gaan jullie naar de dokter na een val?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

gaan jullie naar de dokter na een val?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 12:29

Ik heb gisteravond een salto van een paard gemaakt en heb ontzettend veel pijn in mijn onderrug. Ik ben precies op het uiteinde van een wervel terecht gekomen en heb pijn met lopen en zitten en kan bijvoorbeeld heel moeilijk bukken. Ik denk zelf dat het gekneusd is en een arts doet daar verder ook niets aan. Mijn moeder vindt me te eigenwijs en legt me het liefst onder een rontgen-apparaat! Haha! Hoe snel gaan jullie naar de dokter als je gevallen bent?


Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 12:32

Mocht het te veel pijn doen, zou ik een dagje wachten, en dan evt. naar de doktor... Maar eigelijk zelden.

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 12:33

Zou ik ook doen..als het niet minder wordt en je zelfs geen normale bewegingen kunt maken zal ik toch maar even gaan..maar als ik val en dat is zelden, dan ga ik nooit.. Haha!

!Update profiel!

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 12:34

Ik zou naar de dokter gaan en foto's laten maken. Als er een wervel wat scheef zit kun je daar na jaren nog last van houden/krijgen. Een manueel therapeut of een 'kraker' kan je veel ergernis besparen als je er sneller bij bent.


IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 12:37

Ik ben bang voor alles wat een witte jas aanheeft en als er eventueel een kans bestaat dat iemand een injectienaald bij zich heeft...dus het antwoord op jouw vraag...
Ik ga nooit naar de dokter als ik ben gevallen. Ik bij een val wel eens wat gekneusd, maar ging dan niet naar de dokter.
Maar met je rug moet je wel voorzichtig zijn.....dus als het niet overgaat zou ik wel naar de dokter gaan en vragen of er foto's gemaakt kunnen worden

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 12:38

2 weken geleden had ik jumping waarbij mn paard 1 keer weigerde en ik me een vreemde bochten moest wringen om erop te blijven... toen heb ik een wronk in mn rug gehad, en kon 2 dagen niet rijden (de schokken van draf enzo deden zeer in mn rug, ook op mn brommer als ik over oneffenheden reed deed het zeer en smorgens, toen ik net uit bed kwam, kon ik me bijna niet bewegen (van zolang stil te liggen) niet naar de dokter geweest, een week later voelde ik het nog, maar niet zo erg; sprong ik dus weer en ben er met een salto vanaf gevlogen. eerste dag héél veel pijn, maar 2e dag zogoed als niks meer gevoeld..ik ga niet snel naar de dokter, zie zetj e dan aan de kant voor onbepaalde tijd en de helft van de keren helpt die platte rust niet... misschien ben ik eigenwijs maar ik ga gewoon niet graag naar de dokter, veel te kooppig voor!!(zo heb ik een week gesnowboard met 2 gebroken polsen Schijnheilig )

dom en naief idd... Bloos

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 12:45

Zodra het uitwendig zichtbaar is en niet ernstig lijkt en/of de pijn met een paar dagen wel afzakt, dan ga ik niet naar de dokter. Maar mocht je er niet zeker over zijn kan een keertje langsgaan niet kwaad. Enneh lang niet elke huisarts zit met een witte jas aan met een injectienaald in zijn kantoortje.....gelukkig!! haha
Zelf ben ik nog nooit voor zoiets naar de dokter geweest. Mocht er iets zijn heb ik overigens 3 doktoren in de straat die ik even kan raadplegen! Das wel makkelijk!

