[VD] Help, hij valt in slaap!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

[VD] Help, hij valt in slaap!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 19:13

Ik oefen met mijn pony nu voetje geven. Maar hij staat er gewoon bij kijkt een beetje om zich heen, laat mij ook braaf zijn voetje pakken maar doet geen enkele moeite om zelf goed mee te werken . Als ik hem dan een snoepje ofzo geef word hij wel "wakker" maar alleen om nog meer eten te krijgen. Hij geeft dan soms nog eens overdreven zijn voetje, het lijkt meer op schrapen maar dan een keer en als ik hem dan niks geef stopt hij ook weer en gaat weer "slapen". Ik weet echt niet wat ik hier aan moet doen, ik dacht misschien wat meer afwisseling maar je kunt toch niet allemaal oefeningen door elkaar gaan doen Verward Hopelijk krijg ik snel antwoord van iemand die een idee heeft of het probleem zelf ook kent

Liefs Nadine


josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:09

dit is niet zozeer denk ik een slaap probleem maar een aandachts probleem. elke keer dat hij om zich heen gaat kijken doe je iets onverwachts waardoor hij weer naar jouw kijkt. beloon hem dan en vraag dan zijn voetje omhoog. doet hij dit dan belonen. zodat hij leert zijn aandacht bij jouw te houden en als hij zijn voet optilt dat hij dan pas beloond word.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.


Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 20:15

Haha, antwoor zelf. Ik denk dat jullie niet per se meer hoeven te antwoorden, sorry dat ik het dan toch gevraagt heb Bloos . Maar ik ben er net weer heen gegaan. Bino van de wei gehaald en ben maar weer vol moed en geduld gaan oefenen. Het leek wel of hij al jaren voetje kon geven Rolleyes Nou ik oefenen, geef hem af en toe iets lekkers en hij kan het best goed! Hij heeft netjes zijn voetje gegeven maar nog niet zo lang als ik wil. Maar dat zal dan ook nog wel komen Hij doet het eigenlijk niet als ik zijn beentje met de zweep aan tik en voet zeg maar het gaat veel beter als ik er ook naar wijs. Raar, maar waar . Nou dan ben ik toch maar even voor de afwissling mijn tonnetje gaan halen Knipoog . Dit heb ik ooit al eens geoefend toen ik ook kunstjes wou leren maar niet wist hoe het moest. Op een ton staan had ik wel een idee en ben daar toen mee begonnen. Naja daar ben ik na een tijdje ook mee op gehouden Bloos . Oke, ik heb net dus ook de ton gehaald. En heb dat na een tijdje voetje geven geoefend. Dit vind hij nou echt een geweldig kunstje. Hij doet het nog niet als ik alleen het commando ze maar als ik één been op de ton zet weet hij precies wat hij moet doen. Hij schijnt het zo leuk te vinden dat hij er niet meer af wil Naja na een beetje te duwen en back te zeggen gaat hij er dan toch maar weer af. Nou dit ging dus allemaal heel erg goed OK dan! !
Alleen nog even een vraagje, kan ik wel door gaan met voetje en op de ton of word dat te veel? Hij beheerst alle twee de kunstjes redelijk goed dus ik denk dat het geen kwaad kan of wel???
Nou, hopelijk hebben jullie hier antwoord op Haha!

Groetjes Nadine

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 20:18

Bedankt Josien, zal het uitproberen als hij weer eens een liever-slapen-bui heeft Knipoog Haha!

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 21:32

Mijn paard slaapt ook altijd Haha! Maar ze let ook niet op haar omgeving. En als ze haar aandacht er wel bij heeft is het alleen voor een snoepje. Als ze het ritselen van een zakje hoort wil ze vanalles doen maar hoort ze geen geritsel gaat ze gewoon verder slapen Boos!

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 11:08

tja dus hij doet het echt om het snoepje en niet voor jouw. ga gewoon is grondwerk doen. zodat hij jouw beter leert kennen en jij beter de bass kan zijn. want dat is het probleem hij ziet jouw niet als baas dus hoeft hij niet naar je te luiteren. maar voor iets lekkers doet hij alles maar voor jouw?.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:25

zoals josien al zo veel grondwerk doen

en je moet het zelf leuk maken natuurlijk niet hem pakken en kom geef een seen voet en allleen maar voet vragen dat is natuurlijk niet leuk voor een pony je moet hem lekker wakker houden en eerst grondwerk doen en dan tuusen door laten halt houden en voet geven hem aan het werk houden dus en je moet de baas zin niet hij of zij

ik hou van prince Lovers

sorry foto's in profiel wordt aan gewerkt

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 17:08

Ennuh kan ik dan ook twee dingen oefenen dus zoals je zegt, grondwerk (hier bedoel je toch halthouden, achterwaards, blijven, komen, volgen, ... mee?), halthouden voetje laten geven en dan weer verder gaan met het grondwerk en dan bijv. op blok. Dus dat ik voetje en op het blok oefen? Gaat dat denk je of snapt hij er dan niks meer van?

