Special D wint PAVO Cup vierjarigen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Special D wint PAVO Cup vierjarigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 17:32

Special D wint PAVO Cup vierjarigen


De punten van Tineke Bartels gaven de doorslag bij de ruitervoorkeur voor het winnende paard bij de PAVO Cup vierjarigen. De zwarte hengst Special D verruimde en verzamelde dat het een lieve lust was en kreeg een 9,5. De voshengst Scandic had tot verrassing van Ellen Bontje haar voorkeur. Wat een bewegingstalent. Wat een mogelijkheden ook al voor verzameling! Scandic kreeg van Ellen Bontje een 9,5. Bij Tineke Bartels kwam de hengst iets minder tot zijn recht: 8,5. Special D kreeg ook van Ellen Bontje een 9,0 en behield daarmee zijn voorsprong uit de voorrondes.

Beste merrie bij de vierjarigen was Symphony (Gribaldi x Clavecimbedl) met Jordy Duindam geƫindigd op een zevende plaats. Beste ruin was nummer drie van het klassement, Stradivarius (Krack C x Contango) met Edward Gal. Door beide gastamazones zeer gelijk beoordeeld met een 9!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 17:47

Mijn club genootje heeft ook meegedaan in de halve finale, maar dan met de 5 jarigen
ze was daar helaas niet sterk genoeg.
Maar als ik zie tussen welke namen ze heet moeten rijden heeft ze het niet slecht gedaan.

PETERTRANS RALANDA M - 98.00218 - BRUIN - MERRIE

JACKSON x ZEOLIET KEUR
AMAZONE: MARIAN VAN BOMMEL
66,5

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 17:52

Special D, da's er toch ook 1 van Rubinstein?

- Offline -

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 18:00

Special D = Metall x Zandigo

DeesDeBest schreef:
Special D, da's er toch ook 1 van Rubinstein?

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 18:16

Denk dat Scandic meer kan verzamelen later voor het grote werk, maar Special D is wel een krachtpatser.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 18:25

Robin Hood klopt Hilltop Rousseau bij 5-jarigen PAVO-Cup


De PAVO Cup bij de vijfjarigen kende een zeer verrassende ontknoping: de kleine voorsprong waarmee de vosruin Robin Hood (Jazz x Zep) de finale inging, behield hij. De gastamazones Tineke Bartels en Ellen Bontje konden niet kiezen tussen Robin Hood en de reservewereldkampioen van Verden, de PAVO-Cup-kampioen van vorig jaar bij de vierjarigen: de goedgekeurde KWPN-hengst Hilltop Rousseau. Beide amazones gaven beide paarden een 9,5. "Alle knoppen zitten bij Robin Hood onder handbereik. Hij is ook iets electrischer en energieker in zijn reacties dan Hilltop Rousseau. Daar staat tegenover dat Rousseau verder in zijn africhting is. Ik maak dus geen verschil", aldus Tineke Bartels.

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 18:31

ik heb een merrie drachtig van Scandic oftewel laat hem maar winnen....


Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 21:22

Hij was gewoon de beste en de meest chique! *LOL* *LOL* *LOL*

ladietje
Berichten: 38
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 21:41

Special D, echt een superpaard!! Scandic zeker zo goed draven en galopperen, maar de stap was iets minder...

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 21:56

Citaat:
Scandic zeker zo goed draven en galopperen, maar de stap was iets minder...


Stap vond ik toch al sterk verbetert! Er waren andere dingen die ik niet zo graag zag.

Maar wat vonden jullie van die Spargo. Die was in mijn ogen zeer beperkt. En hij krijgt dezelfde punten van Ellen als Stradivarius (die in mijn ogen zeer goed was) en Special D. Ik vond dat niet echt representatieve punten.

