Wat zouden jullie doen met een jaar vrij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Wat zouden jullie doen met een jaar vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 22:38

Ik heb het afgelopen jaar mijn MBO opleiding dierverzorging afgemaakt maar wil daar niet mee aan het werk. Liever doe ik nog een HBO maar omdat ik nog geen idee heb wat voor, ga ik eerst een beroepskeuze test doen in september. Hiermee hoop ik gemotveerd aan een nieuwe opleiding te kunnen beginnen maar aangezien ik dat jaar waarschijnlijk nergens meer beginnen kan, zal ik er een jaartje tussenuit moeten.
Mijn vraag is dus: wat zouden jullie doen met een jaar vrij? Als je om het geld niet perse zou hoeven werken?


Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:56

Hmm genieten Hahaha nee, als ik een jaar 'vrij' was zou ik wel werk gaan zoeken. En dan gewoon werk waar naar je het naar je zin hebt. Want een jaar echt niks doen, daar word je volgens mij super lui van (dat word ik al van mijn zomervakantie Schijnheilig ) en je gaat toch ook wel alles missen, want iedereen om je heen werkt wel, of gaat naar school, is iig bezig met iets. En extra ''werkervaring'' opdoen kan natuurlijk ook geen kwaad.. Misschien iets in de richting waarin je straks hbo wil gaan doen?

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 23:00

Lekker een jaartje reizen. Wereldticket boeken en m'n rugzak pakken.
Misschien moet ik maar eens een jaartje vrij nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 23:02

Werken, reizen zou mooi zijn, maar voor mij niet haalbaar, dat komt als ik oud ben en met pensioen mag. En idd, Joyce heeft een goed punt, met in die richting van je hbo-studie iets te zoeken. Of gewoon iets wat je altijd leuk hebt geleken. Iets anders bijvoorbeeld.

pmarena

Berichten: 48065
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 23:02

Kijk , bij deze vraag denk ik natuurlijk gelijk aan rugzak op en de mooiste berg-gebieden intrekken , al mentol-kauwend langs Heidi , die hele zingende familie en langs die paarse koeien Lachen

Maar in de praktijk lig je met je luie reet in bed , heb je nergens zin in ,
verveel je je rot en kom je nog net nergens.....

Een jaar vrij , met een flinke zak geld :

Een paar cursussen volgen.
Net wat je graag wilt.

Een zooitje rijbewijzen halen , EHBO / Hoefsmid / Whatever dat je interessant vindt .

Anders op je gemakje de tijd nemen om DE baan te vinden

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 23:07

Work & travel, lekker een jaartje eruit een ander land verkennen en in dat land ook werken, en dan doortrekken naar een andere plaats met weer nieuw werk Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 23:12

Idd, lekker reizen zoals de meesten in dit topic. Eerst een paar maandjes werken om wat geld voor een ticket bij elkaar te krijgen en wat geld achter de hand te hebben, en dan lekker nog een paar maanden weg. Heb ik ook gedaan na mijn studie, was in september '97 klaar, ben toen gaan werken t/m januari en begin februari ging ik voor een half jaar naar Australie (puntjes ff kwijt) - werd uiteindelijk 7 maanden want ik kon geen afscheid nemen. Haha!

Wordt natuurlijk wat lastig als je een paard te verzorgen hebt. Bij mij was het geen probleem: ik had mijn zusje en een 10-jarig verzorgstertje, pony heeft het prima gehad die 7 maanden.

