quarter deken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
damaxes
Berichten: 256
Geregistreerd: 20-01-02

quarter deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 21:00

hallo,
nu zoek in voor mn quarter een waterdichte deken weet iemand waar ik die kan halen voor quarters???
heb hem nog niet zo lang namelijk.
hij is 1.56 en moet een maatje 185 hebben OK dan!


flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 21:23


damaxes
Berichten: 256
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 21:35

ok bedankt.
weet je ook of dr eentje een beetje bij mij in de buurt zit ik woon in zeeland

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 21:37

Ja, de Lone Star Ranch is bij jou in de buurt. Zij hebben net een nieuw adres.. ik zal eens kijken of ik die voor je kan vinden, momentje

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 21:39

Normale dekens passen ook!!

Euh,...?? Tsjah,...


flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 21:39


damaxes
Berichten: 256
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 21:53

hoi,
het is jammer dat ze daar niet veel keus hebben.
heb het liefst een waterdichte die niet dik gevoerd is.
je ziet zo gauw bij gewone dekens dat ie niet goed sluiten op de borst omdat ze daar vrij breed zijn en de mijne is lang dekhengst geweest dus ja.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 21:59

Daar hebben ze de loopsplitten voor.

Euh,...?? Tsjah,...

damaxes
Berichten: 256
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 22:02

ja ok dat is zo maar soms gaat dat zo open staan bij de hals en dan kan nog de regen naar binnen.
wat vind jij een goed merk dan voor waterdichte dekens die goed ademen bedoel ik.
mn schoon zusje zei dat ik bucas deken moet nemen..
groetjes

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 06:55

In de winkels is het even zoeken maar ook daar kan je zeker slagen. Ik zoek dan altijd naar dekens die hoog sluiten, dan past het vaak het beste. Gewoon even een kwestie van dekens uit de rekken plukken Lachen Overigens heb ik dan wel altijd 1 maat groter, pride is 1.59 maar heeft wel dekenmaat 1.95. Anders blijft er toch een stuk achterwerk over.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 08:19

Ik gebruik al jaren van Irish Horseware de Rhino Light. 200% waterdicht Lachen en hij ligt prima op mijn Quarters.
Je hebt de zomeruitvoering (zonder voering) en de herfstvariant met een 200 grams voering.
Voor de zeer koude winterdagen heb ik de Rambo's (zelfde fabrikaat) voor Missy met hele nek en voor Sugar met halve nek (zie mijn profiel) in de heidepaars Lachen.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 09:05

Ik heb al een paar jaar de "Macintosh Highlander Turnout Blanket" Haha! . Dit zijn de details: Waterproof and breathable. 600 Denier rip stop Polyester shell fabric with Teflon. Medium Weight Blanket with 220 gm per yard Polyfill insulation. Nylon lining keeps coat shiny and does not hold hair. No center seam and taped seams. Pleated shoulder allows for free movement. High cut neck with fleece wither protection. Blanket has an open front with two buckle closure. Available in Hunter Green with Navy trim, Navy with Hunter Green Trim & Blackwatch Plaid (Navy, Black & Hunter Green Plaid) with Hunter Green trim.
Afbeelding
Zit als een huis, schuurt niet en sluit keurig aan op mijn Paint merrie, die belist geen kippeborstje heeft (én een heel gevoelig huidje heeft). Waterproof dus en verkrijgbaar in verschillende zwaartes.

damaxes
Berichten: 256
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 15:59

ahh kijk daar heb ik nou wat aan hahahaah
maare waar hebben jullie ze gehaald???
ik woon in zeeland hoop dat t een beetje in de buurt is.. *LOL*

Hollybollie

Berichten: 761
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 16:15

Ik heb ook een Rhino zoals Sugarmiss heeft. Absoluut waterdicht, de buitenkant is ook weer zo droog als je hem uithangt en niet te dik OK dan! . Ik heb hem bij Divoza gekocht maar ze zijn volgens mij bij bijna alle ruitersportzaken te koop of te bestellen. Niet de goedkoopste misschien maar de "neppers" zijn echt slechter! Ik heb iets ruim gekocht zodat er bij kouder weer nog een deken onder kan.

