Ik wordt bijrijder voor redelijk bedrag?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Ik wordt bijrijder voor redelijk bedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 20:03

Hallo,
ik kan bijrijder worden op leuke tinkermerrie van net 3. Zadelmak gemaakt en veel aan de hand door het dorp en langs de weg gewwest.
Braaf.

Alleen wordt het dus niet rijden komende tijd wel veel grondwerken en verzorgen en lopen enz. Omdat ze veel te jong is.

Harstikke leuk allemaal, heb er veel zin in, het klikt wel met de eigenaar enz., maar is het eerlijk dat ik de helft van het stalgeld dan betaal? 100 euro per maand?

En als ze naar een jaar zegt: ajuus?

Heb ik haar gefinancieerd terwijl de tinekr opgroeid, en dan wordt ik bedankt?

niet dat ik denk dat de eigenaresse zo is, maar toch?

Wat vinden jullie?

Hoef niet uit te mesten of zo, wel de zorg delen dus.


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:05

persoonlijk vind ik 100 euro aan de hoge kant zeker als je niet kan rijden in het begin.

:evaw:

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 20:07

ja daarom plaats ik deze vraag den ki ook. Wel moeilijk aan te kaarten vind ik...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:09

Ik vind dat je voor 100 euro wel wat meer mag kunnen rijden ja. Misschien is het voor die eigenaresse een te vroeg tijdstip om al te beginnen aan een bijrijder. Als je iets vraagt moet je er ook iets tegenover stellen, iets te bieden hebben. En ik denk dat jou te weinig geboden wordt.

De hond is de betere mens

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:10

Erg veel geld hoor, ik zou het niet doen!
Een lager bedrag lijkt mij zelfs ook nog teveel, je kan niet rijden en imo is dat toch waar je voor betaald (als je een paard huurt betaal je ook voor het rijden), alles wat je daarbij nog doet is alleen maar mooi meegenomen voor de eigenaar.
Ik heb veel bijrijdsters gehad en bij mij betaalde ze ook altijd een deel mee aan de stalling (niet meer dan 60Euro per maand en dat was dan voor 4 tot 5 dagen per week) maar als een bijrijdster graag wilde uitmesten enz. dan ging de bijdrage daarmee omlaag, zo betaalde degene die het stalwerk te min vond meer dan degene die wel vond dat stalwerk erbij hoorde, wel zo eerlijk.
Ik denk dus, alleen betalen als je mag rijden en misschien als je deze Tinker echt te gek vindt en je hebt het er voor over dan een klein bedrag maar ik zou zeker niet boven de 25Euro per maand betalen.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:27

T@nj@ schreef:
Ik heb veel bijrijdsters gehad en bij mij betaalde ze ook altijd een deel mee aan de stalling (niet meer dan 60Euro per maand en dat was dan voor 4 tot 5 dagen per week) maar als een bijrijdster graag wilde uitmesten enz. dan ging de bijdrage daarmee omlaag, zo betaalde degene die het stalwerk te min vond meer dan degene die wel vond dat stalwerk erbij hoorde, wel zo eerlijk.

Dit is heel wat redelijker!

:evaw:

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:32

cinzano maakte laatst een goede berekening Lachen :
het stallingsgeld wat de eigenaar betaald (+eventueel nog de hoefsmid)delen door het aantal dagen van de maand keer het aantal dagen dat er gereden/verzorgt word.

Gamble

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:41

Als je nog niet kan rijden ben je toch geen bijrijdster Verward Meer verzorgster of zelfs medeeigenaar als je al die tijd de helft van de stalkosten betaald.
Als je een en ander op papier zou zetten en je mag na verloop van tijd echt bijrijdster worden van dit paard dan is het een normaal bedrag(ik kom uit Den Haag spreek over deze omgeving)
Maar lees dat je in arnhem woont,Wij hebben familie die kant op wonen en die leasen een paard voor heel weinig heb ik begrepen....