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 13:25

ikzelf ga nooit naar de dokter of het moet wel heel erg absurd zijn, maar desondanks adviseer ik anderen wel altijd om toch maar te gaan, dus ook jou Lachen zeker omdat je moeite hebt met zitten enzo. Op je stuitje terecht gekomen? weet dat je daar blind van kan worden...

groetjes Tessa

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 13:26

voor ze mij bij de dokter krijgen, moet ik minstens buiten westen zijn! gevolg:

sleutelbeen diverse keren gebroken -> verkeerd aangegroeid -> altijd pijn!
voet gebroken (middenvoetsbeentjes) -> slordig aangegroeid -> kan geen normale schoenen meer aan

ik ga dus nooit naar een dokter, ik haat alles wat met dokters te maken heeft! Bloos! Bloos

Advies: -> ga altijd naar de dokter als je denkt dat jeiets gebroken hebt of dat er iets scheef zit Schijnheilig

boerinneke
Berichten: 20
Geregistreerd: 20-08-03
Woonplaats: Son en Breugel / Heibloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 13:53

Ik ben pas een keer gevallen en idd ook veel last van mijn rug. Ik ben niet naar de dokter geweest, want het voelde echt als spierpijn. (m'n spieren hebben de klap opgevangen)
Ik heb er wel een paar weken last van gehad, maar het is vanzelf weggegaan.

Maar pas goed op met je rug, hoor! Lachen Ik zou zeggen: Probeer te voelen waar het zit en als je twijfelt (dat het meer is dan spierpijn) dan zou ik zeker de dokter er ff naar laten kijken. Dat kan nooit kwaad.
Beter een keer te veel laten kijken , dan dat je straks met hernia of iets dergelijks zit... Dan ben je nl. verder van huis... Scheve mond:?

Knipoog

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 13:53

Haha, volgens mij zijn een hoop bokkers erg eigenwijs! Haha!
Ik heb niet zoveel moeite met zitten, alleen als ik tegen de rugleuning aan zit, en helemaal geen last van mijn stuitje, ik ben op de rechterkant van mn rug terecht gekomen, plat op de grond zo ongeveer. Gelukkig niet op mn kont! Het is verder ook niet blauw, maar wel een beetje opgezet. Ik niet dat er iets scheef is, dan had het vast veel meer pijn gedaan! Ben gewoon erg stijf en beurs! Als het maandag nog niet beter is ga ik wel even langs mijn huisarts.

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 13:56

Ik ben net ook van me verzorg paardje gevallen die ik aan het inrijden ben *zucht* en ze ik over me heen gelopen (schouder)AUW
ben niet naar de dokter gegaan omdat ik me schouder gewoon kan bewegen en niet zo heel erg zeer meer doet !
ALS het steeds erger wordt of niet minder dan zou ik naar de dokter gaan ....als het minder wordt dan gewoon rustig aan doen !

boerinneke
Berichten: 20
Geregistreerd: 20-08-03
Woonplaats: Son en Breugel / Heibloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 13:56

goed zo Wind! Lachen

Knipoog

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 14:08

ik kijk altijd eerst enkele dagen (toch zeker een dag) aan hoe het gaat. Als het dan nog niet gaat (zoals de laatste keer, bekken gekneusd Verward ) Dan ga ik er wel eens naar laten kijken. Maar ja dat is ook niet zo goed, zo heb ik eens 1 en een halve dag rondgelopen (door koppigheid, ik heb niks, ik heb niks) met een gebroken elleboog. Nadien toch wel spijt van het lang wachten, was toen te dik om in te gipsen Schijnheilig Verward

laurake

Berichten: 81
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: wetteren city!!! België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 14:14

ben nog ma 1x naar de dokter geweest na een val. Nouja, bleek dat mijn arm helemaal af was en alleen nog met spieren en vel aaneenhing. Ben er 2x voor geopereerd. Maar anders niet hoor. :d

Het prachtige sterrenlicht, daar op je gezicht, is als het kersje op de taart, perfectie....

Love you Quincy

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 14:36

Ik ben nog niet naar de dokter moeten gaan, maar als het na een dag nog pijn doet zou ik wel gaan, hoor. Of als je recht op een springbalk bent gevallen ofzo, en het echt veel pijn doet en je weet dat je bv. op je staartbeentje bent gevallen ofzo .

