vrouw boos omdat ik dochtertje niet op mijn pony laat

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-01 12:15

Gisteren liet ik Sefja, mijn ijslandermerrie, net 3 en een halve maand onder het zadel na het rijden even rollen in de buitenbak. Een meisje van 3,4 jaar oud stond te kijken. Haar moeder komt naar me toe en vraagt of het kind even op mijn pony mag rijden. Ik zeg nee en ze is eerst stomverbaasd en daarna boos. Ik leg uit.

1. Het is niet zo'n schattige pony als ze eruit ziet. IJslanders zijn meestal vrij fel en de mijne is geen uitzondering. Als zo'n kind gaat klemmen vliegt ze weg en ligt het kind ernaast.

2. Ze is nog maar heel kort onder het zadel. Ik ben sowieso al voorzichtig met wie ik erop laat, kinderen gewoon liever niet.

3. Ze heeft net hard en goed gewerkt en is nu gewoon klaar, ze mag terug de wei in.

De vrouw noemde me na mijn rustige uitleg associaal. Ik heb maar niks gezegd maar voel me nog boos van binnen. Ik hoef toch niet zomaar elk kind op mijn paard te laten omdat zij dat zo nodig wil.

Hebben andere mensen met "snoepige" pony's/ paarden hier ook last van?


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 12:18

Nope,

Alhoewel, geen last van kleine kinderen die er op willen.
Wel volwassenen die een keer op jouw paard willen rijden en dat doe ik eigenlijk ook nooit.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 12:21

Ik laat alleen mijn instructrice op Muzefee en heel af en toe eens iemand die ik goed ken die haar mag uitstappen (bijv. met een wedstrijd als ik even wat anders moet regelen).
Ik vind het gewoon niet nodig.
En weet je? Ik vind het ronduit asociaal dat ze jou asociaal noemt. Jij houdt rekening met je paard (en zelfs met dat kind). Dat kun je nou niet bepaald asociaal noemen.
Wat een vreemd mens. Vast zo één die over twee jaar een pony voor haar kind koopt omdat die beestjes zo schattig zijn.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 12:25

Afgelopen zondag had ik concours. Een pony van een jongen die bij ons bij de ponyclub is was geslagen door een andere pony. op zijn pees ongeveer ergens in die buurt. Het bloedde verschrikkelijk en binnen 2 minuten was de veearts er en moesten we naar binnen metdie pony. De pony kreeg 2 verdovingen en werd gehecht. Ze was dus nog helemaal duf enzo maar toch waren we terug naar de rest gelopen. Lekker haar deken opgedaan zodat ze het niet koud kreeg ze was nog erg duf van de vedovingen. Toen kwam er een man met vrouw en kind langs lopen aaide elke pony die ze tegen kwamen en zo kwamen ze ook bij Liriope (zo heet de pony) uitgelegd wat er was met het been (zat helemaal onder het bloed dus iedereen vroeg dat) en heel asociaal zet die man bijna zijn kind achter op de rug van Liriope! echt heel asociaal. Maar hij werd gelukkig niet kwaad toen we zeiden dat dat niet ging doordat ze erg duf was. Maar sommige mensen.. *(!#^(#$% Boos!

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 12:26

pff...zij is zelf associaal! Jij legt uit dat dat niet kan (uitlegt hoeft nog geen eens want het JOUW pony dus jij bepaalt wat je ermee doet!) Bovendien als dat kind er straks naast ligt omdat je toch misschien toegeeft, omdat je je anders misschien schuldig of 'whatever' voelt, krijg jij ook de schuld! Want dan is het een rotpony!

Die mensen denken gewoon niet na! Goed van je dat je gewoon vol bleef houden en nee zei.