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:56

ff oftopic, vet esther een tinker, groepje vormen??? hihi
waar staat ze eigenlijk, pb me anders over haar, dankje

100 euro is best veel, even nareken in guldens, ik zou de helft redelijker vinden...

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Donnanientje

Berichten: 253
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:59

ik vind 100 euro ook echt veel hoor.. meestal zie je dat bedrag staan bij een advertentie of erges anders waar je ook mag rijden enzo maar k vin dit wel aan de dure kant!

ik wil pb-tjes Tong uitsteken wie o wie Tong uitsteken Haha!

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:03

100 euro is echt teveel! Je betaald dan om haar paard te verzorgen en van beweging (niet rijden maar longeren) te voorzien... ik vind het echt vreemd!

Paardenboeken te koop, kijk in mijn profiel!

Naira
Berichten: 65
Geregistreerd: 20-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:08

100 euro is inderdaad wel een erg fors bedrag als je niet eens kan rijden en (in het begin) vooral klusjes moet doen: ik zou daar niet aan beginnen. Ik vind zelf een bedrag van ongeveer 50 E per maand redelijk als je een aantal dagen mag rijden en ook wat mogelijkheden krijgt. Echt veel meer zou ik alleen betalen als er iets heel speciaals wordt aangeboden (of als je bv wedstrijden gaat rijden ermee).

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:13

Het is niet vergelijkbaar met een paard dat op een manege staat hoor, maar ik weet een plek waar je voor 91 euro per maand ( - voer en hoefsmid e.d.) je paard kan laten staan, bak erbij, water, grote stallen, bos overal waar je kijkt, longeerbak, losgooibak..... Nou, zeg nou zelf!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 06:15

Ik vind het ook erg veel. Zelf zou ik proberen hier met de eigenaar van het paardje over te praten, misschien is minder ook wel goed?? Ik vond het de eerste keer ook moeilijk om een prijs te bepalen, nu heb ik geen bijrijders meer en dus ook het probleem niet meer!!!

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 06:59

Ik heb nu een bijrijdster voor €50 per maand, 3 dagen per week en dan mag ze ook rijden. €100 per maand en niet rijden vind ik echt teveel hoor!

Gezocht, verzorgpaardje omg. Eindhoven

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 07:22

Ga jij betalen om een ander z'n pony op te leiden? Zou ik niet doen. Als 't nou een volwassen superpony is waar je vanalles mee mag gaan doen... maar dan nog vind ik €100 ruimschoots aan de hoge kant.

Zelf zou ik een bedrag noemen in m'n advertentie alleen al om te zorgen dat ik alleen serieuze mensen kreeg. Zeg, 30 euro per maand. Daar zou dat - bij de juiste persoon - nog wel een keer over te praten zijn...

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 07:24

Dit klinkt als dat de eigenaar gewoon z'n eigen kosten wil drukken. Ik vindt het een absurt hoog bedrag.
Ik denk dat de bedenkingen die je zelf al aanvoert wel eens dichter bij de waarheid zijn dan je toe wilt geven. Drie jaar, ingereden, er niet op mogen rijden, te jong? Of je verteld niet alle details, of men spelt je een en ander op de mouw.
Afschrijven en zoeken naar een ander verzorgpaard, waar je voor minder geld net zo'n leuk paard kunt rijden!

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 09:12

Het is zo gegaan: nav advertentie belde ze, of ik evt .mee wilde doen, ze wilde tinker kopen. Ervaren en braaf enz. Daar was ik wel enthousiast over. Vond het ook geen bewaar helft stalling te betalen, ervan uit gaand te kunnen rijden enz. omdat hij dan volwassen zou zijn.
Nu is het dus een jongere geworden, paardje waar ik wel weg van ben,
maar waar nog het e.e.a aan geleerd moet worden enz. OOk wel leuk, we gaan grondwerken en lopen enz. ,mag er ook alleen mee aan de gang.
En ze doet het inderdaad ivm tijd gebrek en kosten delen samen.