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 15:38

Ik ben nogal koppig dus ik ga eigenlijk nooit na een val naar de dokter. pas als het een maand later nog ontzettend zeer doet overweeg ik het misschie. Ikzelf zou ik jouw geval niet gaan, ik heb wel vaker last van me rug maar ik denk dat een 'normaal' mens wel zou gaan Knipoog

Sterkte verder!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 18:40

ik ben nog nooit naar de dokter gegaan. toen ik ging met gebroken vinger (auto-ongeval), vond ik dat nog 'overdreven' Haha!

Enya - Daya :-)

MirandaMax
Berichten: 172
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 20:19

Ik ga niet zo heel erg snel naar de dokter hoor!!!
Als ik er vanaf ben gevallen, en het doet echt onzettend pijn en dat ik denk dat er misschien wel iets is gebroken, dan ga ik wel gelijk. Maar meestal dan kijk ik het een paar dagen aan. Mocht iets dan toch erg pijn blijven doen, dan zou ik misschien wel gaan.
En als ik gewoon iets licht pijn heb gedaan, ga ik zowiezo niet.

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 21:58

als het lijkt dat de manueel er iets mee kan, dan ga ik naar de dokter, vanwege de verwijskaart. Als het alleen dik en gezwollen is ga ik niet. Dokter zegt toch dat ze doro de zwelling niets kan zien.

Fiesta, freiberger, what else?

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:03

Ik ga ook nooit zo snel naar de dokter. Niet dat ik er bang voor ben ofzo Haha! maar .. tsja weet niet, die man heeft wel andere dingen te doen Schijnheilig

Ik ben een hele tijd terug ook gevallen (2 jaar denk ik nu?) op mn stuitje, heb er nu nog steeds last van (kan niet lang zitten). Zal toen ook wel (zwaar) gekneusd zijn ofzo.
Moet er eigenlijk ook nog heen voor mn knieen... Scheve mond

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:07

ik ben een tijdje geleden ook van me paardje afgevallen.eerste paar dagen had ik ook heel veel pijn, ook op me rug gevallen.ik heb eerst de siruatie een beetje af gewacht en rustig aan gedaan.later was alles redelijk af gezakt dus ben ik niet naar de dokter geweest.ik denk dat je zelf de situatie het beste in kan schatten.als de pijn echt niet meer uit te houden is zou ik wekl ff een bezoekje brengen aan de docker!sterkte trouwens!

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:09

Ik ga eigenlijk nooit naar de dokter als ik van het paard gevallen ben...op een keer na dan, toen had mijn arm een beetje een raar model...bleek dat het op twee plaatsen gebroken was.

.

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:12

binken zijn wij paardenliefhebbers hoor

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:14

Ik heb vroeger heel veel in het ziekenhuis gelegen en daar een soort ziekenhuistrauma aan over gehouden Haha!. Als ik zeg dat ik ziek ben of pijn heb dan moet er echt wel wat aan de hand zijn.
Ik ben vorig jaar november van Sher afgevallen, ze schrok ergens van en ik had het niet aan zien komen. Ik kwam best wel banketstaaf terecht, en had ontzettende pijn in mijn rug. Maar goed, ik ben weer opgestapt, stap ging op zich wel, alleen draf deed nog wel pijn. Maar goed, dat leek me normaal na een val. Zondag, maandag, dinsdag had ze toen altijd vrij, dus ik ging woensdag weer gewoon rijden. (mijn rug deed nog steeds wel pijn, ook als ik gewoon liep enzo). Nou, toen ik ging draven kreeg ik gewoon echt geen adem meer zo erg was het. Toen ben ik maar afgestapt want ik kon echt niet rijden.
Een paar dagen later waren we naar een kennis van mijn moeder geweest, een manueel therapeut. Die zei dat er 4 wervels scheef stonden Bloos! Maar 2 waren waarschijnlijk al eerder gebeurt. Drie hebben ze er rechtgezet, eentje kon niet meer.
Maar, wat ik bedoel te zeggen Schijnheilig Ik zou er wel mee naar een dokter gaan, je kan er echt heel lang last van houden anders.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, Arlette1991, boemel, ComscoreBot, IASCrawler, Iris94, karinmanon, LaDonna75, Plonspony, pluisje88, pluklief en 129 bezoekers