NH/Paardentaal mensen , wat betekend dit ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pmarena

Berichten: 47934
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

NH/Paardentaal mensen , wat betekend dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 21:03

Het is wel grappig , als ik ergens heen ga , en ik kom langs de wei waar Rena staat , ga ik wel eens naar haar toe om alleen even een appeltje te brengen. Dat is wel leuk tussendoor en vind ik ook wel goed zodat ze weet dat ik haar niet altijd uit die wei kom plukken.

Als de andere paarden ook niet meteen aan komen hopsen en we dus saampjes zijn , dan maken we er meestal een knuffel- en wriemel-sessie van Lovers

Regelmatig ga ik ook in de wei op de grond zitten , even bijkomen van een drukke dag Haha! , en om te kijken hoe Rena daarop reageerd.

Is wel grappig , dan gaat ze een beetje aan me frutten Ach gut
Maar tegenwoordig heeft ze wat nieuws :

Gaat ze eerst even frutten , en dan draait ze zich om , ZO dat ik precies achter haar zit. Staat ze dus recht voor me met die kont boven me Haha!

Kijk , als ze hengstig is , dan denk ik dat ik wel een ideetje heb wat ze ermee aan wil geven Schijnheilig Bloos , maar ze geeft verder ook geen hitsige signalen zoals staart opzij ofzo. Ze gaat niet staan grazen , niet raar doen , blijft gewoon heel rustig en tevreden staan zo.

Als ik een stukje opschuif parkeert ze weer die dikke reet voor me Clown

Als ze niet hengstig is doet ze dit ook , en kijkt er heel tevreden bij.

Hoe vatten jullie dit gedrag nu op ?

Wil ze dat ik haar dek Clown , en waarom IK in godesnaam , ben ik zo'n aantrekkelijke hengst dan Tong uitsteken

Wat denkt men hiervan

Oja , op het erf gebeurd dat trouwens ook hoor , ik laat haar meestal los staan en ga wel eens even op een tuinbankje zitten dat daar staat , ook weer kijken wat ze doet , dat ze zelf aan me komt wriemelen en contact zoeken. Dan komen ook soms ineens weer die billen mijn kant op Lachen


SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 21:12

ikzelf doe wel NH, maar heb hier totaal geen idee van, kan me dr ook niet echt een beeld bij vormen van hoe ze het doet, lief of agressief ofzo,
misschien kan je dit beter plaatsen bij UZ, daar zitten alle NH mensen zowieso, hier weet je niet zeker of ze het zien...

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 21:17

Misschien wil ze dat je aan haar kont wriemelt? Dit gewoon als uitbreiding van de eerdere wriemelsessie? probeer eens te kriebelen bij haar staartwortel en op haar kont. Volgens mij zit ze daar gewoon op te wachten.

Je suis Charlie.

prompter

Berichten: 10915
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 21:23

Dat deed mijn hengst als veulen en jaarling ook, altijd die kont naar me toe / tegen me aan. ik had het idee dat hij zich zo 'veiliger' voelde, met iemand die hij vertrouwde die zijn achterkant 'beschermde'. Nu hij een stoere hengst van 5 jaar is doet hij het niet meer Haha!

Extremely rare and Beyond Compare

pmarena

Berichten: 47934
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 21:37

Agressief is het zeker niet Lachen

Vandaag heb ik lekker door haar staartwortel staan kroelen , je weet wel , dat weerbarstige ronde toefje bovenop *LOL*

Dat vond ze natuurlijk wel wat , zeker toen ik ook nog die billen eromheen kriebelde Knipoog

Maarja nu is ze ook hengstig , dus dan vind ze dat sowieso wel prettig.

Toch is het haar DAAR niet om te doen volgens mij.

Ze dringt zichzelf ook helemaal niet op , gaat alleen echt vlak voor me staan als ik daar zo zit. En op dat moment wacht ze eigenlijk nergens op , maar kijkt ze al heel tevreden. Ik vind het wel een lief gebaar , alsof zij mij beschermt en/of ik haar. Maar ben er op zich niet zo van gediend omdat het strategisch gezien niet zo'n handige plek is om je te bevinden Haha!