Afschrijven kan altijd nog...eerst maar praten (wel eng), maar denk ook dank zij jullie dat ik niet onredelijk ben.

Dank!


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 09:13

Word je nou bijrijder over bijbetaler?
Ik vind het sowieso niet eerlijk om de kosten te delen door de dagen die je mag. Je hebt nooit evenveel inspraak als de eigenaresse over het paard.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 09:34

Ik vind het een onredelijk bedrag. Tenzij je door dit te betalen ook de helft voor het zeggen hebt zeg maar. Dus dat je dan mede-eigenaar bent.

Toch moet ik zeggen dat ik het niet zou doen.. Voor 100 euro per maand kan je bijna een eigen paard onderhouden! En ik vind het ook een raar verhaal, als ie nou al ingereden is waarom mag je er dan nu niet meer op rijden omdat ie te jong is?? DAt snap ik dus niet helemaal..

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 09:44

Misschien kun je afspreken dat je pas gaat betalen als je er ook op kan rijden. Ik heb twee paarden en die kosten mij s'zomers 125e en s'winters 200e per maand inbegrepen hoefsmit, dierenarts enz.
Dus ik vindt het redelijk aan de hoge kant

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 09:51

ik betaal ook 100 euro per maand en dan mag ik 3 a 4 keer rijden wedstrijden doen ik mag elke dag komen (alleen niet elke dag rijden dan)en ik mag rijden waar ik wil

dus vind het ook erg veel als je 100 euro moet betalen terwijl je nog geens mag rijden ik zou gewoon met de eigenaar afspreken dat als je mag rijden 100 euro betaalt en nu ofzo 25 euro per maand maar dan ook echt niet meer!!

ik hou van prince Lovers

sorry foto's in profiel wordt aan gewerkt

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 10:12

Als ik het verhaal zo volg ben je vooral bijbetaler, je financiert een paard voor een ander. Je betaald de helft, en ze zal best beloven dat je inspraak krijgt o.i.d., maar bij de aankoop van het paard heeft ze al geen rekening gehouden met je (een jong ipv een braaf ervaren paard zoals je zelf al aangeeft) dus je mag aannemen dat ze dat met andere zaken ook niet zal doen.

Dit kan best heel leuk zijn: maar dan als bijrijder voor een beetje een normaal bedrag, zeg 30 of 40 Euro maximaal.

Als zij zonder jouw 100Euro het paard niet betalen kan, zou ik het sowieso niet doen, want dan gaat het geheid een keer fout (paard verkopen wegens geldgebrek etc etc).

Ik zou je echt aanraden verder te zoeken, en hier helemaal niet aan te beginnen!

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 10:13

Als ik het verhaal zo volg ben je vooral bijbetaler, je financiert een paard voor een ander. Je betaald de helft, en ze zal best beloven dat je inspraak krijgt o.i.d., maar bij de aankoop van het paard heeft ze al geen rekening gehouden met je (een jong ipv een braaf ervaren paard zoals je zelf al aangeeft) dus je mag aannemen dat ze dat met andere zaken ook niet zal doen.

Dit kan best heel leuk zijn: maar dan als bijrijder voor een beetje een normaal bedrag, zeg 30 of 40 Euro maximaal.

Als zij zonder jouw 100Euro het paard niet betalen kan, zou ik het sowieso niet doen, want dan gaat het geheid een keer fout (paard verkopen wegens geldgebrek etc etc).

Ik zou je echt aanraden verder te zoeken, en hier helemaal niet aan te beginnen!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 10:20

Als je niet kan rijden vind ik het inderdaad ook een hoop geld.
Maar als je binnenkort wel mag rijden dan is het het misschien wel waard en is het even "doorbijten".
Het is natuurlijk wel heel leuk als je het paard samen met haar kan beleren, maakt het wat meer "je eigen paard".

My imaginary friend thinks you have serious problems!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 30 bezoekers