Alternatief voor split reins

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ann

Berichten: 13257
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Alternatief voor split reins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 12:43

Ik heb vanochtend een westernhoofdstel met split reins gekocht Haha! maar hoe moet ik hemelsnaam rijden met deze lange "dingen" Verward

Een gewone dressuurteugel is geen gezicht, is er ook een alternatief wat beter staat en gemakkelijker rijdt dan split reins?

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 12:48

Je gooit een teugel aan elke kant van de hals en zorgt dat ze even lang zijn naar het hoofdstel toe. Dan pak je het midden beet en verdeelt je handen met ong. 50 cm teugels ertussen. Gewoon de teugels in je vuisten houden met het tussenstuk in een boogje omhoog.

Ann

Berichten: 13257
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 12:52

Maar dan moet je wel op de westernmanier rijden, ik zit er nog een beetje tussenin, een soort recreatief-western eigenlijk Haha!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 12:59

Gisteren heb ik een paar nylon westernteugels gekocht. Ik denk dat het ropingteugels zijn, maar dat weet ik niet zeker. Het is in ieder geval 1 stuk. Leek me voor buiten wel handig, maar dat moet nog blijken. In de bak (voor training dus) zijn de splitreins echt veel handiger hoor! Als je de "brug" niet gewend bent, kun je ze (eerst) ook gewoon pakken zoals je dat gewend bent.

Ann

Berichten: 13257
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 13:10

Waar heb je de nylon westernteugels gekocht Elles, ik rijd de komende tijd vnl. recreatief en volg zelf nog geen westerntraining, ben ik wel van plan maar moet eerst nog een goede westernmanege vinden hier in Friesland Lachen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 14:32

Anders knip je er een stuk af Haha!

Ann

Berichten: 13257
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 14:49

Daar heb ik ook al aan gedacht, maar stel dat ik straks weer langere nodig heb dan zal het moeilijk zijn ze in dezelfde kleur als het hoofdstel te krijgen Scheve mond

Ik ga even kijken of er ergens mooie touwteugels te krijgen zijn Lachen

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 14:52

Nooit afknippen. De lengte zal het probleem niet zijn (voorzover je geen klein paard hebt en ze op de grond hangen). Je moet je een bepaalde manier van beetpakken aanwennen.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 15:02

Die teugels komen van de Horseman Outfitter in Groessen (bij Zevenaar). Voor jou nogal een eind weg... Als ze ze daar niet gehad hadden, was ik toch een paar rubber springteugels gaan halen. Die hebben ze ook in allerlei hippe kleurtjes.
Als je les wilt in Friesland, probeer dan WSW eens, in Marum.

Ann

Berichten: 13257
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 15:44

Ik heb ook al even op de website van HO gezien, ze hebben daar ook mooie touwteugels te koop, ik denk dat ze de artikelen ook wel onder rembours opsturen, ga de leren reins idd maar niet afknippen Lachen

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 15:53

Ik begrijp dat je je teugels gewoon op de engelse manier wilt blijven vasthouden, maar er een iets meer 'western' uitstraling aan wilt geven ??

Ann

Berichten: 13257
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 16:14

Ja, eigenlijk wel, ik ben wel van plan om straks op de westernmanier te gaan rijden maar zit er nu een beetje tussenin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 17:27

Gewoon alvast met een teugelbrug gaan rijden, comfortabel en lekker makkelijk aan te leren!

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 18:31

Ann schreef:
Ja, eigenlijk wel, ik ben wel van plan om straks op de westernmanier te gaan rijden maar zit er nu een beetje tussenin


dat moet kunnen Haha!
ik heb wel westernles(in berlikum), maar rij ook creatief recreatief western Tong uitsteken Haha!

en dat vasthouden van die teugels...hahahaha..ik heb in het begin vaak gezegd dat ik er plakkertjes op ging plakken..had ook altijd ruzie met die lange dingen.
maar dat went echt........niet afknippen dus...zonde!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:33

ik rij (re)createif western, maar heb nog steeds geen andere teugels (en geen westernhoofdstel, maar dat is er in Moritz z'n maat niet. Ik rij met jachtteugels (met van die lussen) dat is helemaal geen gezicht!

Die lange split reins zie ik niet zo zitten, ik moet ook nodig op zoek naar iets er tussenin....

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 21:20

Roping Reins zijn dan het fijnste...Je hebt ze in leer en in nylon...er zit wel veel verschil in de kwaliteit; sommige snijden in je handen dus let daar wel op als je ze koopt...Ik bestel ze meestal bij www.barrelracers.com daar hebben ze hele fijne en niet zo duur...Ook hier in Nederland te koop...Bij Arthurs Westernstore en volgens mij kun je ze ook bestellen bij Country Mill in Nijkerk,
Groetjes Wendy
Ps als je een voorbeeld wilt zien van deze teugels, kijk dan naar Bucks foto in mijn profiel
Lachen

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:31

Knoop erin. Of toch engels totdat je er handigheid in krijgt met van die lange lappen rijden...

Ann

Berichten: 13257
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 22:56

Ik heb er een zacht elastiekje omheen gedaan zodat ze bij elkaar blijven zitten, het valt niet mee om op de westernmanier te rijden Haha!