klaar met dressuur rijden en nu?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

klaar met dressuur rijden en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 23:59

Ik heb Bonanza nu 3 jaar en heb ongeveer 1 keer per maand meegedaan aan een dresuurwedstrijd. Ik ben nu M1 met winst zonder al te veel moeite, want.......dat is nou het probleem als ik verder wil komen moet ik echt serieus aan het trainen gaan, maar daar heb ik helemaal geen zin in.
ik rijdt 2 keer in de week dressuur, ga 1 keer per week met de trailer naar bos of strand, longeer een keer, rij een keertje western en mijn bijrijder rijdt 2 keer per week (buitenrit/dressuur) ook spring ik regelmatig. hartstikke leuk natuurlijk allemaal, maar ik wil graag een doel waar ik aan kan werken. Sinds verleden maand ben ik gestopt met dressuurwedstrijden rijden omdat ik vastgelopen ben en er niet veel lol aan beleef.
ik weet nog niet zo goed welke kant ik op wil, zaterdag ga ik kijken bij een bokker die met dameszadel rijdt, maar misschien heeft iemand nog andere iedeeën.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 09:18

Dat is wel makkelijk gezegd dat je niet serieus wil trainen. Als je een doel wil stellen dan zal je daar toch serieus mee om moeten gaan, wat dat doel ook moge zijn.
Je noemt al heel veel verschillende takken van de paardensport op die je al toepast en daar zit niks bij wat je kan boeien???
Misschien is eventing wel iets. Het is een zware sport en vereist veel discipline en training. Zoiets kan je je ook als doel stellen.
Ik vind persoonlijk de argumentatie dat je geen zin hebt om serieus te trainen om ergens mee verder te komen een beetje lam. Dan moet je je denk ik gewoon beperken tot wat buitenritjes en tot recreatieve zaken.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 10:21

Ga western rijden Lachen , hierin bestaan veel verschillende disciplines.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 10:26

Als je het niet leuk vindt om puur en alleen met dressuurwedstrijden bezig te zijn, dan moet je idd een ander doel gaan zoeken en jezelf niet dwingen om alleen die dressuur te blijven rijden. Heb je wel eens een springwedstrijd gereden? Of misschien is eventing iets voor jou, zoals hierboven al is gezegd, dat is heel veelzijdig. Of misschien kun je af en toe een endurancewedstrijd rijden ter afwisseling.

Ook al is dressuur de basis van alles, er is meer dan alleen dressuur. En wedstrijden rijden is natuurlijk geen verplichting (en moet het ook niet worden, ik neem aan dat je paardrijdt voor je plezier en niet omdat het moet), dus je zou idd ook even een break kunnen nemen van de wedstrijdsport en je eerst eens oriënteren op de verschillende andere takken van paardensport die er zijn. Succes met je beslissing!

BTW vergis je niet: voor alle takken van (paarden)sport moet je trainen om verder te komen. Maar daar heb je wel motivatie voor nodig, en ik heb het idee dat jij die op het moment moet halen uit een ander doel dan waarvoor je tot nu toe hebt gereden. Tijd voor afwisseling of het roer omgooien dus, dan komt die motivatie vast wel weer terug.

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 10:31

zwelgje, ik hoef niet per se verder te komen. Ik vind dressuur rijden erg leuk maar niet voor 5 a 6 dagen in de week. Mijn paard en ik hebben op deze manier heel veel plezier, maar op een gegeven moment kom je niet verder tijdens wedstrijden wat ook wel logisch is en moet je daar mee stoppen (hoeft natuurlijk niet, maar je wilt na verloop van tijd wel resultaat op een wedstrijd)
Nu ben ik dus op zoek naar iets anders waar ik me op kan toe leggen en weer in de laagste klasse kan beginnen.
ik kan wel elk weekend naar dressuurwedstrijden gaan in de hoop weer eens een winstpuntje mee naar huis te krijgen maar er zit een grens op mijn kunnen en van mijn paard.
op een gegeven moment zit je in een klasse waar je ws nooit meer uitkomt.
vandaar dat ik een nieuwe uitdaging zoek.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 10:41

Koop ook zo'n grote paardenvoetbal, daar kan je een hoop in kwijt. Om lekker te kunnen voetballen met je paard moet hij namelijk behoorlijk netjes en scherp aan je hulpen staan... Moet je kijken of je een locaal voetbalclubje op kan richten zodat je 2 tegen 2 kan spelen Lachen

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 13:55

De enige die de beslissing voor 'iets nieuws' kan maken dat ben jijzelf en ik denk dat er genoeg ideeën op bokt te vinden zijn

persoonlijk denk ik dat ik aan een veulen begin als ik uitgedressuurd ben *LOL* Lovers

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 14:30

Zwelgje schreef:
Dat is wel makkelijk gezegd dat je niet serieus wil trainen. Als je een doel wil stellen dan zal je daar toch serieus mee om moeten gaan, wat dat doel ook moge zijn.
Je noemt al heel veel verschillende takken van de paardensport op die je al toepast en daar zit niks bij wat je kan boeien???
Misschien is eventing wel iets. Het is een zware sport en vereist veel discipline en training. Zoiets kan je je ook als doel stellen.
Ik vind persoonlijk de argumentatie dat je geen zin hebt om serieus te trainen om ergens mee verder te komen een beetje lam. Dan moet je je denk ik gewoon beperken tot wat buitenritjes en tot recreatieve zaken.


ik heb gelezxen dat je pas eventing mag ghaan doen als je zz rijdt

prompter

Berichten: 11098
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 14:35

horssie schreef:
ik heb gelezxen dat je pas eventing mag ghaan doen als je zz rijdt


Dan zouden er maar weinig deelnemers in eventing zijn als dat zo was horssie, gelukkig heb je in eventing ook lagere klasses waar je in kan beginnen, en zo steeds hogerop komen Lachen

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 14:44

je mag met eventing (= SGW in de lage klassen) als beginnen als je als combinatie een wp in het B springen hebt, of (even uit mijn hoofd) als beide (ruiter en paard) L springen startgerechtigd zijn.

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 14:49

ow:s nou ja Tong uitsteken
zal ik vast wel verkeerd gelezen hebben
maar ja het stond in hemel op paarden((*stom rot blad*)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 15:33

Sugarmiss schreef:
Ga western rijden Lachen , hierin bestaan veel verschillende disciplines.


Idd, in de western kun je toch ook een soort van dressuur rijden.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 16:08

Je moet het niet zozeer zien als een vorm van dressuur. Al heb je net zo goed verzameling etc. nodig.
Het is meer dat je in meer richtingen dan de 'engelse' variant kunt gaan.
In "Western' heb je Trail: behendigheids oefeningen met bruggetjes, hebben, L-vorm achterwaarts etc.
Horsmanship, Versatile Horse.
Kijk eens op deze site:
http://home.t-online.de/home/c.knol/
onder 'regelboek' (rechts boven) en dan de schuifbalk (links) naar beneden. Hier worden de verschillende onderdelen nauwkeurig besproken. Voor ieder wat wils Lachen

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 16:10

je kan toch gaan springen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 16:43

Is aangespannen rijden misschien iets voor jullie ?
Je kunt weer helemaal van voorafaan beginnen, en het lijkt mij persoonlijk een leuke en relaxte bezigheid ter afwisseling van het "gewone" rijden.

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 16:50

Freestylen ofzo....?

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 21:57

Petra!!! Ga endurance rijden met Bonanza!! Hahaha als je dan naar wedstrijd gaat wil ik wel met je meeliften met Es Schijnheilig !!

O en Es en ik willen ook wel met jullie komen voetballen hoor