Ofwel gaf die Spargo echt een super gevoel, dat kan ook. Maar als ik hem bezig zag, begon mijn poep al zeer te doen.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:58

Afgelopen winter vond ik Scandic een beter paard dan Special D maar ik heb ze in de tussentijd niet meer gezien dus kan ook niet een eerlijk oordeel geven.
Wel leuk dat de vijfjarige weer eens een relatief onbekende winnar had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 23:20

Jan_VT schreef:
Maar wat vonden jullie van die Spargo. Die was in mijn ogen zeer beperkt. En hij krijgt dezelfde punten van Ellen als Stradivarius (die in mijn ogen zeer goed was) en Special D. Ik vond dat niet echt representatieve punten.

Ofwel gaf die Spargo echt een super gevoel, dat kan ook. Maar als ik hem bezig zag, begon mijn poep al zeer te doen.


Dat ben ik met je eens en dat heb ik me ook wel afgevraagd. Er loopt natuurlijk wel wat en vooral ook niet de minste paarden en dan vond ik Spargo nogal "gewoon". Vergeleken met Stradivarius vond ik Spargo ook niet echt indruk maken, kennelijk lag zijn kwaliteit dan echt op een heel ander vlak. Volgend jaar kunnen ze beter op tienden gaan punten lijkt mij.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 11:43

Hee, katja, hoezo relatief onbekende winnaar bij de 5jarigen?? mijn paard heeft 2 jaar bij haar op stal gestaan en ik heb prive les van haar!!!
Hoezo onbekend??? Knipoog

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 12:14

Pascha schreef:
Hee, katja, hoezo relatief onbekende winnaar bij de 5jarigen?? mijn paard heeft 2 jaar bij haar op stal gestaan en ik heb prive les van haar!!!
Hoezo onbekend??? Knipoog


Het is een onbekend paard. En de pavocup wordt gewonnen door een ruin, dat is al helemaal opvallend omdat het kwpn een ruin voor een gg dekhengst zet....

De ruiter had ik ook nog nooit van gehoord overigens..... Haha!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 14:19

Ik vond Robin Hood best goed, maar niet beter dan Rousseau bijvoorbeeld.

Opvallend detail: Robin Hood is een Jazz en ook de andere Jazz-en kregen opvallend veel punten en laat nu net Tineke Bartels in de jury hebben gezeten
Judith Ribbels reed hem trouwens.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 15:09

Maar waarom moet altijd een dekhengst winnen? Want dan wordt de Pavo cup toch gewoon een commerciele zaak, want een ruin daar heb je niet veel aan. Maar het gaat toch om het talent, en een ruin kan meer talent hebben dan een hengst. Ik vind het wel een goede uitslag.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 15:58

Pascha schreef:
Want dan wordt de Pavo cup toch gewoon een commerciele zaak,


Ik denk dat de Pavocup al een commerciƫle zaak is. Maar dat zijn de complete KWPN paardendagen. Het kost enorm veel om dat evenement elk jaar te houden en is puur een stuk stamboekreclame en daarom is het belangrijk dat goedgekeurden hengsten goed presteren.

fokfanaat

Berichten: 20209
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:03

Pascha schreef:
Maar waarom moet altijd een dekhengst winnen? Want dan wordt de Pavo cup toch gewoon een commerciele zaak, want een ruin daar heb je niet veel aan. Maar het gaat toch om het talent, en een ruin kan meer talent hebben dan een hengst. Ik vind het wel een goede uitslag.


Dat moet niet, maar als de ruins telkens veel beter zijn dan de hengsten, is er ergens iets mis gegaan in het hengstengoedkeuringsproces

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:04

Kayla schreef:
Ik vond Robin Hood best goed, maar niet beter dan Rousseau bijvoorbeeld.

Opvallend detail: Robin Hood is een Jazz en ook de andere Jazz-en kregen opvallend veel punten en laat nu net Tineke Bartels in de jury hebben gezeten


Rousseau is op 1 paard na de beste 5 jarige van de wereld, hoe kan het in godsnaam dan dat ie tweede word...

fokfanaat

Berichten: 20209
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:05

Wouter24"]
[quote="Kayla schreef:
Ik vond Robin Hood best goed, maar niet beter dan Rousseau bijvoorbeeld.

