treur-epidemie??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

treur-epidemie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 18:50

Het valt mij echt op dat er de laatste tijd zo veel mensen zijn die op de een of andere manier met veel en grote problemen te maken hebben. Niet alleen op bokt, maar ook in mijn priveleven.
Nu zit ik zelf ook niet lekker in mijn vel (heb in het afgelopen halfjaar heel veel meegemaakt en oud verdriet moeten verwerken), misschien dat het mij daardoor meer opvalt, maar het lijkt echt alsof ineens iedereen problemen heeft of er mee naar buiten komt!!!
Valt dat anderen ook op???

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury


Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:09

Het viel mij op Bokt inderdaad ook al erg op, maar in mijn eigen omgeving merk ik nergens wat van...


Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:24

Ik merk het ook ja.
Zal wel aan de tijd van het jaar liggen Verward

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:58

Ik ben juist uiterst happy! Ik zou misschien een beetje triestig moeten zijn, maar nee, mijn maand kan niet meer stuk. 't Is allemaal niet makkelijk geweest hoor, het afgelopen halfjaar, maar ik heb het nu eindelijk allemaal op een rijtje, neem beslissingen en ik GA ervoor. I feel good! tenenene I feel good!
Ik kan alleen geen peppraatjes produceren, dus het is niet echt een time-sharing happiness... En dat mensen ongelukkig zijn, dat ontgaat me ook een beetje (wat wil je met je harses in de wolken?).

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Belker

Berichten: 15279
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:03

ik heb ook een beetje dat gevoel. Neerslachtig, beetje neit zo vrolijk zoals ik meestal voor ben. Even de tijd nemen om weer plezier te maken en te vinden in mijn dagelijkse dingen. Heb dus even tijd om tot mezelf te komen nodig.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:06

komt doordat alles een beetje samen begint te komen in de wereld. alles wordt erger, vervuiling, overbevolking, mishandeling, oorlogen, de warmte, alles. je hoort steeds meer.
ik geloof dat dit geen tijdelijke, maar een blijvende en groeiende trend zal zijn. iedereen wil er wat aan veranderen maar niemand kan dat.
oei, ben weer pessimistisch Haha!

Enya - Daya :-)

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:09

Ik ben gewoon vrolijk en opgewekt als altijd Haha!

Heb zelfs wel weer zin in school!


WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 20:45

de tijd van het jaar??? kan, maar is dat niet meer in de winter enzo??

Het valt me gewoon op, iedereen is sneller geirriteerd, veel relaties worden verbroken, mensen zoeken heel erg de rust. ik heb het zelf ook (hoewel mijn relatie nog altijd stand houd), maar die rust, ff tot jezelf komen, ja, dat zoek ik wel ja.

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 21:42

Het komt altijd met vlagen...
Steeds als ik op bokt 1 iemand zie met troubels bv in de lifde, volgen er meer en meer. Allemaal in een krap weekje.
Daarna is het weer een tijd rust. En dan begint weer precies hetzelfde.
Raar, maar waar...
Het lijkt wel mode ofzo Schijnheilig

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:48

Ja, daar merk je veel van op bokt. Is een mooie manier om (eventueel anoniem) je hart uit storten!

Quote Jalisco: Zolang er over je geroddeld wordt, zijn ze je nog niet vergeten Haha!

Reppie Lovers

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 01:42

Ik ben nog steeds erg happy Haha! maar ik krijg vaak het idee dat mensen elkaar aansteken met treurige verhalen. één iemand plaatst iets en tig mensen denken daarop "ik kan eigenlijk ook wel wat gaan plaatsen wat me dwars zit". Op zich niets mis mee natuurlijk, het zal wel menselijk zijn Haha!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 08:13

Voor alle treurige, maar ook vrolijke mensen, er is een gigantisch blij topic op KH gaande (speciaal nav dit topic trouwens), dat mág je niet missen. Wedden dat er dan weer een giga blije grijns op je gezicht getoverd wordt?
[KH] I'm so happy...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 09:17

ponyzotje schreef:
alles wordt erger, vervuiling, overbevolking, mishandeling, oorlogen, de warmte, alles. je hoort steeds meer.
inderdaad je hoort steeds meer en lijkt het daarom niet meer (media)? iedere periode heeft zo zijn problemen maar ik geloof niet dat de onze ernstiger zijn dan die van de vorige. oorlogen zijn van alle tijden, mishandeling, leugens en bedrog ook.

