Uitverkoop gehad, weer op zoek naar nieuwe paarden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Uitverkoop gehad, weer op zoek naar nieuwe paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 20:47

De afgelopen week leek het wel uitverkoop bij mij op stal. Maandag is Monty vertrokken naar zijn nieuwe baas en vandaag is mijn cross-merrie gekeurd en naar haar nieuwe stal vertrokken. Het ziet er triest uit op stal met 3 lege boxen.
Dus........weer op zoek naar nieuwe paarden. Vandaag al twee gekeken, één was in ieder geval niets en de ander is een twijfel geval. Maar ik denk dat ze het niet gaat worden.
Morgen weer twee nieuwe gevallen bekijken. Eén is een vos met een bles en hoge witte benen. Die past wel leuk bij mijn setje die ik nu al heb, als ik zo doorga heb ik straks een vierspan. Verward
Maar als iemand nog een leuk paard te koop weet laat me het dan weten.


joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 20:57

Tja, zo heb je er een heleboel, en zo blijft er niets over... Zou waarschijnlijk makkelijker zijn als het iets geleidelijker gaat. Hoeveel paarden heb je gemiddeld op stal staan?

Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 21:05

Normaal wil ik er 5 op stal hebben waarvan ik er dan meestal eentje iets langer wil houden. Nu is het dus even rustig maar daardoor heb ik wel weer de tijd om het hele land door te crossen op zoek naar iets nieuws,

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 21:07

Wij hebben op stal wat leuke staan die weg moeten, maar weet niet wat je prijsklasse is?

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 21:10

Ik weet nog wel een leuke 4jarige jetset D. Vosruin, 1.66 ofzo geloof ik. Kan leuk springen en ook leuk bewegen. Was tijdens de jonge dressuurtalenten te Odebroek (soort pavo-cup, gejureerd door Johan Hamminga en Marjan Dorrestein) 5e van de 30!

Staat in Epe: 0578-627903

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 21:11

kom eens bij ons kijken, zou ik zeggen

Kunnen we gelijk eens meeten

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 21:12

Hmm is Magic niet wat voor je? Knipoog Haha!
Zij heeft ook 4 witte benen *LOL*

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 21:17

Samsam schreef:
Ik weet nog wel een leuke 4jarige jetset D. Vosruin, 1.66 ofzo geloof ik. Kan leuk springen en ook leuk bewegen. Was tijdens de jonge dressuurtalenten te Odebroek (soort pavo-cup, gejureerd door Johan Hamminga en Marjan Dorrestein) 5e van de 30!

Staat in Epe: 0578-627903


Volgens mij heeft iemand hier in het dorp die gekocht.. Knipoog

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 21:27

Zo dat gaat snel ineens! Jeetje nu ben je beide cracks kwijt: Vlek en Monty, en wilde je net weer gaan crossen......

Eh op sommige dagen denk ik na het rijden dat ik er eentje te koop ga zetten.
Maar ja, ik kan je niet met een pony opschepen. Knipoog

Zou je trouwens niet eerst lekker op vakantie gaan en daarna gaan "shoppen"?
Je vosjes hebben trouwens even pech nu, heb je ineens alle tijd voor die twee. Succes met je zoektocht.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 21:39

Lijkt me echt super wat jij doet, het leukste lijkt me denk ik nog om op 'paardenjacht' te gaan. Alleen het afscheid nemen van een goed paard lijkt me minder, maar daar wen je ook aan natuurlijk.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 21:43

Ik heb een hele leuke gezien.... maar hoe groot moet ie minstens zijn ik zal es kijken op www.sporhorses.nl daar hebben ze aardig wat leuke er tussen zitten

Een Gouden zadel maakt van een ezel nog geen paard.

Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 21:44

Kayla schreef:
Wij hebben op stal wat leuke staan die weg moeten, maar weet niet wat je prijsklasse is?


Tot ongeveer €10.000,-

Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 21:45

Mizz_mol schreef:
Ik heb een hele leuke gezien.... maar hoe groot moet ie minstens zijn ik zal es kijken op www.sporhorses.nl daar hebben ze aardig wat leuke er tussen zitten


Moet wel minimaal 1.68m zijn. Nou ja, een paard met veel massa mag eventueel ook wel iets kleiner zijn.

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 21:45

Jura schreef:
Lijkt me echt super wat jij doet, het leukste lijkt me denk ik nog om op 'paardenjacht' te gaan. Alleen het afscheid nemen van een goed paard lijkt me minder, maar daar wen je ook aan natuurlijk.


Ach nee man, das echt niet leuk, bijna overal mankeert wel wat aan (karakter, bewegingen, prijs, fotoos) en aan de telefoon zijn het allemaal toppers, rij je er helemaal naartoe, is het weer niets! Ik ben blij dat we een leuk beest gevonden hebben, vond zowel paard kopen als verkopen echt niet leuk!
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 21-08-03 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 21:52

Samsam"]
[quote="Jura schreef:
Lijkt me echt super wat jij doet, het leukste lijkt me denk ik nog om op 'paardenjacht' te gaan. Alleen het afscheid nemen van een goed paard lijkt me minder, maar daar wen je ook aan natuurlijk.