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 21:40

Cassidy en Promptertje, ik denk dat jullie beiden wel gelijk hebben. Ik zou inderdaad eens proberen wat ze doet als je haar kriebelt, word zeer waarschijnlijk in dank afgenomen. Hetgeen de theorie van Promptertje overigens niet onderuit haalt, gekriebeld worden wil je immers ook alleen maar door iemand die je vertrouwd.
Ga jezelf maar na: als je vriend(in) jou kriebelt, dan vindt je dat prettig, als ik het zou doen dan krijg ik grote kans een linkse directe *LOL* *LOL* *LOL*

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

pmarena

Berichten: 47934
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 21:55

Die kans ik maar klein ,

ik ben immers rechts Haha! Tong uitsteken

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:02

pmarena schreef:
Die kans ik maar klein ,

ik ben immers rechts Haha! Tong uitsteken



*LOL* (rolt van haar stoel van het lachen, heerlijk wat een droge opmerking!)

Je suis Charlie.

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:40

pmarena schreef:
Die kans ik maar klein ,

ik ben immers rechts Haha! Tong uitsteken



*LOL* *LOL* *LOL* jij mag blijven!!! *LOL* *LOL* *LOL*

Sorry, off-toppic, maar ik lig zowat onder m'n bureautje.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 23:55

Hahahaha we gaan offtopic Haha! Maarre goede reactie Haha!

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

pmarena

Berichten: 47934
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 00:01

Bloos

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 09:39

Staat ze met 1 achterbeen op rust? Bevriende paarden zie ik nl. vaak vlak achter mekaar staan (treintje spelen) of schuin achter mekaar, met hun hoofden op half elf en een achterbeen opgetrokken. Een grote tevreden glimlach hoef je d'r dan alleen nog maar bij te denken. Misschien ben jij voor haar zo vertrouwd dat ze dit ook met jou doet??

Overigens geloof ik die kontkriebelactie ook accuut. Mijn merrie gaat daarbij alleen nog een stapje verder en loopt ook achteruit op je in als het effe niet snel genoeg gaat Scheve mond . Ze doet niks, maar een paard van 500 kg dat achteruit komt zetten richting mijn poezelige voetjes vind ik toch niet ZO handig. Ben haar nu aan het leren dat er alleen gekriebeld wordt als ik naast haar sta Schijnheilig

pmarena

Berichten: 47934
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 11:05

Hihi , die grote glimlach klopt wel heel erg ja Haha!
Voetje gaat een enkele keer op rust.
Ze hangt verder niet zeg maar , blijft gewoon rustig en blij/vriendelijk voor zich uit kijken. Ontspannen en tevreden , maar niet tussen haar schouders hangend.

Het grappige is wel dat als ik begin te kriebelen , als ik zit dan kom ik niet zo hoog natuurlijk , dat ze dat een beetje stoort eigenlijk.
Ze vindt het op zich wel prettig , maar kan wel eens een beetje heel fijntjes reageren van "dat was de bedoeling niet...zucht'' Tong uitsteken

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:26

Ik denk dat ze zich heel veilig voelt dan, maar veulens worden zo beschermt door hun moeder als ze gaan liggen slapen, dacht ik. Misschien roep je moedergevoelens op? als je gaat kriebelen denkt ze dan: nee, slapen jij Lachen

pmarena

Berichten: 47934
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 11:50

Hahahaha *LOL* Ja wie weet *LOL* *LOL*

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 15:31

Wat lief, lijkt idd wel of ze je gewoon beschermt als een veulentje!?

