Dekentijd

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Dekentijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 16:24

Ik zie nu al weer op tegen de dekentijd van komende winter. De witte plek op zijn schoft herinnert me nog steeds aan afgelopen winter.
Zelfs zijn er enkele witte manen te zien van die paardenbh die dus ook al geen oplossing bood.

Dus moet ik opnieuw op zoek naar dekens die geen drukplekken op de schoft veroorzaken.
Ik zat zelf aan een Highliner te denken.
Echter, voordat ik weer eens honderd(en) euro's uit ga geven aan winterdekens zou ik wel willen weten van mensen die ook paarden hebben die supergevoelig zijn op de schoft welke deken drukplekvrij is.

Bah, die rotwinter ook Boos!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 16:28

Heeft ook met de voering van de deken te maken. Een nylon voering schuurt minder dan een stoffen voering.
Ik heb zelf alleen maar Rambo/Rhino dekens, kosten wel wat, maar Ironique heeft nooit meer schuurplekken gehad. Zij heeft ook een bosje witte manen op haar schoft, al van voor dat ik haar had, maar ik heb er moet goede dekens nooit problemen mee gehad.
Succes!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 16:30

Ik ken je probleem! Adventure krijgt ook van de BH zelfs schuurplekken! En dure Rambo's helpen ook al niet....

Ik heb nu een BR, en die gaat redelijk, maar goed is het nog steeds niet.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 16:38

Zou er geen dekenuitleen bestaan Lachen
Dan kan ik gewoon eens wat dekens op proef proberen voordat ik weer een vermogen uitgeef aan dekens die toch niet lekker liggen.

Dat vind ik ook het risico met Rambo/Rhino en Bucas e.d. Die dingen zijn hartstikke duur en stel dat het weer niet werkt bij Fitz?
Dan gooi ik weer tig euro over de balk.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 16:42

paardenbh???????? Verward

baudyh

Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 16:51

teddy is heel gevoelig op zijn schoft en kan haast geen gewone dekens op.Ik heb een staldeken van rambo/rhino met een halve hals.Dat is echt de enige oplossing.De bh helpt ook niet.

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 16:54

suzanne schreef:
paardenbh???????? Verward


Geloof het of niet, er zijn zelfs paarden die daar weer schuurplekken door krijgen!

Fitzroy ook, zoals ze al schreef! En helaas heb ik ook zo'n zeldzaam geval....

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 16:56

Paarden BH is een ramp. Juist daardoor heeft Lois een witte plek op zijn schoft Boos!
Een deken van Bucas of Rambo is echt een goede investering, wel een rib uit je lijf. De pasvorm is gewoon super. Je kunt geluk hebben met een deken van Divoza maar dat is altijd gokken. Ik heb een Divoza deken die echt super bevalt qua pasvorm en qua prijs Haha!.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 16:58

ik heb een rambo deken en nog nooit zulke problemen gehad. dat wilt natuurlijk niet zeggen dat jij ze niet kan krijgen, maar mijn ervaring is goed.

Amor Vincit Omnia

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 17:01

Ik heb vroeger een Bucas gehad, ligt echt perfect. Nu heb ik een highliner van Harry en ik moet zeggen dat die ook erg goed ligt, dat "halsje" werkt heel goed!! Voordeel, deken kost niet zoveel.

XANTHA

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 17:25

Ik heb 2 Harry's Horse dekens en ik heb er nooit problemen mee gehad.
Ok, als ze ermee op de wei staan krijgen ze wel een schuurplekken bij de schouder, maar nooit open of echt alle haren eraf dan.

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 17:31

Ik gebruik gewoon geen deken.

In het land der blinden is eenoog koning!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 17:34

Mijne kreeg juist van die bh schuurplekken op de schoft.
Bij ons in de paardenwinkel mag ik ze zo ff meenemen om te passen hoor.Komt omdat we r ook vaak komen.
Eigenaar is zelfs een keer langsgekomen met een paar dekens, toen ik voor de 3e x een andere meenam Haha!