Ach nee man, das echt niet leuk, bijna overal mankeerd wel wat aan (karakter, bewegingen, prijs, fotoos) en aan de telefoon zijn het allemaal toppers, rij je er helemaal naartoe, is het weer niets! Ik ben blij dat we een leuk beest gevonden hebben, vond zowel paard kopen als verkopen echt niet leuk!
[/quote]

Ik vind verkopen eigenlijk leuker dan kopen. (alleen bij paarden verder ben ik koopziek) Wel verheug ik me er weer op om weer met een nieuw paard aan de slag te gaan. Als ik een paard te lang heb dan gaat de uitdaging er soms een beetje. Daarom is deze manier van werken ideaal voor mij.
Het bijft een beetje spannend en er komt ook nog eens wat geld in het laatje.

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:44

Te koop: Dressuurpaard
Leeftijd: 8
Kleur: Vos
Niveau: Z
Geslacht: Ruin
Stamboek: KWPN
Stokmaat: 1.69 m - 1.71 m
Prijs: € 6000-10000



Stamboom:
vader
Nurprimus vader van vader
pinturischio xx v.v.v.
m.v.v.
moeder van vader
dulderform v.m.v.
m.m.v.

moeder
Daisy vader van moeder
v.v.m.
m.v.m.
moeder van moeder
v.m.m.
m.m.m.

Extra informatie: Fijne 8 jarige ruin (Z dressuur+WP) Makkelijk te rijden, braaf. Ook voor een sprongetje en buitenritten, zeer braaf. Volle zus ook Z dressuur.
Contact: bel 0412 632285 (Nederland +31) of e-mail marielle.vanderlee@zonnet.nl

zit ook foto bij moet je maar ff om vragen als je intresse heb kan ik die meelen

Een Gouden zadel maakt van een ezel nog geen paard.

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:49

Nog een leuk paardje ook foto bij moet je maar meelen

Te koop: Dressuurpaard
Leeftijd: 13
Kleur: Bruin
Niveau: ZZ
Geslacht: Ruin
Stamboek: KWPN
Stokmaat: 1.69 m - 1.71 m
Prijs: € 6000-10000



Stamboom:
vader
Zakerno vader van vader
Proloog v.v.v.
m.v.v.
moeder van vader
Kerna v.m.v.
m.m.v.

moeder
Anda vader van moeder
Koetsier v.v.m.
m.v.m.
moeder van moeder
Tonda v.m.m.
m.m.m.

Extra informatie: Donkerbruine dressuurpaard, veel front, imposante verschijning, karakter paard
Contact: bel +31(0)546-658518 (Nederland +31) of e-mail rm.vander.vlist@12move.nl

Een Gouden zadel maakt van een ezel nog geen paard.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 06:15

Naar wat voor paard ben je op zoek, ik ken een paard (1m77 hoog) wat vanaf 1 oktober te koop komt te staan. Volgens mij kan hij m niveau aan. leuk paard om te zien, maar erg sterk, dat is ook reden van verkoop.
Wil je meer weten?? Pb maar ff.

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 06:21

Super!
Gefeli, het blijft toch altijd een spannende periode zo net voor dat keuringsgedoe, zeker als ze eerst nog op vakantie gaan Knipoog

Ik heb hier nog wel een leuke zwarte voor je staan die in die prijsklasse zit, komt niet echt aan die 1.68, maar heeft wel veel massa!

Belker

Berichten: 15253
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 06:49

Katja schreef:
Als ik een paard te lang heb dan gaat de uitdaging er soms een beetje. Daarom is deze manier van werken ideaal voor mij.
Het bijft een beetje spannend en er komt ook nog eens wat geld in het laatje.

Herkenbaar. Haha!
Van een halve wilde een net opgevoed beestje maken. Waar iedereen zo mee weg kan rijden.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 07:24

Sjuimpje schreef:

Ik heb hier nog wel een leuke zwarte voor je staan die in die prijsklasse zit, komt niet echt aan die 1.68, maar heeft wel veel massa!


Dat lijkt me een leuke voor je!! Haha!
Cool

Verder weet ik ook niks voor je te staan, maar zo'n 'rustperiode' is ook wel ffies lekker toch?

:evaw:

Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 08:17

Sjuimpje schreef:
Super!
Gefeli, het blijft toch altijd een spannende periode zo net voor dat keuringsgedoe, zeker als ze eerst nog op vakantie gaan Knipoog

Ik heb hier nog wel een leuke zwarte voor je staan die in die prijsklasse zit, komt niet echt aan die 1.68, maar heeft wel veel massa!


Volgens mij moet je bij Belker zijn, die zit in de ponyhandel. Haha! Ik val meer op die donkerbruine van je maar die zit niet helemaal in mijn budget.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 08:25

Mmmm,
die bruine kan wel, die is zo leuk die telt voor 2, en dan valt hij wel in je budget! Party!!

Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 08:31

Sjuimpje schreef:
Mmmm,
die bruine kan wel, die is zo leuk die telt voor 2, en dan valt hij wel in je budget! Party!!


Ik heb ook al een leuke vos gezien die voor twee telt. Haha! . Ik denk dat ik toch maar voor de risicospreiding ga.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 08:36

Tja, en het belang van het vierspan staat natuurlijk wel voorop!

Trouwens, ook dan heb ik nog een leuke voor je in de aanbieding Haha!
Moet je de pony maar weer even wegzetten want deze telt voor 3 Tong uitsteken *LOL*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Evilou, Vagabondo en 44 bezoekers