Opleiding in de paarden > Wie??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Opleiding in de paarden > Wie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 09:05

Wie van jullie volgt er op dit moment een opleiding in de paarden, wil dit gaan doen, heeft dit gedaan etc. ????? Ik ben namenlijk zelf van plan iets in de paarden te gaan doen, maar kheb nog niet echt een idee waar ik dan heen wil. Zelf dacht ik aan de HAS, maar ik weet niet of dat echt geschikt is.
Ik doe nu VWO, heb zelf drie wedstrijdpaarden en ik rij Z2 bij de ponies. heb dus al best n betje ervaring, maar ik vind het erg moeilijk kiezen ik vind ook nergens een duidelijk overzicht over welke opleidingen er nu bestaan..... Kan iemand mij wat wijzer maken? Misschien met ervaringen uit jullie eigen opleiding? Alvast bedankt!! OK dan! xxx.

Many people will walk in and out your live, but only true friends leave footprints...


Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 09:50

Als je VWO hebt gedaan kun je paardenhouderij gaan doen op HBO niveau. Volgens mij is dit (niet bij alle hogescholen) een afstudeerrichting bij de opleiding dier- en veehouderij. Als ik het goed heb geven ze hbo dier en veehouderij op de HAS, larenstein, en inholland. Ik weet alleen niet bij welke ze ook de afstudeerchting paardenhouderij hebben. Maar dat kun je zo op de sites vinden

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 10:03

Ik weet dat de CAH Dronten een opleiding heeft paardenhouderij en managment. En op Larensteijn in Deventer hebben ze ook een opleiding paardenhouderij. Dit zijn allebei opleidingen op HBO niveau.Succes

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 13:29

Ik ga dit jaar naar deurne voor de hoefsmidopleiding..
Deze opleiding zou ik inderdaad niet doen als je je vwo diploma hebt gehaald..Is een beetje zonde..

Groetjes


Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 13:32

Je kan ook paardenarts/tandarts worden of iets dergelijks, als je goed kunt leren, dat zijn toch ook wel universitaire opleidingen, anders moet je gewoon nadenken wat je er echt in wilt, veel fok, handel, voornamelijk wedstrijden rijden, les geven etc. etc.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:03

sinds wanneer is paardentandarts een universitaire opleiding??? geloof ik niet eigenlijk!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers