Cheyenne weer losgebroken; nu kreupel... : (

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Cheyenne weer losgebroken; nu kreupel... : (

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 11:02

Jahoor.....ze heeft het weer voor elkaar....gisteravond kwam ik in het land en waren ze net alle paarden aan het vangen. Cheyenne heeft waarschijnlijk weer de boel lopen opjutten en ALLE paaltjes en schriklinten lagen verspreid door de hele weide en ALLE paarden (ook van naastgelegen wei) liepen los door elkaar heen. Cheyenne haar manen zaten VOL met allerei rare distelbollen.....ik heb ruim een half uur erover gedaan om die dingen er weer uit te peuteren. Op haar kont 4 flinke schrammen....(leuk voor op de keuring Boos! ) en haar achterste kogels lekker vol met vocht en ze loopt er licht kreupel op in draf.....

NIET LEUK..... Ik kon eerst de lol nog wel inzien van mijn jonge, springerige houdini....maar nu.... Verdrietig

Ik heb niet eens faciliteiten om haar benen lekker mee af te spuiten; loop nu te klooien met bakjes water, die ze met alle mogelijkheid probeert te ontlopen door continue rondjes te draaien....

Naja...nog 1 weekje en dan gaat ze terug naar stal. Knipoog Afgelopen met de pret!


Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 11:07

wat vervelend zeg! wanneer is die keuring dan? ik hoop voor je dat ze voor de keuring meer goed loopt!

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 11:37

kun je haar nu ze licht kreupel loopt niet beter gelijk naar stal doen ? dan kun je geod afspuiten en heeft ze niet de kans nog een keer zo uit te breken.. verveeld ze zich niet een beetje dat ze daardoor uit wil breken? ze heeft namelijk al een tijdje vakantie en en als bij mensen kan vakantie ook gaan vervelen...en dan gaan we nieuwe dingen uitproberen..

Dag lieve mama...

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 11:55

Hmmppfff. Stoute meid.

Het is inderdaad wel beter om haar benen nu goed af te kunnen spuiten, zodat de zwelling snel vermindert.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 11:58

hoi franca,
Als je wilt koelen zonder dat je stromend water hebt, kan je...niet lachen....
maandverbandjes nat maken in een plastic zakje in de vriezer en dan met een bandage om haar been doen, 10 minuutjes laten zitten.... of je kan ook een cold-pack kopen.....

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 12:27

he wat een gedoe allemaal, je zal wel blij zijn als ze weer bij stal staat,
zonde dat ze kreupel loopt nu,
en ilsjepilsje: hahahhaha dat heb ik nou nog nooit gehoord, maar is wel een goed idee,

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 12:31

Of een zakje bevroren erwtjes mee nemen. Werkt ook prima...

Europe is our playground

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 13:14

Ik leg vanavond meteen wat zakjes diepvrieserwtjes in de vriezer!
Nu maar hopen dat ze ze niet probeert op te eten!

Ik gebruikte vroeger inderdaad altijd een cold/ice pack. Hartstikke handig!
Bedankt voor de tips.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 13:59

Wat en pech zeg! Ik zou haar ook binnenhalen nu ze kreupel is, wat een etterbakkie Boos!. Hopen dat ze er snel bovenop is...

Galactica Wadim X Gemini

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 23:19

Ik laat haar nog staan op de wei....op stal is het helemaal saai. Vanmiddag heeft een vriendin nog gecheckt en ze liep niet kreupel meer. Waarschijnlijk was de kreupelheid vanmorgen vooral stijfheid door spierpijn....ze heeft gister nogal wat capriolen gemaakt!!

Zou wel kunnen dat ze zich een beetje verveeld....we moeten maar wat meer met haar gaan doen. Volgende week gaat ze weer terug naar stal.

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 00:12

Liiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeffffff paardje Schijnheilig Haha!

Tegen de tijd op,langs de file,mijn moeder,mijn werk,ik word overal opgehouden.Op de bank buiten adem,oog van de storm.Zonder aan te raken,vallen boeken uit de kast,mijn sleutels net op tijd,DwarsDoorDeVoordeur.WanneerIkDeBochtUitscheur,ZalIkKeihardLachen

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 07:21

Ik zal haar van het weekend wel bezighouden. Neem Yatzee, Scrabble en een volleybal mee!

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 08:35

Goed idee Jen!!! Of misschien even op haar rug klimmen om weer te oefenen met zandhappen (of in dit geval grashappen) ?? Knipoog

Jupiter
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 09:14

aii das minder, net voor de keuring. wanneer is die keuring? ik hoop dat die nog niet te snel is.. wat een ondeugende pony Vingers aflikken

Nog 26 dagen Fons en dan zingen we weer luid he jongen!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 09:35

Wat balen joh Franca Die Yen is me d'r een zeg Extreme duivel Ze wil zeker niet naar de keuring Tong uitsteken Gelukkig nog maar 1 weekje. Zonde van die krassen joh!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

reina

Berichten: 637
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 09:47

Das ook pech! Het blijft een paardje waar je je niet mee hoeft te vervelen.. Knipoog
Maarre, ik zou haar toch naar huis halen! Ten eerste kan je daar haar been beter verzorgen en wordt ze neem ik aan beter in de gaten gehouden (het is een wei zonder toezicht toch?) Ten tweede loopt ze minder risico met haar been. Ze kan niet opgejaagd worden, waardoor ze haar dikke been onnodig te veel belast (en ze kan er niet nog eens een lel van een ander paad boven op krijgen).
Maar eigenlijk vind ik het vooral eng dat het nog eens kan gebeuren. ALle paaltjes en lint lagen om schreef je. Moet je je voorstellen dat dat nog eens gebeurt, maar dat er nu een paard in blijft hangen met zijn been? Ik heb heel veel heel enge draadongelukwonden gezien en dat wil je echt niet meemaken.. Zeker nu ze weet hoe het werkt en blijkbaar erg graag wil ontsnappen is de kans groot dat er nog eens zoiets gebeurt. Ik zou het risico echt niet nemen!


Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 13:33

dat paardje van jou heeft idd wel keuren....
hopen dat ze schrammen wat wegtrekken voor de keuring
suc6 ermee

ONDERSCHRIFTLOOS

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:01

En bedankt Franka! Boos! De blauwe plekken beginnen al te verschijnen, en niet de vergeten de stijfheid. Zij zijn groot en ik is klein!
Misschien moest ik het maar gewoon doen... Helmpie op en doorrrrrrollen! Rock-on, dudes!

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 17:00

Oh domme Yen! Hoop voor je dat ze het niet nog een keer doet en dat dr been snel overgaat!
Beterschap!!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 18:57

AnneOmie,
En of Yen naar de keuring gaat, we zijn al hard aan het oefenen.
We zullen laten zien dat al mijn ge-ren door het weiland succes heeft gehad!

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 12:13

reina schreef:
Das ook pech! Het blijft een paardje waar je je niet mee hoeft te vervelen.. Knipoog
Maarre, ik zou haar toch naar huis halen! Ten eerste kan je daar haar been beter verzorgen en wordt ze neem ik aan beter in de gaten gehouden (het is een wei zonder toezicht toch?) Ten tweede loopt ze minder risico met haar been. Ze kan niet opgejaagd worden, waardoor ze haar dikke been onnodig te veel belast (en ze kan er niet nog eens een lel van een ander paad boven op krijgen).
Maar eigenlijk vind ik het vooral eng dat het nog eens kan gebeuren. ALle paaltjes en lint lagen om schreef je. Moet je je voorstellen dat dat nog eens gebeurt, maar dat er nu een paard in blijft hangen met zijn been? Ik heb heel veel heel enge draadongelukwonden gezien en dat wil je echt niet meemaken.. Zeker nu ze weet hoe het werkt en blijkbaar erg graag wil ontsnappen is de kans groot dat er nog eens zoiets gebeurt. Ik zou het risico echt niet nemen!


Ja Reina, daarin heb je wel helemaal gelijk. Ik ga haar vandaag weer even checken. Probleem is dat we nu geen moeglijkheid hebben om haar terug te halen. Maar als ze nu niet kreupel loopt, dan denk ik dat ik haar wel laat staan. Woensdagavond liep ze al veel beter.

En het ontsnappen kwam doordat de electriciteitskastjes leeg waren....nu staan er weer nieuwe kastjes met meer stroom en daar hebben ze wel respect voor. En Cheyenne staat gelukkig maar met 1 paard, een rustige ruin, waar ze nooit ruzie mee heeft en die haar ook zeker niet opjaagt.

Maar ik ga vandaag even alles heroverwegen......

Dank julllie wel voor de tips!!!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 12:15

Jennygirl schreef:
En bedankt Franka! Boos! De blauwe plekken beginnen al te verschijnen, en niet de vergeten de stijfheid. Zij zijn groot en ik is klein!
Misschien moest ik het maar gewoon doen... Helmpie op en doorrrrrrollen! Rock-on, dudes!


Solly!!! Haha! Maar blijven bewegen Jen, om de stijfheid tegen te gaan...

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 12:16

AnneOmie schreef:
Wat balen joh Franca Die Yen is me d'r een zeg Extreme duivel Ze wil zeker niet naar de keuring Tong uitsteken Gelukkig nog maar 1 weekje. Zonde van die krassen joh!


of juist wel......misschien is dit wel een teken dat ze ACTIE wil Tong uitsteken.....nou die kan ze krijgen hoor... Knipoog

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 12:51

En of ze actie zal krijgen. Als ik haar was zou ik me maar vol-eten vandaag, want morgen zal de drill-instructor de truckendoos meenemen.
En buig en strek en hoog en laag. Ik zal een parcoursje uitzetten (met autobanden en zo) en haar (maar ook die bolle Aron) even aan het werk zetten. Gaaaap

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 13:06

Jennygirl schreef:
AnneOmie,
En of Yen naar de keuring gaat, we zijn al hard aan het oefenen.
We zullen laten zien dat al mijn ge-ren door het weiland succes heeft gehad!


Haha laat Franca jou dus rennen Haha! Slimme meid *LOL* Ik ben er ook bij hoor 13 september en help mee met het groomen van Yen en jullie uiteraard

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ejkge, frutsel05, Kimmej, Pellelilly, pillow, RoxanneJessy, senna21, sinnekinne en 17 bezoekers