's avonds eten...

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fiji
Berichten: 52
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gent, België

's avonds eten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 21:31

Mja, ik heb de laatste tijd zo altijd de neiging om 's avonds nog wat te eten... En dat varieert van gewoon wat snoepjes ofzo tot een kaaskroket of frietjes...alles wat wel makkelijk klaar te maken is Knipoog
Maar nu vraag ik mij af...dat verteert allemaal niet meer he Dus eigenlijk is dat zo gezond niet... Op zich heb ik er geen last van hoor, het ligt niet op mijn maag ofzo, ma ik vroeg mij nu af of je daar niet van verdikt ofzo? Verward
En mja, zijn er nog mensen die dit hebben? En wat doe je ertegen?
Bij mij is het meestal zo: 's avonds, als m'n vriend thuis komt van z'n werk, dan eet die meestal nog iets terwijl we nog wat naar tv kijken ofzo, en mja, als ik hem zie eten, moet ik ook nog iets eten ... Ik zal gwn tegen hem moeten zeggen dat hij moet stoppen met eten 's avonds ~~}>


Farjen

Berichten: 7926
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:38

heb ik ook eneuh, ja daar verdik je van.. Beter smorgens teveel eten (daar verdik je bijna niet van) en savonds minder. Een kennis zei dat je elke drie uur iets moet eten, maar dus niet chips of frieten, maar een boterham, yoghurt, ... en daar zou je van afvallen. Je ziet wel Lachen

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:49

het maakt opzich niet uit voor het dik worden of je het 's ochtends of 's avonds eet. Wel is het zo dat 's nachts een moment van rust is in je lichaam. alleen het broodnodige gebeurt nog. door laat nog wat te eten (ligt ook aan de hoeveelheid en sort eten) verstoor je die rust, omdat je spijsvertering dan aan het werk moet. Verteren doet het wel. Anders komen de hele kaaskroketten zo je kontgat weer uitwandelen. Het lichaam heeft het alleen niet nodiig voor de energievoorziening. En daarnaast zijn die hapjes die je 's avonds eet teveel voor hetgene wat je over de hele dag aan energie verbruikt. En het zal je niet na twee keer dik maken. Dat kan een sluipend proces van jaren zijn. (wij zeggen altijd: "je wordt niet dik tussen kerst en oud en nieuw, maar tussen oud en nieuw en kerst).

Wat je er tegen doet??? regelmatig eten. Zorg voor veel regelmaat in je voeding en kies voor minder vette producten. neem nog een crackertje met kaas of een beschuitje. En zorg voor zelfdiscipline. Je moet niet eten 's avonds. die drang wordt opgewekt doordat je iets ziet of ruikt wat je erg lekker vindt. Hierdoor prikkel je je eigen honger gevoel (bakkerijen etc werken al jaren zo).

Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 06:43

Spreek gewoon met jezelf af: na 20.oou niets meer eten.
Mocht je toch honger hebben: neem een appel of een kopje kippenbouillon. Lekker mager, en je krijgt beetje vol gevoel. Of drink
gewoon in 1 teug een glas water leeg. Helpt bij mij ook.
Ik heb namelijk ook zo'n vriend die 's avonds nog lekker met een bakkie
chips voor de buis kruipt.. aaarrrgh!!! Maar goed, laat hem maar lekker
snaaien, ik pak wel een appeltje. Of gewoon niks, kwestie van zelfdicipline.

EEF www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 08:53

Ik ga na het avondeten heel grondig m'n tanden poetsen,om daarmee duidelijk de grens te leggen van daarna niks meer eten.
Op zich kun je om acht uur nog best een appel ofzo eten hoor,
maar ik eet vanaf half 7 niks meer.


Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:29

's Avonds goed eten en probeer niet te vroeg te eten.

Uurtje of zeven, half acht. Dan heb ik 's avonds bijna nooit honger meer. Lachen

Het leven is een gebakje!

Farjen

Berichten: 7926
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:32

haha ben nu aan het eten Lachen
en het is 23.31
Maaaar ik heb nog niets gegeten vanaf deze middag

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:59

Laat eten op de avond is juist slecht, dan verbrand je veel minder en dan blijft er dus meer vet hangen Haha!

Het leven is een gebakje!

Farjen

Berichten: 7926
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 23:05

Sizzy schreef:
Laat eten op de avond is juist slecht, dan verbrand je veel minder en dan blijft er dus meer vet hangen Haha!


heb vandaag iets meer dan 2 uur gereden.. dan mag ik wel ff zondigen Lachen

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 23:13

mmm ik at wel altijd 's avonds omdat ik anders met een te lage suiker zat. Dus dan moest ik er later weer uit om wat te eten.
Doe het nu niet zo veel meer, heb altijd een stukje chocolade ofzo naast mijn bed liggen en dat is nu wel voldoende.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eulogy en 99 bezoekers