Maar je kunt idd ook de dingen doen die Pmarena noemt. Een jaar vrij is nooit verloren tijd, ik wou eigenlijk dat ik het in het vooruitzicht had... Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 23:13

Reizen is eigenlijk geen optie omdat ik toch twee paardjes thuis heb. Waarschijnlijk wordt het volgend jaar al moeilijk genoeg om daar iets voor te regelen wanneer ik elders op kamers zou gaan. EEn aantal cursussen of leuk (vrijwillligers) werk lijkt mij ook wel wat.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 23:20

Ik denk dat ik ergens in een ander land op een grote stal wil gaan werken voor een paar maanden. gewoon veel ervaring opdoen en ook kijken hoe in andere landen met paarden wordt omgegaan hoe ze getrained worden en wat nu het echte verschil is.
de rest van het jaar zal ik waarschijnlijk hard moeten werken omd it te bekoctigen.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 00:00

Als ik nu een jaar vrij zou krijgen (met mijn werk) dan zou ik lekker een jaartje gaan reizen, maarja, dan moet je wle het geld ervoorhebben.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 00:17

Werken werken, reizen heb ik geen geld voor dus ik zou echt gaan werken. Veel geld verdienen en er misschien nog wel een pony bijkopen ( woon nog bij mijn ouders dus dat gaat iets makkelijker). En natuurlijk wel op vakantie.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 00:23

Eej Pjelk, je haalt me de woorden uit mijn mond. Ik ben dit jaar ook afgestudeerd MBO dierverzorging, en ik heb ook geen flauw idee wat te doen. Of school (--> gehandicaptenzorg) of werken in de paardenbranche of iets anders als dat niet gaat lukken.
Ik ga denk ik een jaartje werken, en bedenken wat ik echt wil.

Als je niet hoeft te werken voor het geld zeg maar, dan is er altijd ontzettend leuk vrijwilligerswerk waar je je dagen mee kunt vullen. Bovendien is dit vaak best leuk werk, met een goede sfeer (omdat niemand het voor het geld doet of om hoger op te komen, etc.)

Of gewoon wat cursussen volgen, waarvan je denkt dat ze misschien ooit nog een te pas gaan komen of omdat je het leuk vind.

Of misschien dat er bij die beroepentest nog iets geweldigs uit komt. Meestal kun je je dan nog wel op de een of andere manier proberen te vestigen op een school.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 00:28

Effe off topic, Vonnie, gehandicaptenzorg? TOP! moet je eens proberen, maar vergeen niet dat je ook hier regelmatig zal moeten mesten :S als je begrijpt wat ik bedoel.

greetz

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 00:46

lunatje schreef:
Effe off topic, Vonnie, gehandicaptenzorg? TOP! moet je eens proberen, maar vergeen niet dat je ook hier regelmatig zal moeten mesten :S als je begrijpt wat ik bedoel.

greetz


Hihihi, ik begrijp wat je bedoelt. Maar, ik heb 10 weken stage gelopen op een manege voor gehandicapten, iets van 20 dagen op een zorgboerderij en vakantiewerk op een afdeling voor kinderen met epilepsie + bijkomende problematiek (geestelijke & lichamelijke afwijkingen). En ik vond het echt geweldig. Maar ik weet niet of ik het 4 jaar uithoud op een school, waar ze het nooit over dieren hebben Lachen. Ik weet gewoon dat ik iets met dieren moet gaan doen, omdat ik anders doodongelukkig wordt. Maar toch, stiekem, wil ik wel heel graag op een manege voor gehandicapten gaan werken (en dan betaalt, want ja, ik moet toch brood op de plank krijgen. Maar dat is er bijna niet, in die branche) En dan, dat er begeleiders meekomen die voor de bewoners/patienten zorgen Haha!

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 00:49

Ik heb al genoeg gereisd en aan de andere kant van de wereld gewerkt Haha!
Als ik een jaar vrij zou zijn zou ik m´n paarden weer serieus gaan trainen en weer gaan starten.
Helaas zit dat er gezien m´n werk voorlopig nog niet in.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 04:14

Vrijwilligers werk met paarden ... hier of in het buitenland?

Kerstmuts


favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 13:49

ik zou dan gaan reizen, naar india ofzo.
Lekker met mijn rugzakje op.... heerlijk!
helaas kan ik dat aps over 5 jaar gaan doen, maar ik ga a.s zomer een maand trekken door het voormalig oostblok! is ook leuk....