Bucas heb ik goede ervaringen mee.

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 18:00

Ik heb een Highliner voor Darmorah en Dar krijgt hier geen schuurplekken van, wel van haar Pagony deken (heb ik gelijk maar verkocht), dus ik ben wel tevreden over de Highliner

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 18:03

Pff.. Bucas, Rambo, Pagony, Global etc etc.. Fleur kreeg overal schuurplekken van, zowel op de schouders als op de borst. Bij haar is dus het probleem dat alle dekens te breed in de schouders zijn.. wordt er af en toe een beetje moedeloos van, de zomer is zo kort, en de winter zoooooooo lang Scheve mond

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 18:05

Citaat:
Mijne kreeg juist van die bh schuurplekken op de schoft.

idem dito hier
Wel met gevolg dat er nu een wit plekje zit Boos!


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 18:13

heb je die amerikaanse dekens al eens geprobeerd? Die met die buikflappen, zonder voorsluiting? heel duur, maar zitten tot nog toe bij ieder paard dat ik heb gezien als gegoten. Zonder druk of schuurplekken. Ik vind ze super. Ze zijn ook in Nederland wel te koop, ik wil wel proberen of ik het adres voor je kan achterhalen....

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 18:21

Mensen die een Rambo of Bucas deken hebben:
wat gebruiken jullie dan als onderdeken of hebben jullie 2 van die dure dingen?
1 deken is natuurlijk niet genoeg voor een geschoren paard.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 18:23

Dat zat ik me toevallig ook net af te vragen

En die waterdichte, zijn die ook echt waterdicht, dus voor een dag regen of alleen maar voor een buitje?
En ademend staat erbij, is dat ook echt zo?

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 18:32

Anya schreef:
heb je die amerikaanse dekens al eens geprobeerd? Die met die buikflappen, zonder voorsluiting? heel duur, maar zitten tot nog toe bij ieder paard dat ik heb gezien als gegoten. Zonder druk of schuurplekken. Ik vind ze super. Ze zijn ook in Nederland wel te koop, ik wil wel proberen of ik het adres voor je kan achterhalen....


Ik weet toevallig dat ze op www.westerntack.nl staan. Ze zijn daar volgens mij niet eens zo gek duur, maar dat zou ik ook even na moeten kijken

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 18:37

Eerlijk gezegd denk ik dat de bouw van mijn Westfaler toch wel iets anders is dan van een Quarter Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 18:38

heb je gepbt... Als Lanna in zo'n deken kan, dan jouw Westfaler ook denk ik...

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 18:41

Ik heb ook een Highliner voor Knuffel en voor Nicole ga ik er ook 1 kopen!! Ze hebben en uitstekende pasvorm, blijven goed liggen, veroorzaken naar mijn weten geen schuurplekken en ze zien er nog een mooi uit ook Lachen

Suc6 ermee

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 18:43

Zou zoiets iets wezen voor m'n NRPS pony?
Afbeelding
Thermo winterdeken 'American Style'
Prijsgunstige winterdeken. Gemaakt van stevig materiaal wat niet zomaar scheurt (dus geen goedkope nylon stof). Voorzien van brede buiksingel met gespen en bilkoorden. Deze deken gaat over het hoofd en is speciaal ontworpen voor o.a. Quarter Horses en Paints vanwege hun compacte en gespierde bouw.
Kleur: fuchsia, groen
Grootte: 74", 76" en 78" (standaard Quarter horse)
€ 69,95

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 18:46

Je zou ze even moeten mailen of het past op een NPRS, want er staat wel bij dat het goed past op een Quarter (brede schouders, dikke billen Knipoog ) en ik weet niet hoe jouw paardje gebouwd is? Maar het moet waarschijnlijk wel lukken, denk ik.
Ik weet anders geen adres waar ze dit soort dekens verkopen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, hesterve, Mark0919, Riviera87, Vagabondo en 39 bezoekers