Amor Vincit Omnia

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 09:25

Ik ben juist happy Haha! Ben zo ongeveer aan een nieuw leven begonnen!

Verder merk ik er net als Laui weinig van hoe slecht het met anderen gaan omdat mijn kop in de wolken is Haha!

28-09-2007
Nothing compares too you...

Fitzroy

Berichten: 25080
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 10:09

Misschien lijkt dat wel zo omdat steeds meer mensen hun problemen op Bokt zetten, als een soort domino-effect.
Dat moet ieder voor zich weten, maar voor mij is dat iig niet weggelegd.
Fitz-perikelen mag iedereen weten, maar mijn priveleven blijft voor mezelf.

Ik denk dat er verleden jaar om dezelfde tijd net zoveel problemen waren alleen dat die mensen niet hun hele leven op i-net wilden zetten.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 12:56

SuperPepeijn"]
[quote="ponyzotje schreef:
alles wordt erger, vervuiling, overbevolking, mishandeling, oorlogen, de warmte, alles. je hoort steeds meer.
inderdaad je hoort steeds meer en lijkt het daarom niet meer (media)? iedere periode heeft zo zijn problemen maar ik geloof niet dat de onze ernstiger zijn dan die van de vorige. oorlogen zijn van alle tijden, mishandeling, leugens en bedrog ook.
[/quote]

zou heel goed kunnen. maar wij nemen de problemen van vroeger mee naar het heden, en vele zijn nog niet opgelost, zodat ze gaan stapelen. (met een beetje verbeeldingskracht Haha! ). verbeteren doet het er alleszins niet op, m.i.

Enya - Daya :-)

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 12:58

kan je daar een voorbeeld van noemen, want ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.

Amor Vincit Omnia


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 13:20

de nasleep van oorlogen, van misdaden die vroeger zijn begaan, van landen die vroeger onderdrukt werden. die mensen zijn er niet eensklaps beter van geworden toen de tirannen wegtrokken. zij bleven zitten in armoede, en de dictators in eigen land volgden elkaar op. het is een trend. daardoor blijft iedereen daar nog in armoede zitten.
de ontwikkelingshulp geraakt de landen haast niet binnen, het geld al helemaal niet. het zou een prima plan zijn het geld dat we nu investeren in opvangtehuizen voor vluchtelingen, zouden investeren in kampen in het land zelf. maar de regerende heersers laten dat vaak niet toe. het is een neerwaartse spiraal, niet eens meer een cirkel.
vroegere beslissingen worden meegenomen naar het heden. voltaire pleitte voor het communisme, maar hij had niet verwacht dat het zulke desastreuze gevolgen zou hebben. maar kan hij nu nog terugkeren om uit te leggen wat hij echt bedoelde? cuba, noord-korea,... zijn nog altijd niet van de verkeerde interpretatie verlost.

heel subjectief moet ik erbij zeggen dat ik hetzelfde denk over alle godsdiensten (natuurlijk aangepaste mening, maar dezelfde neerwaartse lijn), en dat ik vermoed dat ook dit berust op volledig verkeerde interpretatie van wat er in het 'heilige' boek geschreven werd... maargoed daar hebben we al uitgebreid over gediscussieerd Haha!

Enya - Daya :-)

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 14:42

maar ponyzotje, het verleden is volgens mij niet minder dramatisch, alleen slechter gedocumenteerd. vroeger was er ook genoeg ellende vanwege religieus extremisme -> kruistochten, inquisities. vergeleken met die tijd leven we nu in een paradijs, volgens mij.

Amor Vincit Omnia

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 14:46

kan beter Haha! maar je hebt gelijk, we hebben we goed. wij.
dan nog blijft het een cirkel. je zou verwachten dat wij met ons grotere verstand er iets aan kunnen doen, waarom niet? maar we gebruiken ons verstand meer in negatieve zin. jammer. lijkt me nu zo uitzichtloos. k zal maar zwijgen Knipoog

Enya - Daya :-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Cappi, Daphx93, DexterM, Kirsha, lgw, LiDi, N_B_N, Pferdchen, Priscilla27, rocky_1995, SemrushBot, Valentinotje, YandexBot, yvje86 en 124 bezoekers