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 18:21

ik denk dat je eerst gewoon voet moet blijven doen want als hij dadelijk wat meer intresen toont hoef je niet meer zo veel grondwerk te doen maar alleen de kunstjes dus ik zou gewoon eerst grondwerk en voet doen en als die dat goed kent de voet uitbreiden(begrijp je wat ik bedoel?)

en dan wordt het ook steeds leuker voor de pony

ik hou van prince Lovers

sorry foto's in profiel wordt aan gewerkt

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 20:20

Ik was net weer bezig, ben een beetje rond gaan lopen, stoppen, achterwaards, voetje geven, blijven, komen. Het ging echt hartstikke goed! Haha! Het grondwerk kon hij dan al wel en voetje gaat nu ook een stuk beter. Hij tilt zijn voetje op en soms laat hij het ook een tijdje boven. Ik ben nu bezig dat hij zijn voetje geeft en zolang boven houd als ik wil. Het ging dus echt onwijs goed vandaag! OK dan! Dus dit moet ik dan verder zo doen of niet? En als hij voetje goed kan en ook zo lang boven houd als ik wil, kan ik dan verder gaan met een nieuw kunstje? En hoef ik dan ook niet zo heel veel grondwerk meer te doen? Nou dat was het weer, enne heel erg bedankt dat je me zo goed helpt!!! OK dan! Lachen

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 21:17

jep je doet het heel goed, hoewel ik wel met grondwerk door zou blijven gaan. de kunstjes zijn bij mij bijwerk alleen omdat mijn paarden het zo leuk vinden. maar met grondwerk kom je verder dan dat je alleen aan vd doet.
maar natuurlijk moet je zelf weten hoe jij je paard wilt trainen

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 10:04

je doet het heel goed

ik zou gewoon eerst om hem lekker de spieren ene beetje op te warmen 5 minuten grondwerk doen en daarna de kunstjes als die alles goed door heeft en als die voet kent kan je een ander kunstje doen enzo boiuw je dat steeds op wel eerst alle makkelijk kunstjes doen en dan zo naar moelijker gaan

ik hou van prince Lovers

sorry foto's in profiel wordt aan gewerkt

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 10:15

Wat kan ik dan het best na voet geven oefenen??? Sorry dat ik zo veel vraag!

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:00

Ik denk eerder dat het een te kort aan intresse is ofzo. Want mijn paard luistert, vind ik dan, heel goed naar mij. Als ik loop loopt ze achter je aan. Als ik stop, stopt zij. Alleen op mijn lichaams houding loopt ze achteruit, dus daar kan het niet aan liggen Verward

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:01

na het voetje geven met bijde voor benen kan je beginnen met spaansepas. dus vraag foet en direct daarop de andere. om het andere been te geven zou hij als het goed is een klein stukje naar voren komen. anders moet je hem naar voren vragen. let wel op dat zijn achterbenen mee komen. het is belangrijker dat zijn achterbemen gelijk met het voorbeen naar voren word gezet dan het hoog opbeuren van het voorbeen.
maar het kan ook goed zijn dat hij zelf iets anders aan bied. knielen is ook makelijk aan te leren. maar laat je paard zelf kiezen. jullie moeten er allebij plezier in houden.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 15:12

Oke, zal kijken wat ik na het voetje geven ga doen. Ik denk iets van buigen of compliment of is dat weer te moeilijk? Vandaag ging het heel goed en hij laat zijn voetje ook wat langer boven, dat gaat dus denk ik wel goed komen! Haha! *LOL* Lachen

aqua

Berichten: 239
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 18:29

je pony moet op je letten!
met een zware stem lukt het wel,jammer voor je.

<>-,,.;-: LENNY :;'',.-..><

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 17:48

Ja maar het gaat nu wel veel beter... Het voetje geven lukt ook al heel goed, ben echt blij! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, loeslover en 2 bezoekers