Pijn in arm en schouder

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Pijn in arm en schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 13:52

Ik heb al een paar dagen een behoorlijke pijn in mn schouder en vloeit door naar arm en nek. Dit is geen spierpijn, ik denk zelf aan een ontsteking of iets dergelijks. Ik heb een collega die is sportmasseur en die heeft wat kleine dingetjes gedaan en die raadde mij sterk aan om naar de docter te gaan. Alleen heeft mijn docter niet eerder als woensdag tijd voor mij, dus heeft diclofinac voorgeschreven. Maar goed dat kan ik aan het eind van mn dienst 15.00 uur pas ophalen tot die tijd moet ik maar even mn tanden op elkaar zetten.

Ppffffff......

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank


manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 13:55

RSI?

Europe is our playground

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 14:05

????? Al sla je me dood. Het doet veel pijn of ik mn arm nou stil hou of niet de pijn blijft hetzelfde ongeacht de beweging.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 14:08

Fijn is dat ja, ik heb het ook, dokter trouwens weer vergeten te bellen vandaag, lekker stom weer.
Ik loop inmiddels al 2 jaar bij de chiropraktor en ga dinsdag met fysio beginnen. De pijn is bijna niet meer te harden als ik achter de computer zit, het wordt weer steeds erger..
Heb je ook tintelingen in je arm?? dan kan er ook iets scheef staan, of beknelt zitten..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 14:14

zenuwonsteking en/of slijmbeursonsteking. Welcome to the club. Ik zit al drie dagen thuis met zenuwontsteking en slijmbeursonsteking in mijn been. Gruwelijk zeer doet dat. Pillen helpen wel na dag of twee. Je wordt er alleen slaperig van. Zit ook spierverslapper bij in.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 14:18

even naar een andere dokter bellen!! Meestal is er altijd wel 1 die je wilt helpen hoor, tenminste dat is bij ons vaak wel een beetje zo.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 14:33

RSI = Repetitive Stress Injury...

Dus wat je bvb snel kan krijgen door te lang in een onjuiste houding achter de computer te zitten.

Zo heb ik erzelf op mijn werk weinig last van, maar thuis gaat het erg hard. Soms heb ik dagen dat ik nauwelijks mijn bed uitkan, maar dat wordt vaak "getriggerd" door bijvoorbeeld kou of een verkeerde beweging. Zelf gebruik ik (als het echt niet meer gaat) diclofenac (geloof ik) en dat helpt erg goed.

Overigens wil Ibuprofen nog wel eens wat helpen.

Europe is our playground

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 14:48

Heb al 2 jaar onsteking in rechter bovenarm/schouder... In begin super veel pijn, kon niks meer. Af en toe tintelingen in hand. Heb fysio, manueel, sportmassage, orthopeet, accupunctuur en paranormaal gehad. Laatste 2 helpen redelijk...
Heb daardoor 1,5 jr in ziektewet gezeten. Nu is het nog niet goed, voelt irritant, zeker na wat inspanning en achter pc. Arm zeker niet heffen hoger dan je elleboog, dat is niet goed.
Doordat ik zoveel pijn had, is onbekend of ik daarbij ook nog een slijmbeursont. had..kan goed. Geen spuit gehad, die moet precies op juiste plek.
Succes en beterschap

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

xxPatriciaxx

Berichten: 330
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 16:29

Ben 2 jaar geleden afgestudeerd en werk nu ongeveer 2 jaar als grafisch vormgever/dtp'er op een bedrijf waar je met heel veel tijds- en werkdruk te maken hebt. Omdat ik vaak in zo'n gigantisch hoog tempo moet werken en er bijna niet aan goede werkomstandigheden (waaronder dus ook werkhouding) gedacht word, loop ik nu dus met allerlei klachten. Het beginstadium van rsi dient zich aan vrees ik.

Ik kreeg eerst vooral last van nek-, rug- en hoofdpijnklachten. Komt ook omdat mijn rug niet zo best is. Ik heb jaren met een te holle rug gelopen en ben dat gaan compenseren door mijn bovenrug naar voren te doen, waardoor mijn onderrug nu te hol is en mijn bovenrug te bol. Daarnaast heb ik vanaf de achterkant gezien ook een lichte kromming van 10 graden in mijn rug naar rechts, maar van dit laatste hoef ik geen last te hebben.

Nu heb ik er ook nog sinds ± een jaar rare steken in mijn bovenarm bij gekregen die steeds erger beginnen te worden. Mijn pezen bovenop mijn hand willen ook nog weleens opspelen (te hoge muis?). Ik heb al een paar keer moeten stoppen of heel langzaam werken omdat het gewoon niet meer ging. Tintelingen heb ik inderdaad ook vaak. Meestal in mijn bovenarm of in mijn hand/pols.
We mogen en kunnen (door de drukte) ook niet pauzeren naast onze pauze van één halfuurtje op een dag. Daar ben ik het ook niet mee eens, want ik werk elke dag van 8.30 tot 17.15 uur, maar goed.

Het vervelende is ook nog, als ik na een dag werken ga paardrijden ik nog weleens last heb van deze rsi-dingen. De kracht in mijn rechterarm is dan bijvoorbeeld weg of ik heb moeite met rechtopzitten (mede door gewone vermoeidheid). Als ik les heb gehad heb ik tegenwoordig de dag erna altijd hoofdpijn.

