Aah mijn konijn verslaafd???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Powerpuff

Berichten: 28
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Emmeloord

Aah mijn konijn verslaafd???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 10:35

Hmm, ik heb n konijntje, hij is nu ongeveer 5. Lachen Ik denk dat hij verslaafd is aan yoghurtsnoepjes. Iedere avond voordat ik naar bed ga geef ik hem een stuk of wat van die snoepjes en dan begint hij toch als n gek door dat hok heen te sprinten, kijkt wel 10 keer in zijn voerbak en dat doet hij dan niet normaal, nee hij kijkt, kijkt nog eens draait n rondje en kijkt dan nog ns. Scheve mond

Het zijn we gewone konijnesnoepjes, ik weet niet of iemand die dingen kent? Ik weet niet of ik ze nu nog wel moet geven maar ja hij vindt ze zo lekker (das heel duidelijk, whehehe) dus tja... Verward

Wat zouden jullie doen?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 10:44

Ik denk dat ie gewoon erg blij is dat hij die snoepjes krijgt en ze dus erg lekker vindt. Niks mis mee toch Haha!

Draakje

Berichten: 1727
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 10:52

Ik hoef maar met het doosje te rammelen en mijn konijn springt door het hok heen, ik geef hem er altijd maar 2 en nog niet eens elke dag

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:23

Die van mij zijn er ook gek op, eten je vingers erbij op als je niet oplet. Ze krijgen er max. 2 per dag, meestal maar een. Er zit namelijk best veel suiker in.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:43

Ik geef mijn konijntjes ook elke avond ieder 1 yoghurt snoepje en 1 knabbelstaafje. DAar zijn ze aan gewend. En ze vinden het heerlijk want het maakt ze heel blij. En ik begrijp ze als lekkerbek zijnde volledig, want zelf hou ik ook van lekkere hapjes en kan ik er heel erg van genieten. Sja, dan kun je mij ook wel verslaafd noemen.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 12:31

Ik geef mijn konijnen elke keer als ik ze weer opsluit in hun hok een paar van die snoepjes (k heb verschillende smaken). Ik hoef nu maar met die pot te rammelen of ze zitten allebei in hun hok met hun koppie bij hun bakje... want daar krijgen ze snoepjes, mmmm.

Ideaal, zo hoef ik ze nooit te vangen want ze komen altijd! Verslavend voor ze dus!!

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 15:52

Cinzano, zo deed ik het ook toen ik er nog maar eentje had. Dat was op een gegeven moment zo erg dat ik dr een keer midden in de kamer een snoepje gaf en ze braaf naar haar hok huppelde.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 15:54

Miran schreef:
Cinzano, zo deed ik het ook toen ik er nog maar eentje had. Dat was op een gegeven moment zo erg dat ik dr een keer midden in de kamer een snoepje gaf en ze braaf naar haar hok huppelde.


Grappig is dat he..... het zijn wat dat betreft zulke gewoonte diertjes.
Ideaal dus die snoepjes!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 16:54

Niks aan doen, is gewoon normaal gedrag Lachen Konijnen zijn nu eenmaal beetje rare beesten Knipoog
Kijk wel uit dat je niet meer dan 2 snoepjes per dag geeft, ze gaan er best snel van aan de diarree en je hebt kans dat zen hun normale voer niet meer zo goed eten.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 17:11

Wat een junkies zeg die konijntjes Haha! Lijkt wel of ze in de rij staan voor methadon Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

cool_girl

Berichten: 2302
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 17:14

Nee hoor daar is niks mis mee, hij is dan gewoon happy Haha!
Dat is ook met mijn konijn, wordt die helemaal hyper Knipoog

shampoo

Berichten: 83
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 17:15

kan toch ik ben ook gek van mn beessie!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 17:18

Haha konijn van iemand van me stage die was ook helemaal gek op die dingen en vroeg zich ook al af of ze verslavend waren Haha!

Powerpuff

Berichten: 28
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 17:32

Gelukkig maar dus dat mijn kleine nijntje niet de enige in konijneland is die zo verontrustend reageert op die snoepjes. *LOL* Ja ik maakte echt wel n beetje zorgen maar gelukkig is dat dus niet meer nodig. Bedankt voor de reacties!!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 17:35

Mijn konijnen waren ook zo gek op deze yoghurt snoepjes todat ik van een goede fokker hoorde hoe slecht ze zijn, toen ben ik gestopt met het geven van die snoepjes.

Op konijnen.nl staat ook het volgende:
Yoghurtsnoepjes klinken gezond, maar zijn het beslist niet! In Yoghurtdrops zit maar liefst 41,7% toegevoegde suikers!

http://www.konijnen.nl/zijsprong/snoep.htm
Hier staat wat wel en wat niet gezond is als snoepgoed

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 18:34

Idd geen snoepjes meer geven.

Btw, ik heb een hele lijst gekregen bij de dierenarts over voedsel wat konijnen wel en niet mogen hebben.
Als er intresse in is wil ik best een middagje tiepmiep spelen Nerd

Powerpuff

Berichten: 28
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 19:35

Anna-Jelly schreef:
Haha konijn van iemand van me stage die was ook helemaal gek op die dingen en vroeg zich ook al af of ze verslavend waren Haha!


