Yay, weer een doorbraak!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Yay, weer een doorbraak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 10:44

Ik ben gisteren maar weer even op mijn paardje geklommen. Samen met een stalgenootje zouden we wat balkjes gaan lopen, dus die even in een van de bakken waar op dit moment niemand rijdt neergelegd. Wat had ik daar al lang niet gereden zeg!

De bodem in de bak was niet echt ideaal... zaten een aantal zeer zachte/zware plekken in die erg vervelend waren...

....maar...

Wat ging 'ie lekker zeg! Het balkwerk is hij echt heel slecht in.. Hij kijkt ook gewoon niets eens, maar goed het was pas de tweede keer dat ik het met hem deed. Op zich komen zijn beentjes wel een stuk beter de lucht in, maarja... soms gaat hij gewoon bovenop een balk staan. Hoe zit het nou met die springgenen? Tong uitsteken

Maar goed, dat balkjes gedoe was dus zo-zo, maar ondertussen natuurlijk ook wat dressuurmatige oefeningetjes gedaan. Hij was echt lekker los, makkelijk naar beneden te rijden en dergelijke, zelfs op links, wat echt mijn moeilijke kant is. Ik had het idee dat het verschil in andere ondergrond van deze bak echt veel uitmaakte, want hij ging ineens echt -lopen- Deze ondergrond zal dus iets minder zwaar zijn....

De echte doorbraak kwam bij de galop. Dit vind hij nog best heel erg moeilijk. Ik ben daar ook nog niet zo lang mee bezig, dus dat is niet zo heel gek. Tot nog toe sprong hij bijna altijd verkeerd aan en dan ging het voornamelijk alleen maar -hard- in een poging niet om te vallen. Op links doet hij dit nog steeds, waardoor ik hem te veel vast ga pakken... dus dat is weer helemaal niks.

Maar op rechts? Hij sprong keurig netjes aan, zonder van die rare snelle drafpassen, echt in een keer.... patsboem, rechtergalop. Daar was ik al helemaal blij mee... En toen liet hij ook nog het bit los en begon wat rond te worden, waardoor zijn tempo ook gelijk wat beheersder werd. Ik denk dat Solon eindelijk doorheeft wat de bedoeling is! (en ik Haha! ) Echt een vooruitgang... Hopelijk kan ik het snel nog een beetje uitbreiden... Hij gat op het moment echt -super- voor me.

Zadel naar de zadelmaker vandaag, dus dat ben ik even kwijt... maar daarna gaan we weer echt serieus beginnen. Het lijkt erop dat ik binnenkort ook met springlesjes begin... Lijkt me ergleuk in ieder geval Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 13:46

Heej wat goed, het klinkt heel erg positief!!! Hou dit gevoel maar vast, ook als je weer eens een minder dagje hebt. OK dan!

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 13:51

Mmhmm... En ik geloof dat ik me oo enigszins vastgelegd heb aan springlesjes met youknowwho. Hrm... Ik weet nog niet of -ik- daar mentaal aan toe ben Tong uitsteken

Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:26

wat leuk dat je paard het goed oppakt en je begint te snappen...
laat je ven weten hoe het gaat met de aankomende springles

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 19:47

manic schreef:
Mmhmm... En ik geloof dat ik me oo enigszins vastgelegd heb aan springlesjes met youknowwho. Hrm... Ik weet nog niet of -ik- daar mentaal aan toe ben Tong uitsteken


Ooooh die, daar ben je lekker mee Rolleyes

*LOL*

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 23:28

Hehe... Ik zit geloof ik nog half in een positie waar ik nog terug kan krabbelen... Maar we hebben vandaag wel heel mooi springmateriaal gekregen...