Rugpijn door zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Rugpijn door zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 19:36

Hallo,
een tijdje geleden heb ik een topic gestart over of ik een vrouw op jack moest laten rijden, omdat ik het niet eens met de slof was, ik mag weinig rijden omdat ik last van mijn rug heb, vandaag heeft die vrouw dus erop gereden. en nog even over de slof: het ging echt super *LOL* OK dan! , ik heb mij voor niks zorgen zitten maken. Haha!
Maar nu zij die vrouw dat mijn zadel horizontaal moet liggen maar dat die van mij teveel van achteren omhoog gaat, zo word ik gedwongen om op z'on manier te gaan zitten, dat ik mijn rug hol, en alle klappen opvang. Scheve mond
Ik heb mijn zadel pas een jaar( kieffer aachen) en mag zeer waarrscijnlijk dus geen nieuwe .Nu vroeg ik aan haar, helpt opvullen ? ze twijfelde een beetje, en zij toen ja.
Mijn vraag aan jullie dus:
hebben jullie dit ook meegemaakt? of wat raden jullie mij met het zadel aan?

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:01

Ik heb een Kieffer Aachen voor m'n fries en die is in de 3 jaar dat ik hem heb zo'n 3-4 opgevult. Dit was voornamelijk omdat mijn paard een moeilijke rug heeft. mijn zadel begon de laatste weken aan de achterkant te klapperen bij het lichtrijden. ook had ik het gevoel dat ik met een hele holle rug reed. ik had elke keer na het rijden last van m'n rug en een beetje benauwd gevoel. net alsof m'n longen in de verdrukking zaten.
heb de zadelmaker erbij laten komen en die heeft hem weer opgevuld. nu ligt hij weer goed en zit ik zelf ook weer lekker.
is jouw zadel al een x opgevult?? vaak moet een nieuw zadel toch naar een half jaar tot een jaar opgevult worden, omdat de kussens gezakt zijn en zich aan je paard hebben gevormd. zou dus gewoon een zadelmaker laten komen. zadel kan meerdere keren opgevult worden.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 00:54

Ik krijg bij het rijden ook vaak last van mijn rug, bij mij komt het doordat ik van nature een holle rug heb, maar ook doordat ik mezelf een verkeerde houding heb aangeleerd.
Ik denk idd dat zoiets heel erg goed aan je zadel kan liggen!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 12:35

Mijn zadel kantelde ook een beetje naar voren. Voor lag het dus te laag en achter te hoog. Ik heb het toen voor op laten vullen en nu ligt het goed. AL heb ik t idee dat t weer wat ingezakt is dus binnenkort word hij weer opnieuw opgevuld. Maar je kunt hem dus gewoon van voor op laten vullen zodat hij goed ligt.

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:00

Hi,
Ik heb een zadel aangepast naar mijn houding vanwege rugproblemen. Heb een kromme rug en moet dus niet recht gecorrigeerd worden. Mijn zadel ligt ietsie achterover waardoor ik lekker zit en ook nog verantwoord op mijn paard. Ik merk het als ie weer opgevuld moet worden, dan gaat mijn rug meer zeer doen. Dus het kan best. Ik heb een Fryso zadel.
groets Cindy