Groetjes

Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:36

http://www.westerntack.nl/
Hier heb ik ook wat leuke dekens gezien met foto en prijs (ook speciaal voor Quarter-achtigen)
Succes..

~~

TJ
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 09:45

Ik heb prima ervaring met dekens van Bucas. Lagen goed op mijn brede quarter en waterdicht. De deken was van ademend materiaal zodat je de deken er al op kan leggen als je paard nog een beetje nat is na het rijden, droogt keurig op. Hij moet natuurlijk niet zeiknat zijn maar je hoeft niet zo lang te wachten met wisselen. Zijn bij veel ruitersportzaken te koop. Kijk voor beschrijvingen eens op www.bucas.com
Suc6

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 10:57

Ik heb een Lamicell deken, en deze passen heel goed op een Quarter. Arthur van Osch in Vorstenbosch verkoopt deze, en stuurt ze eventueel op. Lamicell dekens zijn ook verkrijgbaar in waterdichte uitvoering, en hebben een Amerikaans sluitingssysteem.

Mocht je niet bekend zijn met het merk. Hier een website:

http://www.metalab.info/lamicell/lamicell.htm

Ik kan de deken die ik heb niet op de pagina vinden, anders neem je even contact op met de belgische vertegenwoordiger?

Je suis Charlie.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 11:20

Ik weet eigenlijk niet of de Macintosh dekens in NL te krijgen zijn. Ik heb 'm zelf uit Canada meegebracht. Dat zou je na moeten vragen, of je zou 'm moeten bestellen.

De Lamicell dekens waar Cassidy het over heeft zijn idd ook erg goed. Heel veel Quarters/Paints op de Kalverhoek dragen ze. Ze zijn daar in het winkeltje ook te krijgen.

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 11:45

Ik heb ook een Rhino! Superdeken! Ik heb al vanalles gehad (waaronder ook Bucas), maar deze is de eerste die echt goed past!

Afbeelding

Mercy

Berichten: 149
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Halle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 19:48

Mijn Quarter draagt de dekens van Bucas. Ik ben daar zeer tevreden over. Lachen Ik gebruik de vliegendeken met halsstuk, de regendeken en de winterdeken. Zowel de regendeken als de winterdeken zijn waterdicht en ademen. Ik kan ze na het rijden eveneens als zweetdeken gebruiken. Op en top zou ik zeggen.... OK dan!

Kijk eens op....
http://spaces.msn.com/members/ihekkert/

Groetjes,
Ingrid

damaxes
Berichten: 256
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 13:28

hey heel erg bedankt allemaal??
zal es gaan zoeken of ik iets leuks kan vinden...
nu we straks weer een lading water gaan verwachten hahaah.

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:01

Mijn ervaring met "niet Quarter" deken is, dat er een stuk buik onderuit piept. Neeeee, mijn merrie is niet drachtig en ook niet dik, maar heeft gewoon "massa"; brede schouders en dikke billen. Ook een maat groter lost dat probleem niet op.
Ik heb daarom een Lamicell winterdeken en een ongevoerde regendeken van Harry's Horse, die ik er dan overheen gooi.

Healing Touch voor dieren? Kijk op http://www.petsandpeople.nl

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:08

Misschien een rare vraag maar is het verstandig een veulen in de natte dagen die eraan komen ook een deken op te doen? En zo ja, welke dekens raden jullie dan aan? (belangrijkste is natuurlijk dat hij waterdicht is, en een buikflap is misschien ook geen overbodige luxe)

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:42

Een veulen/jong paard heeft al een regendeken en winterdeken bij zich Lachen

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:43

Ja, een 'kei'dikke vacht. Die alleen maar dikker wordt Lachen (en ik wil halteren! Scheve mond )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers