Misschien 2 merrie's gekocht + foto's

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 16:33

Voorlopig heb ik nog wel land genoeg.
Deze 2 gaan bij Hinke en Lodewijk in het land.
Opzich hoeven ze niet van het gras te leven dus als het nu wat sneller kaal is maakt dat niets uit (scheelt wat buik Knipoog )

Ger, ik ben het bijna met je eens.
echter die bovenlanders (ik heb ze bekeken op ameland en er zitten hele goede tussen(jantina je kent ze wel die palomino's tussen ballum en hollum) )hebben allemaal geen papier omdat er vaak met een zwarte hengst gedekt is.
WBT type zijn ze goed maar er kan net zo goed in de 5de of 6de generatie fries of koudbloed zitten.
De andere groningers zijn of familie van Orbaldo (via Onno) of er zit Gerlinus in die maar 50% is

De merrie gaat Waldfee heten en zoals het er nu naar uitziet ga ik haar dus 31 augustus halen

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:42

Daarbij komt ook nog dat ze over een paar jaar geen nieuw bloed meer hebben.Het is altijd zo geweest dat als ze vast zitten binnen het beleid iets van buiten halen.Maar dan is het al te laat.Kijk deze jonge dieren voeren totaal nieuw bloed,wat ik verstaan heb zijn ze beide van uitmuntende klasse dus zekere een aanwinst voor Kim!

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:52

wauw kim wat gewldig gaaf voor je
zo gaat je droom dus toch nog in vervulling, ik ben erg benieuwd naar foto's maar die heb je vast nog niet.
heel erg gefeliciteerd en veel plezier met je mini stoeterij *LOL*

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 17:44

Dus als het goed is, is Kim over een paar jaartjes héél erg populair met haar nakomelingen? Ik vind het knap hoor als je dat van te voren ziet en als het dan ook nog lukt ook!
Ben heel benieuwd, dus I'll stay tuned!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 17:49

Wat een schitterende foto van de jaarlingmerrie, en ik hoop ze allebei in October in levende lijve te kunnen zien.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 17:52

Heel gaaf!! Lachen

Ik zou graag een keertje komen kijken als je stoeterijtje als alles een beetje rond is.
Ben onlangs dus nog langsgereden op weg naar almelo, nog uitgekeken of ik een lodewijk of hinke ergens zag staan langs de snelweg maar helaas (denk dat je iets verder van de snelweg zit?).

Leuk ook dat je je zo inzet voor de fokkerij hier in nederland, hopen dat er veel mooie paardjes uit voort mogen komen Lachen

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 19:43

Cassi, volgens mij is dat de pappa van de jaarling Knipoog

Jolan
Berichten: 374
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 19:51

Gefeliciteerd Kim. Hoe gaat je stoeterij nu heten?
Ik ben benieuwd naar de foto's

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 21:02

Gaaf hoor Kim, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten. Ben erg benieuwd naar de foto's

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 00:05

Heel veel succes!!!! OK dan!
Ze heet Wonny he? Misschien kan je er Wonderfull van maken?? Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 08:14

Jacksel schreef:
Cassi, volgens mij is dat de pappa van de jaarling Knipoog


Is dat zo? Ziet er wel stevig uit voor een jaarling he? Maar volgens mij heb je gelijk, ziet er te mooi uit om een naarling te zijn... Bloos

Wij willen snel Cheese! zien!

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 08:34

Heee wat gaaf! Dan heb je dus weer 2 extra veulentjes om in te rijden Knipoog
Echt super zeg!
Gefeliciteerd met je hopelijk 2 nieuwe aanwinsten Haha!

Heb je btw nou ook die 2-paardstrailer gekocht dan? Of niet omdat dat nu niet nodig is?