Opvallend detail: Robin Hood is een Jazz en ook de andere Jazz-en kregen opvallend veel punten en laat nu net Tineke Bartels in de jury hebben gezeten


Rousseau is op 1 paard na de beste 5 jarige van de wereld, hoe kan het in godsnaam dan dat ie tweede word...
[/quote]

misschien had hij een slechte dag?

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:07

vind het kul, ook al had ie een mindere dag, dat betekent toch niet dat ie minder talent heeft als in Verden?

fokfanaat

Berichten: 20209
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:19

Wouter24 schreef:
vind het kul, ook al had ie een mindere dag, dat betekent toch niet dat ie minder talent heeft als in Verden?


Tja, maar ze moeten beoordelen op wat ze zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:27

Omdat Robin Hood gewoon echt het allerbeste paard was, ik vond hem veel beter dan Rousseau!! Wat een verschrikkelijk fijn bewegend paard, met een heel mooi model.

Vond het jammer dat Special D boven Scandic geplaatst werd, Scandic is naar mijn idee toch een beter paard. Vooral voor het zwaardere werk straks.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 17:49

Pipo schreef:
Omdat Robin Hood gewoon echt het allerbeste paard was, ik vond hem veel beter dan Rousseau!! Wat een verschrikkelijk fijn bewegend paard, met een heel mooi model.


Ken het paard verder niet dus kan daar geen oordeel over vellen, enige wat ik me dan afvraag is waarom Robin hood in Verden niet Nederland vertegenwoordigde? zit er toch iets fout in de selectie voor het WK...

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 18:11

Citaat:
Dat moet niet, maar als de ruins telkens veel beter zijn dan de hengsten, is er ergens iets mis gegaan in het hengstengoedkeuringsproces


Ergens heb je wel gelijk, of misschien heeft het stamboek net die hengsten eruit gehaald die nog betere paarden fokken dan zij zelf?

Citaat:
Rousseau is op 1 paard na de beste 5 jarige van de wereld, hoe kan het in godsnaam dan dat ie tweede word...


De manier waarop men in Verden de jonge paarden beoordeelt is toch wel enigzins anders dan in Ermelo. in verden beoordeelt men toch veel meer proefgerichter. Als je deze manier van beoordelen in Ermelo zou toepassen, zou de uitslag misschien ook anders zijn? Mijn voorkeur gaat toch uit naar de manier waarop men het doet in Ermelo.

Citaat:
Scandic is naar mijn idee toch een beter paard. Vooral voor het zwaardere werk straks.


Dat is toch wel iets dat we toch nog even zullen moeten afwachten. ik geef toe dat de hengst zeer veel capaciteiten vertoont, maar gaat hij ze kunnen waarmaken???

Als je nu luistert naar de commentaar die Tinneke Bartels gaf over Scandic. Ze vond dat de hengst soms te traag reageerde. Was idd ook zo volgens mijn visie. Iedereen was maar vol van de wijze waarop de hengst steeds naar de piaffe aan het gaan was. Hoewel dat eigenlijk niet gevraagd werd.
Als je van draf naar stap een simpele overgang moet maken, en de ruiter bereidt het paard daar op voor, door hem rustig te laten terugkomen op de zit, dan zou er een simpele (weliswaar voor een paard van vier jaar niet zo gemakkelijk) CORRECTE overgang moeten komen, en GEEN piaf. Op dat moment ziet dat er wel leuk uit voor het publiek, maar de ruiter zit wel met een enorm communicatieprobleem met zijn paard.

Maar goed ik denk dat iedereen hier wel zal willen toegeven dat beide hengsten, zowel Special D, als Scandic zeer kwaliteitsvolle hengsten zijn, met volgens mij (afwachten) allebei een mooie toekomst. Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 94 bezoekers