb hetzelfde houden (12move) , maar dan alleen via de ADSL-modem zodat het me per maad 35 ipv 200 euro kost Haha!

Maar als ik gewoon toch nog in kan bellen door 12move als tweede account in te stellen , dan is het ook goed.

Maarja de enige lijn vanuit mijn PC naar buiten gaat nu natuurlijk sowieso door die ADSL-modem...Verward

Ik snap het nog niet helemaal

Als ik maar kan inbellen om die website te updaten , ben ik al heel blij.
Mail zoek ik wel op webmail.

Maar ik MOET in kunnen bellen via 12move en met mijn 12move-account anders kan ik niet maar aan die site komen Boos!

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 16:52

martijn schreef:
oke, het was mogelijk zei die... mailen gaat vaak toch sneller dan in de wachtrij staan Tong uitsteken


WAT is precies mogelijk dan , gewoon inbellen via 12move ?

Want dat moet dan natuurlijk TOCH door die ADSL-modem...

martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:53

dat heb ik dus net nagevraagd...

bij Outlook express kan je een extra account aanmaken (voor alleen mail), zonder dat je hiervoor in hoeft te bellen, aangezien je reeds verbinding hebt met internet via de adsl modem...

ik zal het nog eens testen thuis bij mn ouders,

Martijn


martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:55

pmarena"]
[quote="martijn schreef:
oke, het was mogelijk zei die... mailen gaat vaak toch sneller dan in de wachtrij staan Tong uitsteken


WAT is precies mogelijk dan , gewoon inbellen via 12move ?

Want dat moet dan natuurlijk TOCH door die ADSL-modem...
[/quote]

je hoeft dus niet opnieuw via 12move in te bellen, omdat je al verbinding hebt met internet via ADSL, kan je een extra mail account aanmaken waarmee je de mail kan ophalen via Outlook, je hoeft niet in te bellen via 12move, maar kan gewoon via ADSL de mail bereiken

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 17:28

Ja okee , daar was ik uit Lachen

Maar het belangrijkste voor mij is dus dat ik ook echt IN kan bellen via 12move. Voor die site. Want daar kan ik alleen aan komen als ik ECHT via mijn 12move-account ingelogd ben Lachen

Dit is dus de grote vraag

Maar heel erg bedankt dat je zo je best voor me hebt gedaan , toppie ! OK dan!

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 18:39

Nou , heb zojuist het modem en splitter geinstalleerd , en weer eruit gehaald ook want ik krijg geen verbinding Tong uitsteken

Stom ding Haha! Knipoog

En nu is die helpdesk dus ook gesloten Clown

De modem krijgt geen verbinding met de lijn nar buiten blijkbaar , tsja ik heb alles zo zitten zoals het moest dus kan er weinig aan veranderen

Mocht er nog een ADSL-kenner in de zaal zijn :


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, evelien1000, kaatje89, Tigerboy, Urona447 en 174 bezoekers