Het klinkt bij mij nu allemaal heel dramatisch, zo erg is het nou ook weer niet, maar ik houd het voor de zekerheid toch maar even in de gaten. Ik wil niet straks in de ziektewet lopen.
Laatst bijgewerkt door xxPatriciaxx op 22-08-03 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 16:38

Ik zit niet langdurig achter een pc. Nou ja soms maar niet dagelijks ofzo. Een andere docter bellen is geen optie denk ik, ik heb nu onstkingsremmers en de 1e net ingenomen dus das nog even afwachten. Echt ontzettend veel pijn doet het niet, maar het zeurt meer. Ik heb een erg hoge pijngrens, ik heb namelijk al eens 6 jaar met galstenen gelopen. Dit is te vergelijken met hele erge persweeen, alleen een galsteen aanval duurde wel een dag anderhalve dag, dus dit is kippekakkie.
Ik ga maandag naar een docter, en dan kijken wat het is Verward

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:43

Ik heb ook een tijd een RSI arm gehad, dee echt pijn ook met schrijven enz. Maar aangezien ik niet voor elk ding naar de dokter ga was ik daarvoor ook niet geweest, en heb er nu verder geen last meer aan.. soms dat ik het voel maar verder ook niet.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:46

Een vriend van mij had soortgelijke klachten en dat bleek een tenniselleboog te zijn.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:54

en tennisellebogen kan je voor een luttel bedrag van 30 euro in België laten wegspuiten door de huisarts, heb ik al 2 x gedaan, met suc6!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 21:23

Nou, da's ook gezond ja.
Dat is een spuit met cortisonen en steroiden (als goed is). Normaal zijn ze daar voorzichtig mee en zullen deze niet zomaar zetten. Dan moet duidelijk zijn waar het euvel zit en is de vraag of het helpt.
Deze kan maar een paar keer gezet worden en moet gebeuren door een arts.
Lijkt mij niet zo'n goed plan maar effe naar Belgie te rijden omdat dat daar "zo effe" gedaan kan worden.
Je hebt maar 1 lichaam..ben er zuinig op.

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 21:44

Ja das fijn, die vriend heeft twee keer zo'n spuit gehad en het werd alleen maar erger.
Hij heeft uiteindelijk heel veel baat gehad aan een chiropracter en leeft nu praktisch zonder pijn en/of klachten.

smurf schreef:
en tennisellebogen kan je voor een luttel bedrag van 30 euro in België laten wegspuiten door de huisarts, heb ik al 2 x gedaan, met suc6!

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:31

smurf schreef:
en tennisellebogen kan je voor een luttel bedrag van 30 euro in België laten wegspuiten door de huisarts, heb ik al 2 x gedaan, met suc6!


Toch zou ik het je niet aanraden! Dat spul wat ze je inspuiten maakt je kraakbeen kapot. Is niet prettig

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

prompter

Berichten: 11040
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:37

Die "quick fix" injecties zijn inderdaad superslecht! Helaas zien een hoop dierenartsen corticosteroiden ook als snel hulpmiddel, hoe vaak hoor je immers niet "zijn kogels zijn ingespoten". Dat helpt even, haalt de oorzaak niet weg, en bij herhalingsinjecties wordt de kans op bijv. aderverkalking heel groot, waardoor het probleem chronisch wordt!

Extremely rare and Beyond Compare

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:50

ik heb dat alleen in mijn schouder... vrij vaak last van, ik heb ook geen ID wat het is... ??? ik ben er niet naar een dokter voor geweest ofzow. Ik denk dat het een 'verkeerd schoudergebruik is (bij mij) ' (ofzowiets)

ik hoop niet voor je dat het een tenniselleboog is, want dat is echt klote! sterkte!

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:55

Is mij duidelijk hoor: teveel op bokt gezeten!!!!! Haha! Haha! Haha! Haha!

Many people will walk in and out your live, but only true friends leave footprints...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:56

Anya schreef:
zenuwonsteking en/of slijmbeursonsteking. Welcome to the club. Ik zit al drie dagen thuis met zenuwontsteking en slijmbeursonsteking in mijn been. Gruwelijk zeer doet dat. Pillen helpen wel na dag of twee. Je wordt er alleen slaperig van. Zit ook spierverslapper bij in.


Hier denk ik ook aan. Heeft mijn moeder gehad en de symptomen komen erg bekend voor. RSI heb ik zelf en dat manifesteert zich toch net ietsje anders.

Ik hoop dat de dokter uitsluitsel kan geven. Kan je je arm wel zonder meer pijn te krijgen bewegen? Of wordt de pijn dan juist heviger.

'Paint' it 'Black'

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 17:44

kijk, ik werkte toen toch in Baarle Nassau en dan kom je gauw bij een Belgische huisarts terecht. In België zijn dat soort behandelingen heel gewoon, evenals dat de huisarts foto's maakt en in het gips zet.

Als je iedere dag een fors aantal stallen moet uitmesten, wil je wel snel van je tennisarmen af hoor! En ik heb nooit meer last van tennisarmen gehad *afkloppen*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, L_Flo, silvericathy, Tigerboy, YandexBot en 161 bezoekers