help het is belangrijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

help het is belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 18:42

hallo,<

ik heb donderdag avond een ongeluk gehad met mijn paard mijn paard is er vandoor gevlogen en heeft 2 meter gesprongen met mij erop en toen is ie gevallen hij is 21 en heeft geen schrammetje dat ik heb mijn pols ernstig beschadigd en gebroken gister dus maandag heeft er een vrouw op gereden om te kijkemn of die nix over gehouden heeft nu blijkt dat die van die klap een harde mond ervan over gehouden heeft maar gaat dat nog wel over wie kan mij helpen?

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:10

Houdt een paard van een klap een harde mond over?
is dat niet iets dat geleidelijk gaat? Misschien had zij gewoon wat problemen met hem?

...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:13

Van een keer een flinke klap op het bit krijgt je paard geen harde mond hoor. Maar wat natuurlijk wel kan is dat hij bv z'n lagen wat gekneusd heeft.
(en wat ook kan is dat die mevrouw d'r gewoon niet op kan rijden Haha! )

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 22:13

Ik denk dat jij dat beter kan beslissen als jij weer kan rijden of heeft die vrouw er al vaker op gereden waarschijnlijk was je paard gewoon stijf van de klap en pakt hij zijn bit vast, om niet te hoeven werken en zijn pijnlijke spieren aan te spannen, succes met je arm...

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 22:40

Inderdaad, een harde mond is een rijtechnisch probleem. Heeft die vrouw er eerder ook wel eens mee gereden, want het kan zelfs per ruiter verschillen. Wat de een al als een harde mond vind aanvoelen hoeft bij de ander helemaal dat gevoel niet te geven.

En ook wat Shaneen zegt: waarschijnlijk is hij ook stijf van jullie actie en probeert hij zich op die manier onder het werk uit te trekken.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 10:12

Ik heb ook nog nooit gehoord dat je paard een harde mond krijgt van een enkele val. Het zou idd goed kunnen dat zijn mond pijn doet en dat hij daarom het bit vast pakt.
Misschien is het een tip om een paar dagen wat te gaan wandelen aan een halster. Dan houd je hem in beweging en dus soepel, maar hij wordt minder belast dan tijdens het rijden.


animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 14:38

ja wij zijn er ook achter gekomen dat die ex-eigenaresse alle mensen van stal erop laat rijden want wij hebben hem nu bijna 3 weken en daar zijn wij ook achter gekomen.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dennis, SemrushBot, snorkel1986, tessaenhenk en 109 bezoekers