Hahaha laat ik nou net dat ene meisje zijn dan!!!!

*LOL*

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:57

Whaha meen je dat??

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, EspaƱa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 23:38

mijn konijn hoefde die dingen echt nie...vreemd beest..heb ze in verschillende smaken gehad maar nee hoor..verwende nijn was het..nu is ie dood snik..hij was ook al zes jaar bij ons

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 00:05

ThePast03 schreef:
Mijn konijnen waren ook zo gek op deze yoghurt snoepjes todat ik van een goede fokker hoorde hoe slecht ze zijn, toen ben ik gestopt met het geven van die snoepjes.

Op konijnen.nl staat ook het volgende:
Yoghurtsnoepjes klinken gezond, maar zijn het beslist niet! In Yoghurtdrops zit maar liefst 41,7% toegevoegde suikers!

http://www.konijnen.nl/zijsprong/snoep.htm
Hier staat wat wel en wat niet gezond is als snoepgoed


Van een snoepje per dag krijgen ze niets (die van mij krijgt ze al 5 jaar regelmatig), maar je moet niet overdrijven ermee. Wat dat betreft heb ik ook vaak Knaagknabbels van Hope Farms in huis, die bevatten maar weinig suiker.
Veel darmproblemen ontstaan eerder door een slecht voorbeleid dan door dat kleine snoepje.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 00:12

Ze zullen er niet gelijk dood aan gaan maar ik neem het risico liever niet.
Ik heb nu van meerdere 'konijnenkenners' begrepen dat het toch echt heel slecht is, ook een snoepje per dag. Ik voerde ook maar een snoepje per dag. Op de lange termijn schijnt het echt problemen te kunnen geven.

Ipv een snoepje geef ik ze nu iets gezonds lekker. Ze zijn hier bijvoorbeeld net zo blij met een paardenbloemblad om maar iets te noemen.
Ze zijn er in ieder geval niet depressief van geworden dat ze geen Yoghurtsnoepjes meer krijgen Haha!

Maar iedereen moet natuurlijk doen wat hij/zij zelf het beste vindt.

Miran schreef:
Van een snoepje per dag krijgen ze niets (die van mij krijgt ze al 5 jaar regelmatig), maar je moet niet overdrijven ermee. Wat dat betreft heb ik ook vaak Knaagknabbels van Hope Farms in huis, die bevatten maar weinig suiker.
Veel darmproblemen ontstaan eerder door een slecht voorbeleid dan door dat kleine snoepje.

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 00:25

Paardenbloembladeren kunnen ook problemen geven, denk aan bespoten, besmet met wormen etc. Ik heb onderhand ook heel wat konijnenkenners gesproken, heb een poosje keurig via de site www.konijnen.nl geleefd, maar een konijn die al bijna 5 jaar zo'n snoepje krijgt, en er nooit problemen mee heeft gehad, die zal dat echt niet zomaar meer krijgen. Ze heeft meer problemen met drinkflesjes, waarvan ook bewezen is dat ze daar gas van kunnen krijgen, en daar weet bijna niemand wat van. Dat soort dingen vind ik belangrijker.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 00:32

Mijn paardenbloembladeren komen uit eigen tuin en zijn dus niet bespoten Knipoog
Besmet met wormen weet ik niet, maar als dat zo is heb ik toch een probleem want ze hebben een groot deel van de tuin voor zichzelf en 's winters de hele tuin.

Misschien ben ik ook wel te overdreven met die snoepjes, maar zoals gezegd ze missen ze niet dus ik ga ze ook niet meer geven.
Zoveel suiker lijkt me gewoon niet goed, ook al worden ze er oud mee.
Te dik zijn is overigens ook een grote doodsoorzaak bij konijnen Huilen

Miran schreef:
Paardenbloembladeren kunnen ook problemen geven, denk aan bespoten, besmet met wormen etc. Ik heb onderhand ook heel wat konijnenkenners gesproken, heb een poosje keurig via de site www.konijnen.nl geleefd, maar een konijn die al bijna 5 jaar zo'n snoepje krijgt, en er nooit problemen mee heeft gehad, die zal dat echt niet zomaar meer krijgen. Ze heeft meer problemen met drinkflesjes, waarvan ook bewezen is dat ze daar gas van kunnen krijgen, en daar weet bijna niemand wat van. Dat soort dingen vind ik belangrijker.

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 00:44

Feetje schreef:
Idd geen snoepjes meer geven.

Btw, ik heb een hele lijst gekregen bij de dierenarts over voedsel wat konijnen wel en niet mogen hebben.
Als er intresse in is wil ik best een middagje tiepmiep spelen Nerd


Die lijst zou ik best willen hebben ja. Dus als je je een keertje verveeld

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 00:56

mijn konijn vliegt altijd als een uitgehongerd beestje heel zielig naar de tralies als ik hem zijn brood, wordtel, andijvie en ruwvoer kom brengen. Dat krijgt hij gewoon dagelijks. Maar als die blaadjes te lang liggen moet je niet denken dat hij die de volgende dag nog opeet, want nee dan zijn ze oud en wil je nieuwe Haha!.