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 14:18

Reizen! dat hoop ik zelf ook nog een jaartje of wat te kunenn doen, maar 'helaas' is dat in mijn geval toch iets wat vanwege de paarden op de lange baan geschoven is. Maar als ik de mogelijkheid heb zou ik absoluut gaan reizen en daarbij hier en daar steeds een baantje zoeken. Dat lijkt me geweldig en een hele goeie ervaring!
Laatst bijgewerkt door Luci op 22-08-03 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

puntje puntje puntje

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 14:18

Wat ik zou doen is eerst ff lekker aan het werk. Lekker zakcentje verdienen en dan het vliegtuig in hupsen.
Helaas gaat dat voor mij niet op. Ik ga een jaar werken(volle opleiding) en het geld ga ik gebruiken om mijn rijbewijs te halen en om die suzuki hier voor de deur te plaatsen. Geen tijd/geld voor die vakantie, helaas.

Je kunt natuurlijk idd ook cursussen gaan volgen. Zo kun je er ook achter komen welk beroep bij je past

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 14:20

werken
want van een jaar niets doen word je alleen maar lui en dan is het des te moeilijker om daarna weer naar school of aan het werk te gaan.

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 14:24

Ik zou ook een rugzak kopen en een wereld ticket en de pleitvaart nemen en ik zie wel wanneer ik terug zou komen Lachen

Tegen de tijd op,langs de file,mijn moeder,mijn werk,ik word overal opgehouden.Op de bank buiten adem,oog van de storm.Zonder aan te raken,vallen boeken uit de kast,mijn sleutels net op tijd,DwarsDoorDeVoordeur.WanneerIkDeBochtUitscheur,ZalIkKeihardLachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 14:35

runningkawa schreef:
werken
want van een jaar niets doen word je alleen maar lui en dan is het des te moeilijker om daarna weer naar school of aan het werk te gaan.


Valt reizen voor jou dan ook onder 'niets doen'?

Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat reizen behoorlijk intensief is, o.a. door alle indrukken die je opdoet en doordat je voor jezelf moet zorgen in een vreemde omgeving. Daarnaast heb ik ook nog af en toe een baantje gehad tijdens die maanden weg, ik had echt niet genoeg geld om 7 maanden alleen maar te reizen. En reizen opent letterlijk grenzen, je leert er veel van en na een jaar (of een paar maanden) weg kun je vaak weer met een frisse blik de wereld in kijken. En zeker als je niet precies weet wat je wilt gaan studeren of wat voor baan je precies in gedachten hebt, dan is reizen een heel zinvolle manier van tijdsbesteding. Maar dat is mijn mening. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 14:42

Zoals heel veel zeggen, reizen.. Lijkt me ook ontzettend leuk, samen met een vriendin of iets. Maar lijkt me zo onhaalbaar? Kost toch een hoop geld om een stuk van de wereld te zien.. Oke je kan daar wel werken, maar goed.. Lijkt me ontzettend moeilijk, maar wel een heel erg gave ervaring!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 14:52

Oh BTW: lui ben ik niet geworden van mijn reis. Maar misschien komt dat omdat ik 'maar' zeven maanden weg ben geweest en geen heel jaar? *LOL*

Nee, even serieus: natuurlijk kan het moeilijk zijn om om te schakelen naar het 'gewone' leven als je net een hele tijd in een andere omgeving hebt gezeten. Maar het went snel genoeg, en er moet nu eenmaal weer brood op de plank komen als je weer thuis bent, dus vroeg of laat moet je toch weer aan de slag.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 15:02

reizen valt bij mij niet onder lui
Meestal al omdat als je lang wilt reizen tussendoor al baantjes moet hebben
Maar ook gewoon optijd op bent om wat van je dag te kunnen benutten.

Maar gewoon thuis rond hangen, wat ik ook wel eens zie, niet naar school, niet werken, niets, ja, dat vind ik lui.
Want die mensen rollen om 12 uur eens uit bed
en na een jaar maar mopperen dat werken zo tegenvalt Verward


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Angelaa2, Antgillya, Arlette1991, Drico, furious, IASCrawler, loeslover, MariskadeJ, Mo_86, nicole_floor, Noor en 232 bezoekers