Paardenstallen ondergelopen op EK springruiters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Paardenstallen ondergelopen op EK springruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 22:57

Bron: www.nu.nl

DONAUESCHINGEN - Wegens hoog water moesten woensdag aan de vooravond van de Europese titelstrijd voor springruiters de Nederlandse paarden in grote haast uit de stallen worden gehaald. De reden: Een hevige stortbui.

Het lijkt ongelofelijk dat in deze hete maanden het water met bakken uit de hemel valt. Toch gebeurde het in Donaueschingen in het Zwarte Woud. De dieren stonden ongeveer tot hun knieën in het water.

'Niet geschrokken'

De dieren kwamen er heelhuids vanaf. Paarden kunnen wel tegen een beetje vocht. "We hoeven ook niet kwaad te zijn", zei bondscoach Romp naderhand. "Dit was pure overmacht. Op zo'n bui is niemand berekend. Bovendien schrikken de paarden er verder ook niet van."

's Ochtends was in Donaueschingen, ergens tussen Stuttgart en de Bodensee, nog een warmingupronde voor de EK-gangers geweest. De gebroeders Schröder, Tops, Van Asten en Bruggink lieten daarbij volgens Romp zien hun paarden fris te hebben. Het zag er volgens de coach "veelbelovend" uit. Een inspringwedstrijdje in de middag moest worden afgelast wegens het weer.

Van Asten

Desondanks kan de titelstrijd donderdag normaal beginnen. De bodem in Donaueschingen hield zich goed. Donderdag is het jachtspringen, het eerste onderdeel. Debutant Van Asten mag als eerste Nederlander de ring in, Bruggink als laatste.

De onderdelen van donderdag en vrijdag gelden individueel en als landenwedstrijd. Daarna worden in het teamklassement de prijzen verdeeld. Zondag is de individuele finale. "Ik ben hoopvol", zei Romp. "De laatste weken komen we steeds beter in vorm. De recente derde plaats in Hickstead was daarvan het bewijs."

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 00:51

Nu zijn het dus boxen voor zeepaarden...
Hoop dat het eens een keer weer toppie gaat. Genoeg tegenslagen gezien de laatste tijd.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 08:50

Ik hoop ook op goede resultaten.
Vanmiddag is het live op Duitsland 1

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 09:58

Poeh das eng!!
In Duitsland verspelde ze bij ons (begin mei) windkracht 9 's nachts met de paarden in de tent. Dan weet je ook niet wat je moet doen.. Maar ht viel gelukkig mee, het bleef bij 6 ofzo..

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 10:05

Brr, windkracht zes lijkt me al erg zat in een tent. Bij windkracht 9 loop je toch echt kans dat de hele tent de lucht in gaat.
Kan me voostellen dat je een angstige nacht gehad hebt, dan lijkt me hoog water toch minder eng.

Nistria schreef:
Poeh das eng!!
In Duitsland verspelde ze bij ons (begin mei) windkracht 9 's nachts met de paarden in de tent. Dan weet je ook niet wat je moet doen.. Maar ht viel gelukkig mee, het bleef bij 6 ofzo..

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:12

sooow dan moet je blij zijn dat je geen paard hebt met watervrees!