_________________
<FONT COLOR="deepgreen">
Shadow is voor de wagen geweest! </FONT COLOR="deepgreen">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ineke2 op 2001-09-19 12:27 ]</font>

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 12:27

Je heb geprobeerd om uit te leggen waarom niet ( volgens mij niet eens nodig, nee is nee) en dat zij dat niet wil snappen is haar probleem. Het is jouw paardje en jij beslist wat er mee gebeurd.
Soms mogen andere kinderen wel op Cora rijden, die is erg gemakkelijk maar niet op Sonja. Die is wel oud, maar die loopt dit seizoen weer voor het eerst. Op Christy mogen helemaal geen kleine kinderen, want die is niet te vertrouwen.
Waarom zou je dat risico lopen als het niet nodig is.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 12:33

je hebt het goed gedaan hoor! heel netjes ik was persoonlijk onwijs uitgevallen.

Ik wil ook niet jan en alleman op mijn paard ben er veel te zuinig op!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 12:33

ik geef dus les en ja het gebeurt regelmatig dat kinderen aan de kant op een pony willen als de leswissel is... ook ik laat dit dus niet toe! de pony's doen hun best en de leswissel is even een moment van rust. Of ze moeten nog een uurtje of ze gaan naar stal! Ten tweede zijn het vaak kinderen die niet kunnen rijden en elke pony reageert dat op! het is gewoon niet verstandig!!!

Ik vind dat jij juist heb gehandelt en dat die mevrouw zelf een beetje asociaal is! Extreme duivel

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 12:33

Tjezes zeg, je bent niet eens baas over je eigen pony. Weet je wta je doet? Laat dat jong dan maar op die pony! En dan meteen er op zetten en niet eerst zelf op rijden. Laat haar maar vallen! wie niet wilt horen moet maar voelen.


Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 12:34

sorry t is jou pony en jij beslist. ook al is t de liefste ponie van de hele wereld. jij beslist of er iemand opstapt of niet.
hoef je geen uitleg bij te geven of wat dan ook.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 13:02

Jeeeetje! Je legde het nog netjes uit ook!
Ik zeg gewoon NEE! Mag niet, klaar, verhaaltje uit.
Het is MIJN paard en als ik niet wil dat er iemand op zit, dan is dat MIJN beslissing.

Ik heb er ook best eens last van, vooral in de zomer als het druk op het eiland is. Daarom ben ik zo kort, ben ziek van al die zeurende lui. En mijn paard nog een beetje snoepjes voeren ook zeker? Misselijk

Ik ben dus door al dat gedoe heel sjacho geworden, zelfs als iemand vraagt of ze mogen aaien zeg ik vaak nee. Al helemaal als ik onderweg ben.
Misselijk Ik walg van die mensen Misselijk

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 13:03

yep, ik ken het verschijnsel.
Ik heb zelf een minishet en iedereen denkt dat wat klein is ook meteen lief is. Nou is het ook een schatje hoor, maar ze is nu (waarschijnlijk) drachtig, heeft bij haar vorige eigenaar een zwaar jaar achter de rug en begint net een beetje bij te komen en iedereen wil er altijd even op, kan ik uitleggen wat ik wil maar niemand luisterd, aaien mag, mits ik niet aan het oefenen ben met haar maar erop, no way

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 13:24

Ik vind het al supernetjes van je dat je nog uit gaat leggen waarom niet ook. Nee is nee, ik vind het al verdomd brutaal dat ze dat zo vraagt, en dat ze dan nog kwaad wordt ook en jou aso noemt... Boos! Ik hoop dat ze chronische bilspleetjeuk krijgt!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 13:33

Wat een stom wijf zeg! Ten eerste is het jouw paard...ten tweede hoef jij je er niet voor te verontschuldigen of excuses aan te dragen waarom het niet kan... Het is jouw paard, jouw wensen BASTA! Zijn van die zelfde mensen die niet snappen dat je het irritant vind als hun kind gillend langs de bakrand rent (en dan zo klein is dat je alleen topje hoofd kunt zien....) het liefst nog bonkend of met hand over de rand....
Vermoeiend dit soort mensen!!!
Vraag volgende keer of je haar auto even mag rijden... Knipoog Als het asociaal is om niet aan andermans wensen te voldoen, dan ontbreekt er misschien wat aan de opvoeding...sorry, hoor maar jij bent er toch niet om aan haar wensen te voldoen??

