Pfff... sterk paard.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-01 20:53

Vandaag was ik het echt helemaal zat. Bij werkelijk iedere ophouding die ik maakte, kreeg ik een ruk in mijn handen. Ze maakt zich op die momenten zo verschrikkelijk sterk. Heb veel overgangen gereden, vooral teurg naar halthouden omdat ze er dan helemaal een handje van heeft om zo ontzettend sterk te worden. Ho = ho en pas weer weg als ik dat zeg. Die boodschap had ze na een half uurtje begrepen Knipoog Maar verder.... zucht. Het probleem zit 'm voornamelijk in het terug rijden: stukje middengalop en dan terug. Ze wil dan héél erg graag flink op de voorhand duiken, en wanneer ik teveel been geef krijg ik een bok voor mijn kiezen.
Het blijft bij haar echt een probleem om haar echt lekker terug te rijden.
Wie herkent dit? En hoe hebben jullie het opgelost?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 09:59

Je kunt een een heel felle en korte ophouding geven. Die ophouding is absoluut niet grotere dan normaal maar knijp wel heel snel en resoluut je hand dicht, meestal zijn paarden daar wel van onder de indruk.
Wat je ook kunt doen is jehad te openen als je vind dat je paard te veel op me begint te leunen. Door je hand te openen leert hij op eigen benen te lopen en niet jou hand als 5de been te gebruiken.