Belastingconsulent

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-01 09:55

Zoals jullie misschien wel weten, heb ik sinds juli dit jaar een eigen bedrijfje (parttime, mede voor mijn studie).
Nou belde maandag een man van de belastingdienst dat hij even een kennismakingsgesprek wil. Even kijken hoe het gaat met de administratie enzo.
Daar heb ik dus nog niet zo heel veel aan gedaan...
Ik hoop dat hij mij wat advies kan geven en dat hij verder niet moeilijk doet. Wel spannend hoor. Hij zou er vandaag om tien uur zijn, maar hij belde al dat het even wat later wordt.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 10:03

Nou succes!
Lijkt me nogal wat een eigen bedrijfje.
Hoe heb je dat aangepakt dan?
Je moet toch weet ik veel hoeveel startkapitaal hebben Verward Of had je dat Haha!
Mijn vriend heeft er ook over nagedacht maar er toch maar vanaf gezien... Die rompslomp eromheen schrok hem (en mij) een beetje erg af.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 10:03

Wel je huiswerk goed doen he Kitty Schijnheilig }>

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-01 10:07

Okee, hier moet ik maar even op inhappen Haha!

Ik heb netjes bijgehouden wat er binnen gekomen is en wat er uit gegaan is. Dat staat netjes èn in de computer èn op papier. Ik heb er echter geen resultatenrekeningen en balansen enzo van gemaakt. Ik weet ook niet of dat moet en zo ja, om de hoeveel tijd. Dat ga ik dus straks ook even vragen.

En Sjimmy, het ligt eraan wat voor bedrijf je wilt beginnen en hoe je wilt beginnen. Voor datgene waar ik mee bezig ben, heb je slechts een klein beetje startkapitaal nodig. Het voornaamste is dat ik een computer en papier heb. En de inschrijving bij de KvK kostte me zo'n 125,= . Ook geen rib uit mijn lijf dus.

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 10:07

Veel suc6 zometeen!
Laat je ff weten of alles goed is gegaan?

Liefs layla d

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-01 11:56

Bijna twee uur heb ik met die man zitten praten. Jeetje... echt over van alles. Wat ik allemaal bijhoud, wat mijn omzet is, mijn geschatte omzet, hoeveel opdrachtgevers ik nu heb, al gehad heb en nog verwacht te krijgen dit jaar...

Maar de administratie zoals ik hem bij houd, is goed. Pfiew!
Gewoon zo doorgaan en over een tijdje kijken we nog eens weer hoe het gaat.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 11:58

Oh okee dan heb ik niks gezegd Schijnheilig
Lijkt me wel stoer hoor, zo'n eigen bedrijfje. Maar je hebt er idd wel veel papierwerk van meestal.
En ik ben een ramp met papieren!