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 10:04

Klinkt erg spannend. Ik ben benieuwd naar de foto's.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:39

ik heb foto's gemaakt van Wonni. Zal ze proberen er zo snel mogelijk op te zetten.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 22:16


janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:29

s
Laatst bijgewerkt door janna op 07-05-22 07:58, in het totaal 1 keer bewerkt

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:37

jaaaaaa gambo is cool! zon grunninger wil ik ook Knipoog (iets meer bouwgericht mag ook)
zijn groningers eigenlijk typische tuigers, of kun je er ook redelijk mee dressuren?

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 23:11

Voor Kim dus beslag kunnen leggen op een dochter van Earl uit hengstenmoeder Walide, er zit nog 12.5% arabier in. Earl was in 2002 kampioen van Thuringen.

In Polen samen met de fokleider van de staat, de Hr. Lawin een oud boertje bezocht en daar stond ze, Ava v. Literat uit hengstenmoeder Astra. Echt een superdier, kon Nimber op dat moment niet bereiken en heb haar toen maar gekocht, als zij haar niet wil nemen dan hou ik haar zelf. Mooi fokmateriaal dus en ik denk dat Kim er in haar nopjes mee zal zijn.

Voor 2 jaar geleden zag ik een twaalfjarige merrie, een Eidam schimmelmerrie, volle zuster van de tophengst Shalom. Bij nader inzien bleek de merrie gust en toen ging de koop dus over. Woendag zagen we haar op de Staatstoeterij lopen met een merrieveulen van Jogurt en Yootha was er niet bij weg te slaan. Helaas willen ze haar voor de fokkerij behouden maar na lang aandringen willen ze het toch nog in beraad houden

Ook liep er nog een zwart merrieveulen, een gelijkenis met onze Biretta, helaas toen niet naar de afstamming gekeken, thuis de afstamming nog even bekeken en het blijkt als vader Bank te hebben en deze hengst is een broer van Biretta's grootmoeder.

Waarschiijnlijk ook naar Nederland een North XX zoon van Wolver Height v. Wolver Hollow v. Souverein Path uit Grey Souverein uit een klassieke merrie uit de B Lijn. Hengst gaat deze week voor het verrichtingsonderzoek (30 dagen) Aparte hengst en zal in het Sportboek I.H.W. Komen.

Leuk weekje gehad, warm weer, lekker gegeten en heerlijke wijn hebben ze daar in Polen Haha!

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 23:33

gaaf hoor... gefeliciteerd

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 02:09

f uck a duck... wanneer moet ik weer langskomen om ruimte te maken voor nieuwe boxen!! *LOL* toppie kim!! Party!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 12:08

Nimber schreef:
Ger, ik ben het bijna met je eens.
echter die bovenlanders (ik heb ze bekeken op ameland en er zitten hele goede tussen(jantina je kent ze wel die palomino's tussen ballum en hollum) )hebben allemaal geen papier omdat er vaak met een zwarte hengst gedekt is.
WBT type zijn ze goed maar er kan net zo goed in de 5de of 6de generatie fries of koudbloed zitten.


Er zijn hier op Ameland hele mooie bovenlanders. Ik ken ook nog een paar prachtige vossen Knipoog
Maar die hebben verder geen groningse papieren Haha!

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 14:11

missnynke schreef:
jaaaaaa gambo is cool! zon grunninger wil ik ook Knipoog (iets meer bouwgericht mag ook)
zijn groningers eigenlijk typische tuigers, of kun je er ook redelijk mee dressuren?
Ut kost tijd en veel gymnastiseren maar je kan er goed dressuur mee rijden. Mijn dochter is M klaar met onze "groninger" Haha!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 15:32

Met groningers kun je ook heel goed dressuren hoor.
Er worden niet veel groningers uitgebracht op wedstrijden maar het kan ghoed.
piggy hier op bokt rijd L2 met haar ruin.
een oud stalgenootje van mij M1 en ik heb met mijn ruin Z1 gereden.
jacksel gaat nu met hem weer opnieuw beginnen in de B

Sall

Berichten: 6716
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 15:59

Gefeliciteerd Nimber! Ziet er goed uit!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 17:14

wat dressuurt makkelijker? een haflinger of een groninger?