Welke stal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Welke stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 21:22

DE schuur bij ons bestaat uit 4 stallen waarvan 2 aan de voorkant en 2 aan de achterkant. Heidi en Steffen stonden eigenlijk altijd achter, maar nu komt alles vrij en kan ik kiezen, ik heb al gekozen maar vraag me tog af wat jullie zouden doen:

Aan de voorkant:
- grotere stallen( ze zijn denk zo 4/ 4 1/2 meter lang bij 2 1/2 meter breed)
- Je loopt zo de bak in
- Minder ver lopen met voer ed
- kijken uit richting weg
- groter uit loopje
- regen/wind staat altijd op deze kant

Aan de achterkant:
- Kleiner stallen ( 3 bij 2 1/2 ongeveer)
- Kleiner uitloopje (maar kan ze ook de hele dag in de bak zetten, of als er niemand is voor de andere stallen ze gewoon daar ook kunnen laten lopen overdag)
- Ze kijken uit over weilanden(tot aan de horiozon ongeveer)
- Ze staan uit het zicht
- uit de wind
- Ze staan uit de weg( aan de voorkant lopen er nog wel is mensen door het uitloopje naar de achterkant als daar paarden staan, nu ben ik dat dus meestal, maar als er andere achter zouden staan, zouden ze dus door het uitloopje kunnen lopen, als jullie snappen Haha! )


Het enige grote voordeel van de stallen voor is dus dat ze groter zijn( maar ze zijn dan dus langer en niet breder dus hebben ze vrij weinig aan)
Ben benieuwd wat jullie vinden!

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 21:29

hmmm... erg moeilijke vraag.
Ik denk aan de voorkant.
Is wel leuk als je naar ze kan kijken.
Ik zou het ook niet weten.
PB je me wat jou keuze is? Knipoog

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 21:55

ik zou ze toch aan de achterkant zetten want als de wind en de regen op hun stal staan is dat ook niet bijzonder prettig voor ze!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 21:57

IK ZOU OOK AAN DE ACHTERKANT BLIJVEN VOORAL MET DE WINTER OP KOMST

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:14

Inderdaad ik zou hem uit de wind zetten of kan je ook een bovendeur sluiten aan de voorkant als het erg slecht weer is?

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 09:07

Diana_Mabel schreef:
Inderdaad ik zou hem uit de wind zetten of kan je ook een bovendeur sluiten aan de voorkant als het erg slecht weer is?


Je kan aan bijde kanten de bovendeur sluiten. Alleen Heidi kan daar niet tegen, dus heb hem altijd open.
Ik bedacht nog 2 voordelen van achter:
- de deuren zijn een stuk steviger
- Aan de voorkant liggen de tegels voor de stal schots en scheef, en als het hard regent gutst al het water tussen de tegels vandaan over je schoenen

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 09:17

Hangt er een beetje vanaf hoe groot jouw paard is. O, zie in je profiel dat het een haflinger is. Dan zou ik de stal achterin nemen. Bij een groter paard zou ik kiezen voor de ruimte (alle andere nadelen ten spijt).

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 18:59

Voor!!!!!! want dan kan ik ze zien als ik weer naar school moet en in de bus zit!! Haha! Haha! Maarja je moet zelf weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 19:05

achter! Waar zou jij het liefst je slaapkamer hebben willen zitten op een autoweg en in de wind of lekker uitkijken over landerijen en stilte?

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 19:10

Diana_Mabel schreef:
Inderdaad ik zou hem uit de wind zetten of kan je ook een bovendeur sluiten aan de voorkant als het erg slecht weer is?


Ik weet niet hoeveel licht er dan nog in stal is, maar als dat weining is en het is lang slecht weer kan je paard er knettergek van worden. Licht is voor een paard een van de eerste levensbehoeften.

Mijn stalkeuze : achter, uit de wind en als ik het goed begrepen heb uitloop aan de stal vast, dus je kan altijd de deur op laten. Dan hebben ze meteen een grotere "stal" dan voor met de voordelen van uit de wind, uit de loop, etc.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 21:23

Chiqa zegt..(HELP HOE DOE JE DAT QUOTEN???) :achter! Waar zou jij het liefst je slaapkamer hebben willen zitten op een autoweg en in de wind of lekker uitkijken over landerijen en stilte?...daar ben ik het zeker mee eens..en uit de wind staan zou voor mij ook meer tellen..de grootte van de stallen maakt mij nooit zoveel uit..die kleinste maat is toch de standaard maat?de ervaring van mijn paard is dat ze alleen maar heen en weer loopt van haar drinkbak naar haar voerbak en naar haar hooi..maar ze loopt wel verder de hele dag buiten..trouwens volgens mij heb je zelf al meer voordelen van achter opgenoemd dan van voor Haha!

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 21:33

Mijn keuze was ook voor achter Haha!
Vond het altijd wel lekker daar, lekker uit de wind ed, bovendeur laat ik tog het liefst open...
En ze kunnen overdag lekker naar buiten, al is het ook nie zo groot, maar tis beter dan niets Lachen

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 21:55

achterkant, 't is niet echt fijn die regen en wind op de stal, dat heb ik ook een tijdje gehad. Je pony kan daar ook wel verkouden van worden.

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:15

Leetje"]
[quote="Diana_Mabel schreef:
Inderdaad ik zou hem uit de wind zetten of kan je ook een bovendeur sluiten aan de voorkant als het erg slecht weer is?


Je kan aan bijde kanten de bovendeur sluiten. Alleen Heidi kan daar niet tegen, dus heb hem altijd open.
Ik bedacht nog 2 voordelen van achter:
- de deuren zijn een stuk steviger
- Aan de voorkant liggen de tegels voor de stal schots en scheef, en als het hard regent gutst al het water tussen de tegels vandaan over je schoenen
[/quote]

Scheve mond Bloos! dan zou ik ook achter kiezen!!!

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 16:31

ik zou ook achter kiezen, lekker beschut nu zeker als de winter eraan komt!

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 08:05

wat een luxe probleem he, zolang de stallen niet verhuurd zijn kun je het toch uit proberen wat het beste bevalt.

dries was altijd erg in zijn nopjes met zijn bakuitzicht whahaha. het voordeel van die stal vind ik, dat ze lekker de hele dag de bak in kunnen en niet alleen op het straatje hoeven te blijven, ze kunnen ook nog een beetje gras langs de kanten eten.

je zit aan die kant ook wat dichter bij de kraan, en als het hooi eruit is kun je daar ook nog droog staan om te poetsen.

wat een goede stal had ik eigenlijk.

en wat betreft de kou, we hebben het hier over paarden, die kunnen wel een beetje kou hebben hoor. zeker die van ons

en als het niet bevalt kun je het toch weer omwisselen.