Bijrijder gevallen met Chinouc

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Bijrijder gevallen met Chinouc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 12:39

Hoi!

Ik heb een ontzettend lieve bijrijder(Sabrina) die altijd gezellig met chinouc op stap gaat. En dat gaat altijd perfect alleen dinsdag niet zo.
Chinouc struikelde en viel eerst naar voren en kwam toen op haar zij terecht. Maar Sabrina lag met haar been en heup onder Chinouc.
Op dat moment had Sabrina nergens last van maar kreeg toch pijn aan de heup scheenbeen en knie. Ze maakte zich alleen zorgen om Chinouc, en die had/heeft niks!
Dus ik vroeg of ze naar de dokter wilde gaan en dat zou ze vandaag doen.
Alleen lees ik net een mailtje van gister dat ze behoorlijk pijn in dr nek heeft en dat ze een heel stijf en blauw been heeft Verdrietig
Ik hoop zo dat ze niks ergs heeft !
Een beetje schuldig voel ik me wel, het is tenslotte mijn paard wat besluit even lekker te gaan liggen

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.


Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 12:44

Jeetje, niet zo mooi voor je bijrijder! Ik hoop dat ze niets ernstigs heeft! Maar jij hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor!

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 13:06

Goh... ik hoop dat ze niks ernstigs heeft. Misschien heeft ze gewoon een hoop spierpijn.

Er is een keer iemand van m'n vroegere verzorg-Haf afgevallen. Ze ging er om niks vandoor. Die jongen had een hersenkneuzing en heeft weken in het ziekenhuis gelegen. Gelukkig is hij er weer helemaal bovenop gekomen.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 13:22

Jeetje! Dan ben je ook niet blij nee!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 13:41

Jenna schreef:
Jeetje! Dan ben je ook niet blij nee!


Nee niet echt! Ik kon toen tijdelijk niet rijden, omdat ik een kopstoot van dat lieve beestje Knipoog had gehad en daardoor een hersenschudding. Daarom reed hij erop. Ik vond het eigenlijk al vreemd, dat hij er zomaar op kon rijden, ze was/is nogal lastig namelijk.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 13:50

Leuke pony Haha!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 18:02

Wat vervelend. Maar zulke dingen kunnen je met ieder paard overkomen. Ik zou me dus niet al te schuldig voelen...

* To Belg, or not to Belg *

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:34

Ik heb een hele makke pony ( wel eigenwijs en kan soms raar bokken maar veredr kan je alles met hem doen) Ik ging een keertje iets te hard in bak en hij strukelde over zn eigen benen en we gingen onder uit! ik een hersenschudding en mn pony nix.
Later op een oefen parcour kwam ie na een sprong niet zo lekker neer en viel ie weer: ik had nis mn pony kreupel!
Jenna je hoeft je niet schuldig te voelen want dat kan echt met iedre pony of paard gbeuren er hoeft maar 1 dingtje ( lees niet op letten struikelen etc.)fout te gaan waar je paard of pony niet op had gerekend en dan kunnen ze zo plat gaan.

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 13:06

Ok ik zal me niet meer schuldig voelen Knipoog Het is alleen knullig dat het haar gebeurt.
Ze heeft trouwens gelukkig niks ergs. Nou ja ze heeft alles aardig gekneust maar gelukkig niks ernstigs.
Thanx allemaal!! OK dan!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 15:52

Jenna schreef:
Ok ik zal me niet meer schuldig voelen Knipoog Het is alleen knullig dat het haar gebeurt.
Ze heeft trouwens gelukkig niks ergs. Nou ja ze heeft alles aardig gekneust maar gelukkig niks ernstigs.
Thanx allemaal!! OK dan!


jah is natuurlijk wel zo, maarre dat is altijd het risico van op een paard stappen... beterschap voor je bijrijder!

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 19:32

gelukkig dat zij en je paard niks ergs heeft, scheelt jou weer een hoop zorgen Haha!
en idd beterschap voor je bijrijder!

............

prompter

Berichten: 11040
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 20:31

He bah Jenna, dat zijn altijd nare dingen om mee te maken. Gelukkig dat het meevalt! Over een paar weken kom ik Chinouc eens uitgebreid bekijken hoor, nu eerst even met vakantie *LOL*, daarna zullen we gauw afspreken!

Extremely rare and Beyond Compare

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 20:52

Helaas kan ik meepraten over dit onderwerp, maar dan als de andere partij!

Ik reed een paard voor een stalgenoot, het was niet een vast bijrijpaard ofzo hoor maar ik reed hem gewoon een keer(eigenaar was er zelf niet bij). Dat paard ging dus ook op z'n snufferd, ik trok uit een reflex mijn been naar me toe, dat heeft er voor gezorgd dat het erg goed is afgelopen. Het paard las net niet vast tegen de bakrand en stond weer op. Ik ben er meteen weer opgestapt maar het paard was stokkreupel, ik heb zijn benen toen maar afgespoten en op stal gezet.

Nou, je wilt echt niet weten hoe schuldig ik me voelde zeg!! Ik heb haar meteen gebeld toen ik thuis was en ze ving het nog erg luchtig op, zei dat het iedereen had kunnen gebeuren(ze was zelf ook een keer met hem gevallen, vertelde ze me toen pas..). Maar toch voelde ik me heel erg schuldig, vooral ook omdat hij zo kreupel was. De dag erna liep hij gelukkig wel weer goed, dat was echt een pak van mijn hart.

Ik heb er echt geen seconden aangedacht dat het paard schuld had. Zoeits kan altijd gebeuren, ik vind dat als je op een paard gaat zit je als het ware akkoort gaat met de risico's. Het is nou eenmaal zo dat er bij paardrijden iets kan gebeuren waardoor je van je paard valt of ik zo'n geval met je paard valt. Als je van je paard valt ligt er vaak wel enige schuld bij het paard, maar dan nog niet bij de eigenaar. Maar ik vind dat wanneer je met het paard valt je(mits het paard iets heel raars heeft gedaan) niet eens schuld bij het paard kan leggen, laat staan bij de eigenaar.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 12:53

TJah paarden zijn en blijven een gevaar, maar ook een uitdaging :p Knipoog.......En meestal gebeurd het dan nog dat je via de meest knullige manieren iets oploopt. Vriendin moest bijvoorbeeld de paarden een keer ophalen, toen werd ze omver gelopen, waarna er twee paarden ruzie kregen en zij net een tik mee kreeg. Nadeel: Kwam tegen dr jukbeen. Dus zij voorover in de modder, met een gebroken jukbeender en een hoefijzer op dr hoofd en een zware hersenschudding, koste dr 2 maanden, maar een levenlang litteken op dr voorhoofd! Gelukkig dat het geen 2 cm hoger was, want dan had ze het waarschijnlijk niet kunnen navertellen. Het is het paard vergeven, maar ze durft hem nooit meer in een groep naar voren te jagen!! (we hebben een steeg, soort bospad, waar ze doorheen moeten van land naar stal)

Zo is een ander van stal al eens de duim gebroken, paard ging er vandoor en het halstertouw vouwde zich om dr duim, auwtsj!

En zelf ben ik er een keer voorover afgegaan, bij het rijden van een paard van de bazin, deze struikelde zelf ook goed. Tjah toen lag ik. Eerst niks, maar later toch een dikke plek in me zij, die ik nu (half jaar later) af en toe nog het weefsel nog voel. Gelukkig had het paard niks, anders had ik me zooo schuldig gevoeld. Baalde nu al enorm, gelukkig vond ze het zelf geen probleem, omdat ik blijkbaar niet de eerste was en ik wel daarna weer gewoon opstapte en verder reed!

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 17:55

het klink wat truttig, maar het zijn en blijven dieren! Scheve mond vooruit, nog maar 1 Haha! : een ongeluk zit in een klein hoekje!

Faber quisque fortunae suae


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bengell, ComscoreBot, DDD3, fransje23, Manieki, sanne1221, schumiegirl, Varenka en 137 bezoekers