Ik zou denk ik kookpunt bereikt hebben...
alleen ben ik dan ook zo'n muts die niks zegt maar genoeg denkt Lachen zo'n ontplof-gevoel.... Lips are sealed

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-01 13:39

He fijn dat jullie even samen boos zijn met mij. Ik zeg dan inderdaad ook niks maar blijf met dat gevoel zitten. Dat van die auto is een goed idee. Ik heb namelijk geen rijbewijs Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 13:41

Des te beter! Vragen dus de volgende keer! Haha!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 13:49

Geweldig, wat heb je toch een domme mensen!!!!!

Dimmelim: ik bewonder jouw gedrag, echt waar! Bij mij was waarschijnlijk mijn mond tot op de grond open gezakt van zou iemand! EN mijn broek erbij!!!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 13:54

wat een muts is dat zeg. Ik heb dat altijd met snoepjes: Lois is een vreetschuur die heel lief kan schooien Schijnheilig , ik zeg dan altijd niets geven hoor, want dan wordt ie lastig. Krijg ik ook altijd van die zeikopmerkingen in de trant van dat ie zielig is dat ie van mij nix krijgt. Ik heb ook ooit een keer meegemaakt dat een vreemde vogel uit de buurt langs de bak liep en op Lois wilde rijden. Ik zei hem dat ie maar aar de manege moest gaan. Je had dat gezicht moeten zien Boos! . Ik snap zowiezo niet waar andere mensen het recht vandaan denken te halen zich met jouw beesten te mogen bemoeien. Net alsof het een hobbelpaardje is waar iedereen zomaar even op kan klimmen Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-01 13:55

Ik heb zelf juist bewondering voor mensen die dan wel gewoon zeggen waar het op staat in plaats van te lief zijn zoals ik. Ik heb een fractie van een seconde getwijfeld over de mogelijkheid het kind toch op Sef te zetten en de rodeo af te wachten maar dat vond ik niet eerlijk voor paard (ze had al genoeg gedaan) en kind (kon er tenslotte ook niets aan doen)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 14:04

Bilspleetjeuk! HAHAHAHAHAHA! Steeds als ze gaat rijden zeker.....

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 14:31

Mijn paard ziet er met haar goeie 1,70 m nou niet bepaald snoepig uit, maar op de manege waar ze stata lopen idd ook TEVEEL kinderen rond, die ff moeten aaien enzo. Nou heeft Ironique gewoon een hekel aan kleine kinderen (is me langzamerhand duidelijk geworden Knipoog ) en is zelfs aaien van de baan. En idd, mensen kijken dan raar, maar het is in principe voor hun eigen veiligheid.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 15:01

Muzefee staat op stal bij een groepsaccomodatie. Als je ziet hoe vaak men aan mij vraagt of ze ook even mogen en of de paarden ook te huur zijn, niet meer te tellen...
Maar ik zeg gewoon dat dat niet kan en dat verderop fjorden te huur zijn, dus als ze willen rijden kunnen ze daar naartoe.
Ik heb nog nooit een grote mond van zo iemand gekregen. Gelukkig...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 16:19

mensen blijven volgens mij altijd hetzelfde, vandaag was het weer raak, ik was met pol aan het fietsen komt er zo'n muts 'mag ik haar aaien' hallo, ik ben bezig met haar, als ik iedereen laat aaien stopt ze straks bij iedereen (dee ze vroeger).

Enne die chronische bilspleetjeuk is echt GEWELDIG!!!

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 16:24

Toen barley nog niet zadelmak was kwam er steeds een meisje vragen of ze erop mocht. ik natuurlijk steeds nee gezegt en de eerste paar keer ook netjes uitgelegd. (tja ik geef daar les he?)

maar na een paar keer had ik echt wel de neiging om dat kind gewoon op Barley te zetten...

aargh soms Frusty

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Foreverkliek, Leedebee, Lucy_121, MirjamRobin, Nina1999, Yavanna, ziechriet en 97 bezoekers

cron