paard in de omheining

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

paard in de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-03 23:28

om half 4 was ik nog bij de paarden geweest, maar toen ik om half 5 de paarden binnen ging zetten stond mijn schimmel bij het hek met een hevig bloedend achterbeen Lips are sealed help, wat is dat nu, hoe kan dat nu weer!!! snel de dierenarts gebeld, been dichtgebonden (er was een ader geraakt en het bleef bloeden), de dierenarts heeft een drukverband aangelegd en toen in de trailer naar de Uithof. Daar is hij onder algehele narcose helemaal nagekeken en gehecht. gelukkig is het een oppervlakkige wond en is er verder niets beschadigd. Doordat de wond op de binnenkant van het achterbeen zit en het een erg beweeglijk deel is moet hij 2 weken blijven ter observatie, ook ivm eventuele complicaties/infecties etc. De artsen verwachten gelukkig wel een algeheel herstel, als het maar weer goed komt, we zijn net zo lekker op gang met zijn tweetjes! Lovers wat is zoiets schrikken zeg, zoveel bloed op een wit paard, brr...
hij blijkt op een haast onmogelijke manier een stuk draad om zijn achterbeen te hebben gekregen, en dan denk je dat zoiets je niet kan overkomen, ik ben zo ontzettend geschrokken (dit is het derde paard van mij die iets naars krijgt op het moment dat mensen veel geld gaan bieden, de eerste keer kreeg mijn paard een hartaanval, de volgende had koliek en zijn maag is bijna 'geklapt' en nu dit weer!! )

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:30

O jakkes, dat is echt niet leuk.
Suuces en sterkte.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:38

Och arme beestie..
Niet doemdenken hoor, het gaat allemaal weer goedkomen!
Tot die tijd een dieet van wortels en liefde Haha!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:52

Aaaahh, arme Pardoes!! Huilen Gelukkig heb ik het niet gezien...

Hopen dat ie gauw weer opknapt en naar huis toe mag! Ach gut

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 00:12

Joh! Wat sneu zeg! Je zal idd flink geschrokken zijn zeg! Ik kom hem de 13e wel even knuffelen tegen de schrik Haha!

Maar een lekker kostenplaatje ook als ie zo lang moet blijven, of ben je er tegen verzekerd?

Ik duim voor je dat hij snel weer helemaal opgeknapt is Knipoog

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 08:55

Rhijnauwen, wat verschrikkelijk verhaal als je het leest! Ik hoop echt voor je dat het snel weer beter gaat en dat Pardoes snel weer naar huis mag!! Jullie waren net zo lekker met z'n tweeen goed op weg!! Waarom moet jouw dit nu weer overkomen!!! Ik wens je heeeel veel sterkte!!!!
Groeten,
Wilma1983

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 09:36

Jeetje wat schrikken! Ik hoop dat hij er weer helemaal bovenop komt.
Dit was die knappe schimmel die je reed bij de tyrza clinic?

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-03 11:13

Nimber schreef:
Dit was die knappe schimmel die je reed bij de tyrza clinic?


ja dat is hem! Lovers ik wilde net door gaan starten naar het Z, maar dat moet maar weer even wachten, ik neem alle tijd, als hij maar weer beter wordt!!!

enne Mayo, ik ben helaas NIET verzekerd tegen ziektekosten, dus het zal idd aardig wat gaan kosten, maar dat maakt me niets uit als hij maar weer helemaal gezond wordt! *LOL*

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 11:18

Jeetje wat schrikken. Hoop voor je dat het snel allemaal weer goed komt.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 11:19

Jee rot voor je maar wes blij dat de prognose nog zo gunstig is!! De ene keer dat mijn paard in de omheining heeft gezeten is funest geweest. Pezen kapot getrokken en dus buiten al dat bloed aan de buitenkant ook heel veel binnenin beschadigd. De ergste littekens aan de buitenkant zijn vaak het minst erg. De meeste schade zit vaak binnenin.

Succes en sterkte met je paardje. Lachen

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 11:25

rhijnauwen schreef:
enne Mayo, ik ben helaas NIET verzekerd tegen ziektekosten, dus het zal idd aardig wat gaan kosten, maar dat maakt me niets uit als hij maar weer helemaal gezond wordt! *LOL*


Oeh, ik ken dat effect, leuke aanslag op je rekening *LOL* Maar idd het belangrijkste is dat hij weer helemaal gezond en wel word.

Beterschapjes!!!!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 11:45

pppfff, da lijk me echt eng!
Beterschap met je paardje!

Tamara

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-03 13:07

tequila schreef:
Hopen dat ie gauw weer opknapt en naar huis toe mag! Ach gut


ik kom nu net terug van alweer een ritje Uithof Huilen nu is Tequila er naar toe gebracht met koliek en koorts Lips are sealed
zou ze gewoon bij haar vriendje willen zijn? (en nu staan ze nog niet bij elkaar!)

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 14:05

Ai dat is wel heel erg balen zeg!ik heb er geen woorden voor.
Sterkte met de ziekenboeg!

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 15:13

Heel veel sterkte hopen dat Pardoes snel opknapt en dat jullie de draad weer lekker op kunnen pakken. Echt heel sneu!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-03 20:08

vandaag had Pardoes geen koorts meer, da's een heel gunstig teken! Hij was ook heel vrolijk en blij om me te zien! blijven duimen voor een spoedig herstel! Lovers

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 20:15

Ik hoop dat je paardje weer snel opknapt !!

sHaKiEjLaVeR
Berichten: 1432
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 10:40

iewl , beterschap met je paard en hopen dat dat nooit meer gebeurt bij je paardje!!!

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:13

Jakkes, wat lees ik nou? Ga ik even op vakantie, gebeuren er gelijk allemaal enge dingen op stal! . Gaat het alweer wat beter met Pardoes en Tequila? En zijn ze alweer terug? Dan kom ik ze vanavond even een grote knuffel geven! Ach gut

Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:18

jemig wat een gedoe met die paardjes van jou...hopen dat het gauw weer goed gaat met alletwee

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:38

He balen zeg ik hoop dat ze er snel weer bovenop zijn... sterkte

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 21:10

MootjeH schreef:
Jakkes, wat lees ik nou? Ga ik even op vakantie, gebeuren er gelijk allemaal enge dingen op stal! . Gaat het alweer wat beter met Pardoes en Tequila? En zijn ze alweer terug? Dan kom ik ze vanavond even een grote knuffel geven! Ach gut

die knuffel kan nog niet aan Pardoes, hij moet nog een week op de Uithof staan, het gaat steeds een beetje vooruit, de hechtingen staan wel iets onder spanning, maar het ziet er verder gunstig uit, nog een paar weekjes rust en dan komt het hopelijk weer goed! Lovers