Sollicitatiegesprekken: domme opmerkingen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Sollicitatiegesprekken: domme opmerkingen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 17:41

Al een jaar of 8 heb ik nu 90% van mijn werktijd via uitzendbureau's gewerkt. Is een beetje zo gegroeid, ik ben na mijn eerste opdracht van opdrachtgever naar opdrachtgever gerold, nooit langer dan een week thuisgezeten. Altijd voor langere periodes (jaar, anderhalf jaar). Ook een langlopend contract gehad. Aan de ene kant zou ik nu denken dat ik zoveel gezien en gedaan heb, dat ik nu superveelzijdig ben. Helaas heb ik die opmerking nog maar 1 keer mogen horen tijdens een gesprek, veel andere keren werd mijn CV heel negatief gelezen.

Ik ben eens ergens geweest, waar die mevrouw sowieso al niet de moeite had genomen om mijn CV van tevoren te lezen, en toen ze eindelijk klaar was met lezen, keek ze me over het papier aan en zei (op een nogal minachtende toon): "Zo, jij hebt ook lekker lopen "jobhoppen", niet?" Ik heb haar gevraagd of ze mijn verklaring hiervoor wilde horen (want die heb ik, en een goeie ook!), maar nee, daarin was ze niet geinteresseerd. Ik heb haar toen bedankt voor de koffie en ik ben vertrokken.

Bij een uitzendbureau gebeurde me hetzelfde. Alleen toen vertelde ze me er nog doodleuk bij dat ik mijn CV moest aanpassen, want zo had ze niks aan me... Frusty

Vorige week heb ik nog een gesprek gehad, waar meer ruimte was tot praten en verklaren, gelukkig. Na mijn verklaring las ze de CV nog een keer door en zei: "Sja, 't valt inderdaad op: overal waar jij komt, wordt gesaneerd." (Let op de klemtoon! Boos! ) Ja, duh! Dat is inherent aan uitzendkracht-zijn, de baantjes die je krijgt, mogen eigenlijk helemaal niet bestaan. Ze zijn te kort of te weinig om er iemand voor in dienst te nemen, dus huren bedrijven een uitzendkracht.

Ik heb het allemaal gezien: projecten (die houden een keer op, toch?), saneringen (overkwam me de laatste keer, wist ik van tevoren), dingen die geautomatiseerd moeten worden, maar die tot die tijd met de hand moeten gebeuren...
Waarom is dat toch zo moeilijk te begrijpen?

BTW: bij het laatste gesprek ben ik wel aangenomen... dus misschien dat ik er in de loop van de weken nog eens een opmerking over maak. Zal ik haar meteen vragen of ze suggesties heeft voor mijn volgende werkgever, hoe ik daar weer zal uitleggen dat ik bij haar maar 7 weken gewerkt heb.... Verward


Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 17:44

Haha.... lijkt mijn eigen verhaal wel! Alleen vond ik het zelf prettig om overal een tijdje te werken, ervaring op te doen en weer verder te gaan. Heerlijk die afwisseling.

Sinds 1 okt. woon ik in Zuid Afrika en het is hier zalig!!!!!

Foto's van mijn nieuwe kanjer Grande Finale in mijn profiel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 17:46

Kop op hoor. Toen ik me voor het eerst op de arbeidsmarktbegaf heb ik ook 2 jaar lang gejobhopt. Ik heb dat altijd uitgelegd als dat ik overal graag een kijkje wilde nemen voordat ik me vast zou binden aan een baan en bedrijf. Daar is altijd heel positief op gereageerd.Jouw baan komt ook nog wel voorbij, gewoon vol blijven houden. En gebruik deze periode om lekker veel te leren en je snel aan te passen aan verschillende situaties.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 17:51

Tja, het blijft lastig.

Ik heb een keer de solicitatie procedure gevolgd bij mijn bedrijf.

Sommige brieven legde ze al weg, voordat ze hem ook maar open hadden gemaakt. Want Als een grafisch vormgever niet eens een postzegel recht kan plakken?"

Misschien ook wel gelijk hoor. In de advertentie hadden ze duidelijk geschreven dat ze iemand zochten die secuur kon werken. En op details lette.

Tja en als je dan stapels brieven krijgt, kun je ook wel kiezen he?

Dus tip! plak die postzegel recht!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 18:00

ik heb nu ook bij al mijn werkervaring via uitzendbureau's opgedaan, maar de reacties waren over het algemeen positief!!! Werkgevers zien op mijn cv een jong iemand met veel ervaring en zien dat wel zitten blijkbaar. Mijn ervaring is dan ook dat werkgevers liever iemand met ervaring dan iemand vers van school aannemen. Gelukkig anders kwam ik nooit meer aan het werk!!

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 18:26

Ik herken het wel. Werkgevers werken graag met uitzendkrachten, maar lijken niet te kunnen begrijpen dat er mensen zijn die bewust langere tijd op die manier werken....

* To Belg, or not to Belg *

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 18:28

Heike schreef:
Dus tip! plak die postzegel recht!
Maak je geen zorgen, de postzegel zit bij mij altijd a-ke-lig recht. Knipoog

Maar dat is het punt niet. Maar het gaat mij erom, dat ze soms zo vreselijk spastisch doen, als je veel verschillende dingen op je CV hebt. Ze nodigen je eerst wel uit naar aanleiding van dat CV en vervolgens vertellen ze je dat je CV hun niet aanstaat... Verward


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:23

Ik zou het wel begrijpen als het om een baan ging die niet via een uitzendburo verliep, maar gewoon op contract basis ging. Maar waarom er in godsnaam over miepen als je maar 7 weken wordt ingehuurd?? Mensen zijn gewoon zo dom, ze weten kennelijk al niet eens meer waarom/wanneer jobhoppen als negatief wordt bestempeld!! Ze denken niet na dus. Ik zeg altijd iemand is dom totdat het tegendeel is bewezen! Maar het blijft frustrerend....

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:26

Heike schreef:
Sommige brieven legde ze al weg, voordat ze hem ook maar open hadden gemaakt.


Het is wel te hopen dat je bedrijf nog wel een brief heeft gestuurd dat de sollicitatiebrief aangekomen en behandeld is, anders is dat erg slordig vind ik, hoe scheef de postzegel ook zitten mag...

Lastig trouwens, postzegels plakken, ik krijg die krengen nooit recht, maar, aan de andere kant: ik stuur nooit brieven...


geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:53

mijn laatste 3 afwijzingen waren ook omdat ik teveel banen heb gehad.
Maar precies hetzelfde dus, veel voor uitzendburo's gewerkt de laatste jaren, veel projecten gedaan.

Ik solliciteer vrolijk door hoor, anders pas ik idd gewoon mijn cv aan, maak me er maar niet druk over, per slot heb ik 2 banen van ca. 10 jaar gehad, dus ik denk dat ik geen jobhopper ben.

Haha!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 00:14

Ik heb het ook een beetje, op mijn 22e een CV van 3 pagina's Haha! Grote voordeel is inderdaad dat ik 3 jaar in verschillende functies bij hetzelfde bedrijf heb gewerkt. Toch moet ik zeggen dat ik meestal positieve reacties krijg; zo veel werkervaring vind je niet snel voor zo weinig geld Knipoog

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 00:33

Ik heb ook een een grote rij bedrijven op mijn CV staan. Allemaal baantjes van een paar maanden, met als klap op de vuurpijl een baan van 2 weken Haha! Mijn uitzendbureau wilde die baan dus van mijn CV afhalen, maar ik wilde dat dus niet omdat ik daar heel intensief met een bepaald computersysteem heb gewerkt. (Archie) en dat word bij best veel bedrijven gebruikt.
Ik heb nu de langste baan ooit, ik werk hier al een jaar! hahahhaa en eerlijk gezegd ben ik het echt al weer zat.
Verder heb ik eigenlijk nooit negatieve dingen gehoord op een sollicitatiegesprek.

[edit] ik moet echt een leven krijgen, schrijf ik "een paard maanden hahahaha" [/edit]

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 00:58

Ynzo schreef:
Lastig trouwens, postzegels plakken, ik krijg die krengen nooit recht, maar, aan de andere kant: ik stuur nooit brieven...


Sorry, off-topic: je kan tegenwoordig al enveloppen kopen, waar de postegel al meegedrukt is Haha! ! Probleem meteen opgelost Knipoog !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 01:53

Ik heb ook een wat langer cv als de meeste. Scheve mond
Wil ook nergens lang blijven,nu ook weer.
Dat ik nu weer wat ander wil heeft meerdere redenen maar toch.
Ik weet gewoon echt niet wat ik zou willen doen totdat ik zover met mijn eigen plannetje ben.
En mocht ik zover zijn dan ben ik er nog niet want dan wil ik nog van allerhande cursussen gaan doen.
Ach ik zie het maar zo,we blijven bezig en leren van alles weer wat. Haha!

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 01:56

Ik begin al bijna aan m'n 5e jaar bij de Konmar... En daarvoor heb ik anderhalf jaar tijdschriften bezorgt... Ik ben dus best wel trouw *LOL*



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __nina, Amazonbot, cinniz123, ComscoreBot, GrapeshotBot, HELder, L_iek, Larissajulia, m9ara, MiVita, Sewri, Tucktuck en 152 bezoekers