wie is er hier ook allergisch voor paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

wie is er hier ook allergisch voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 11:50

Ik ben behoorlijk allergisch voor paarden. Vooral in de verharingsperioden en zowiezo is poetsen eigenlijk niet te doen.
Ik was m'n paard veel(indien de weersomstandigheden het toelaten) en scheer 'm zodat de verharing minder is.
Poetsen doe ik niet zo vaak, althans niet uitgebreid. 1 a 2 keer per week krijgt hij wel een grotere poetsbeurt van mijn vriend.
Ik gebruik er wel medicijnen voor en zo in de omgang en aaien heb ik er dan geen last van. (zyrtec/cetirizine)
Rijden is zowiezo geen probleem.
Ik vroeg me af wie er nog meer allergisch is, wat je er aan doet/ hoe je er mee om gaat.
Mij houdt t niet tegen om te doen wat ik wil, ik ga vrolijk verder studeren en het plan is om paardenfysiotherapeut te worden. Maar af en toe vraag ik me af waar ik mee bezig ben...

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...


Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 12:08

Mijn broer kan helemaal niet goed tegen dierenharen zeg maar.
Hij rijd ook niet, maar hij zou het opzich wel willen, toen hij jonger was had hij er meer last van, we hebben thuis ook honden, maar expres een ras gekocht dat weinig haar afgeeft.
Hij heeft wel medicijnen, puffer enzow.Maar dat gebruikt hij nooit.
Als je het echt wilt, dan moet je er voor gaan, mits het wel haalbaar is.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 12:25

mijn verzorgster is allergisch voor stro dus als zij moet
mesten of opstrooien heeft ze een probleem hihihi wel grappig nix ernstigs!!

en gelukkig heb ik er geen last van anders had ik geen paard kunnen kopen!!


Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 12:27

Ik ben helaas ook allergisch voor paarden. In het zomer seizoen gaat het goed, maar in de winter een drama (ook omdat ik allergisch ben voor hooi, stro, enz.)

A good horse is never a bad color.......

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 12:28

Mijn moeder is allergies voor alle dieren (muv vissen Haha! ). Toch hebben we 2 honden, een konijn en een paard. Ze kon er vroeger echt heel slecht tegen. Ze zag dan niks meer enzo. Nu ze echt tussen de dieren zit gaat het beter. Ze rijdt vaak, poetst en is elke dag bij ons paard. Ze zit wel aan de medicijnen, maar dat is elk jaar verminderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 12:30

mijn ouders. helaas want het had wel gescheelt!

Saar4
Berichten: 2345
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 13:00

Ikke! Ook ben ik licht astmatisch en ik ben allergisch voor pollen, huismijt en dierenharen. Vreselijk irritant! Ik gebruik er wel medicijnen tegen. Geen medicijnen=geen paard. Ik gebruik Pulmicort en Flixonase.

juval

Berichten: 13086
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 13:05

jaaaa *LOL* ik , hihi, je bent me net voor want ik wilde ook zo'n soort berichtje gaan plaatsen.
Ik rijd al sinds mijn 9e (ben nu 30) en heb er eigenlijk altijd al last van gehad. In het begin ontkende ik het gewoon, gooi het op hooikoorts, de dokter zei dat ik chronische bronchitus heb omdat ik dus heel vaak erg benauwd ben...... rode ogen, hoesten niesen, het hele verhaal Boos! .
Ik ben eigenlijk pas een jaar geleden naar de huisarts gegaan voor een bloedonderzoek op allergie, en wat ik dus eigenlijk al wist werd bevestigd, ik ben vreselijk allergies voor paarden Verdrietig (stof). Tsja, wat doe je dan???? gewoon stug volhouden natuurlijk OK dan! ! haha ik leef er zo al 20 jaar mee dus ik ben er inmiddels aan gewend, zorg voor voldoende tissues bij de hand. Ik probeer zo veel mogelijk buiten te doen, buiten poetsen etc. Op de stal waar ik nu ben hoef ik zelf niet uit te mesten, dat scheelt ook al weer,. Tong uitsteken
En ik gebruik pillen, (Telfast 180mg), en neussprayen om het ademen makkelijker te maken.
De dokter zei dat het na mn 40ste waarschijnlijk wel minder zal worden..... Lachen

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 13:12

Ikke ook! Ben allergisch voor honde-, katte- en paardehuidschilfers en huisstofmijt.

We hebben 14 katten (hobby-cattery) en sinds 2,5 maand ons eigen paardje. Wat ik doe als ik bijvoorbeeld de katten ga borstelen of de krabpalen van de haren ga ontdoen is een stofmasker opzetten. Dat maakt echt een wereld van verschil! Moet ik wel met m'n vingers uit m'n ogen blijven natuurlijk Haha!

Als ik het benauwd krijg gebruik ik Zyrtec tabletjes of m'n Flixotide puffer.


=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Saar4
Berichten: 2345
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 13:17

Ik heb er naarmate ik ouder wordt ook minder last van. Als kind was het heel erg. Ook wisselt het bij mij van paard tot paard. Van mijn eigen pony heb ik praktisch geen last. Mijn pony ruikt ook niet zo sterk naar paard misschien dat dat ook een rol speelt (hypoallergeen paard). Haha!
Maar bij de pony van een vriendin is het echt heel erg. Ondanks de medicijnen. Maar wat pas echt erg is: katten! Mijn tante had er vroeger 23. Na 5 minuten in haar huis begon het: huilen, rode ogen, uitslag ( vochtblaasjes), niezen, en alles (longen, neus) sloeg dicht. Vreselijk! Gelukkig wordt het wel wat minder maar een kat zal ik echt nooit kunnen hebben.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 13:18

ik ben niet allergisch voor paarden, maar ik heb wel last van hooikoorts. Is ook niet echt plezant, want elke keer dat ik mijn paard 's zomers eten geef lig ik te snotteren Haha! . En dan wil je gezellig met je paardje bezig zijn in de wei, komt er niet veel anders dan 'hatsie, hatsie' uit Haha! . Maar goed dat ik wat pillekes heb om het een beetje aangenamer te maken

ach ja, ik pas goed bij mijn paard, Die heeft namelijk stofallergie *LOL* . Je kunt je wel voorstellen dat het 's zomers bij ons wel eens een hele nies en kuch partij is Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 13:21

Ja ik ben ook allergisch, voor alle diersoorten, grassoorten e.d. En ja wat doe je dan als echte freak, je koopt twee paarden + twee shetjes, twee honden, een kat. Poetst lekker veel Haha! .

Ik heb ook astma, dus daar heb ik medicijnen voor en verder ben ik het onderhand wel gewend dat ik zo af en toe de apotheek moet leeg kopen *LOL*

Groetjes,
Michèle

juval

Berichten: 13086
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 13:22

Saar4 schreef:
Ook wisselt het bij mij van paard tot paard. Van mijn eigen pony heb ik praktisch geen last. Mijn pony ruikt ook niet zo sterk naar paard misschien dat dat ook een rol speelt (hypoallergeen paard). Haha!
Maar bij de pony van een vriendin is het echt heel erg. Ondanks de medicijnen.


Ja, dat herken ik ook. Helaas had ik er juist heel veel last van bij onze eigen pony, die was dan ook vrij langharig en stoffig altijd. Bij mijn paard die wat korthariger en schoner is had ik er veel minder last van.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brittneyx, cherrypower, Idske D, masyo en 32 bezoekers