Onverstelbaar dat sommige mensen paarden hebben.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Onverstelbaar dat sommige mensen paarden hebben.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 21:16

Sinds ruim een half jaar verzorgen twee vriendinnen van me een 2-jarige fries. Ze was van een man die nooit kwam, maar een vriend van hem verzorgde haar voor hem, alleen hij kon niet altijd komen. Later kwam hij helemaal niet meer, omdat hij ruzie had gehad met die eigenaar ofzo. Die eigenaar keek er helemaal niet om, iemand anders van de manege heeft er uiteindelijk nog voor gezorgd dat ze naar de hoefsmid kon, omdat haar hoeven echt te lang waren.

Onderhand was de stalling al 3 maanden niet meer betaald, dus de manegeeigenaar probeerde meerdere malen de eigenaar van Amber te bereiken, maar hij kreeg er niet te pakken. Uiteindelijk heeft iemand anders gebeld, en die kreeg hem wel aan de lijn. Toen zei hij dat ze maar een briefje op moesten hangen dat ze te koop was, voor 5500 euro Bloos! *voor een 2-jarige fries zonder papieren*, dat hoorde we gistermiddag. Vandaag hoorde we dat ze al weg was, dat die eigenaar om een uur of kwart voor 6 (terwijl wij kwart over 5 weg waren gegaan) met een handelaar was gekomen die haar heeft meegenomen.

En we hoorde dat die eigenaar gezegd heeft dat ze er slecht uit zag SORRY? om te beginnen vond ik haar er helemaal niet slecht uitzag, bovendien had ie anders zelf ook wel wat vaker mogen komen. Die rekent er dus gewoon op dat er wel voor zijn paard gezorgd word Misselijk
Afbeelding
Zo slecht ziet ze er toch niet uit Verward

Ik kan echt niet tegen zulke mensen, uiteindelijk is Amber overal de dupe van. Hier op de manege had ze het nog wel redelijk, maar het beste is natuurlijk lekker op het land. Nu staat ze bij een handelaar, en is het maar de vraag waar ze terecht komt. Het fijnste is als ze een leuk baasje krijgt, maar je weet het natuurlijk maar nooit, ze is nog maar 2, kan alleen longeren, heeft geen papieren........Ik hoop echt voor haar dat ze goed terecht komt, het was zo'n leuk paardje, altijd vrolijk Lovers

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 21:27

die papieren.. maak je maar geen zorgen, er zijn genoeg mensen die niet om die papieren geven (kijk naar mij Lachen ) Het lastige van een handelaar is dat je niet weet waar ze zal terecht komen. En hopelijk zien ze aan haar tanden dat ze nog lang niet 3 jaar is en daardoor ook niet te vroeg beginnen inrijden

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:07

Dat die vent zo durft te praten zeg! En er gewoon vanuit gata dat zn paard wel verzorgt word ( naja op een manege gebeurt dat meestal ook wel als ze merken dat de eigenaar een hele tijd niet komt) beetje aso en nog zeggen dat zn paard er slecht uit ziet!
gelukkig hebben die 2 vriendinnen voor dat paardje gezorgt !

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:29

Nou ja zeg....dat die vent durft te zeggen dat het paard er slecht uit ziet.....hij moet blij zijn dat het paard verzocht is! Over die papieren, dat boeit nie zo veel Haha! Hopelijk krijgt het paardje een leuke eigenaar!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 23:06

Nee oke, ik weet wel dat er zat paarden verkocht worden zonder papieren, maar ze is natuurlijk ook nog jong, je kan er verder niets mee. En als ze dan papieren had gehad dan weten de toekomstige kopers iig wie de ouders zijn enzo, dat zegt ook wel wat over het paard. Bovendien heeft die handelaar niet echt een goede naam, dus dan ben je toch al wantrouwender als je daar naar een paard gaat kijken.

xXfamkeXx

Berichten: 129
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: de wilgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 10:08

Ja bij ons vroeger op de manege stond ook een friese hengst en daar werd zijn stallingsgeld niet voor betaald. Toen hadden ze een slot op de stal gedaan zodat de eigenaar hem niet mee kon nemen. En later is hij ruin geworden en een manegepaard geworden.

Tjah er zijn van die mensen.....
Hopelijk krijgt zij een leuk baasje en mag ze eerst nog een jaarje in de wei staan.