Leuk ook dat je zo lekker met 'r kan kroelen, als ik bij michelle in de buurt kom in de wei dan vind ze dat even leuk, totdat ze weet dat ik toch niks kom doen of bij me heb, dan gaan meteen die oren naar achter en loopt ze weg... de kreng! Tong uitsteken
Ze heeft gewoon geen gevoelens! Boos! Tong uitsteken Haha!

pmarena

Berichten: 47934
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 16:51

De brutaliteit !! Boos! Haha!

ekkenel

Berichten: 8
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:37

ik zag van de week op national geographic (er komt een tijd dat je dit interessant begint te vinden) een programma over wilde konik paarden. Op een gegeven moment was er een hengst agressief tegenover een veulentje. Twee merries beschermden het veulen door met hun billen boven het veulen te gaan staan. Ik denk dus ook dat je moedergevoelens oproept en dat je paardje je wil beschermen. Wel lief toch!!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:44

ekkenel schreef:
ik zag van de week op national geographic (er komt een tijd dat je dit interessant begint te vinden) een programma over wilde konik paarden. Op een gegeven moment was er een hengst agressief tegenover een veulentje. Twee merries beschermden het veulen door met hun billen boven het veulen te gaan staan. Ik denk dus ook dat je moedergevoelens oproept en dat je paardje je wil beschermen. Wel lief toch!!


National geographic is zo goed als altijd interessant! Lachen

pmarena

Berichten: 47934
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 21:50

Ik kijk er ook wel eens naar , maar als ik dan al TV kijk is het vaker Discovery

Wel grappig , dat peerdje *LOL*

Tssk Tong uitsteken

Ik voel me nou niet echt veilig achter die achterhoeven , dalijk komt er ineens een steekbeest langs , vergeet ze dat ik daar zit en krijg ik een schop...Scheve mond Of de baas van de wei (KWPN-merrie van stalhouder) komt haar wegjagen.... de Shet of de Fries die onder haar staan komen even snuffen en moeten weggejaagd worden... ik weet niet HOE voorzichtig ze dan is , maar ga het niet uitproberen Lachen

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 23:14

het kan idd. jeuk of denkbeeldige jeuk aan de staartwortel of het kont gedeelte zijn.
maar hieruit begrepen is 't meer vrienden dienst waarscheinlijk
zwiept ze ook heel zachtjes met haar staart terwijl ze zo staat?
paarden in de wei gaan toch wel eens met z'n 2en kop aan kont staan om met behulp van elkaars staart de vliegen uit het gezicht te houden
misschien probeert ze je wel vliegvrij te houden d.m.v haar staart + kont richting jou gezicht te zetten

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 23:15

alleen kan ze natuurlijk niet echt jouw verhoudingen aan die van haar gelijk stellen dus probeert ze het maar zo goed mogenlijk te doen

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 23:23

Wat je beschrijft is volgens mij echt de houding die paarden aannemen als een weidegenootje even aan het slapen is. Jij gaat zitten, geeft dus aan dat je een dutje wil doen, en zij gaat in de waakhouding staan.

Lief dat ze dat voor je doet!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 23:25

als ze het niet opdringerig doet lijkt het me niet dat je dr moet knabbelen of zo, dan is het eerder iets van beschermen.
Starlight draait ook vaak dr kont naar me toe, dan moet ik wel knabbelen. Toch wel een beetje opdringerig, want als ik na een tijdje niet begonnen ben stapt ze een stapje achteruit Haha!

Ukkie maakte het helemaal erg *LOL* als ik de wei in kwam kwam ie aangedraaft draaide zn kont naar me toe en keihard achteruit tegen mij aan te lopen als ik niet onmiddelijk zn staart begon te kriebelen Lovers
werd wel irritant op een gegeven moment hoor Lachen

pmarena

Berichten: 47934
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 09:28

Hihi , ja , die paarden ken ik idd ook , die het puur om het kriebelen te doen is Lachen

Vliegen weghouden is het ook niet ,
ze gaat gewoon heel tevreden met die dikke billen voor me staan.
Stil , ontspannen , voorzichtig , intens tevreden.
Kriebelen en knuffelen geeft ze niet zo veel om.
Eigenlijk houdt ze er niet zo van , maar ze moet stiekum toegeven dat ik het toch wel HEEL erg lekker kan , dus ik knuffel en kriebel toch wel Haha!

Maar op zich is het niet echt een kroelerd , ze heeft wel zo haar momenten Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers