bejaarde paarden adoptie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

bejaarde paarden adoptie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 12:51

Wellicht is dit wel een goed doel om eens een kijkje te nemen op deze site en een donatie te geven?

http://www.adoptiegroep.cjb.net/

ADOPTIEGROEP het Bejaarde Paard


Wanneer u zelf iets mankeert, kunt u aanspraak maken op een goede medische zorg.

Wanneer u oud bent kunt u ervoor kiezen zelfstandig te blijven of naar een bejaardenhuis te gaan

De Adoptiegroep Het Bejaarde Paard tracht opvang en verzorging te realiseren voor het paard, indien er nog sprake is van een acceptabele gezondheidstoestand.

Een geadopteerd paard wordt ondergebracht in een rusthuis voor paarden. Ook is er de mogelijkheid een paard als gezelschapsdier bij een particulier te plaatsen. De adoptiegroep zoekt per paard de meest passende oplossing. Uitgangspunt is dat er goed en langdurig voor het paard wordt gezorgd.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 13:06

ik heb al mijn eigen bejaarde paard waarvoor ik iedere maand adopteer Haha! (onze Trammelant, nu babysit voor het veulen)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 13:51

Ze hebben het over een paard met artrose, wie betaald de peperdure medicijnen voor zo'n paard zodat het zonder pijn verder kan leven. Zo niet dan denk ik dat je paarden niet met mensen moet vergelijken en als ze pijn hebben en al zon lang leven gehad hebben hen de eeuwige rust moet gunnen. Ik moest dat ook doen met mijn allerbeste merrie ooit.
Die merrie had haar hele leven met veel plezier gewerkt en veulens gekregen, nu had ze pijn en er werd niets met haar gedaan.
Ze werd erg sjagerijnig, vooral als we met een ander paard weg gingen. Op het laatst kwam ze zelfs zomers kreunend van de pijn haar stal uit.
Ik denk dat ik er meer verdriet van gehad heb als zij.

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 15:32

sorry het is ook niets voor mij heb er al twee met pensioen staan....

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 18:07

Ik kan er zelf ook weinig aan bijdragen, maar ik wilde het sowieso even wat reclame geven. Knipoog

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 23:06

Hhhmmm, ik ken mijn verantwoordelijkheden.
Ik heb besloten dat mijn 29-jarige beest mag gaan. Het gaat niet meer, de artrose speelt te erg op, ze heeft er geen lol meer in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 13:17

Sterkte ikke, goede beslissing voor je paard.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 13:20

Jeetje Gery, daar schrik ik van... Aan de andere kant: 29 jaar is een heel respectabele leeftijd en ik neem aan dat je het beste wilt voor je paard. Mijn oude beestje vond op zijn 30e zelf dat het tijd was om te gaan, hij had een goed leven gehad. Jouw Patries ongetwijfeld ook. Ik wens je heel veel sterkte...

Tyrza, een heel goed initiatief wat je daar noemt! Ik zou willen dat ik de ruimte had om dit soort dingen te doen. Aan de andere kant zou ik nu dan al zeker een aantal oudjes hebben staan, ik ken mezelf... Knipoog

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 19:17

Hihi, wij hebben ook 4 gepensioneerden van onszelf op stal, waaronder mijn oude pony van 24, en 3 paarden van 23, 20 en 19 . Haar had ik al toen ik 9 was, en kon niet eens boven de schoft uit kijken! Ze is nml 1.45m. Kan ik me nu zo moelijk voorstellen!

En Ikke... zeer wijs! De keuze is in het begin moeilijk, maar uiteindelijk is het een opluchting voor zowel jou als je paard; je weet tenminste dat hij niet meer lijdt...
Laatst bijgewerkt door Tyrza op 22-08-03 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:20

Dat is schrikken Ikke
Wel een super keuze van je
Sterkte