zwerfhond uit buitenland meenemen naar Nederland?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

zwerfhond uit buitenland meenemen naar Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 20:45

Ik was vorige week op vakantie naar Griekenland (Thasos). Daar had ik een ontzettend lief/schattig zwerfhondje achter me aan.
Hij lag de hele dag bij mij onder het strandbed.

Zou je zo een hondje makkelijk meekunnen nemen naar Nederland. Wij waren met het vliegtuig. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het niet mogelijk is.

Aan het eind van de vakantie heb ik hem ook niet meer gezien. Hij zag er voor een straathond redelijk goed uit.

Wat wel grappig was dat we waren met een bus op een tour. We moesten wachten voor het rode stoplicht. Op dat moment stak er een groep van 8 sstraathonden over in alle soorten en maten. Net alsof ze door hadden dat het groen was en ze veilig over konden steken OK dan! . Deze zagen er ook redelijk uit.
Laatst bijgewerkt door spokey op 20-08-03 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt


Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:48

Ik was ook een keer op vakantie in Spanje. Daar waren heel veel zwerfkatten. Iedereen voerde die katten dan ook. Ik herinner me nog dat ik op een nacht wakker werd, en er een zwerfkat op mijn buik lag te slapen Haha! Dat was echt een lieverd! Tijdens de zomervakantie komen zwerfdieren niets tekort. Maar ik denk niet dat het slim is om zo'n beestje mee te nemen. Misschien zit deze wel vol met ziektes. Je kunt beter hier een hond uit het asiel halen, dan geef je die ten minste ook nog een kans.

... And we like all the fluffy animals.


Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:51

Kennissen van mijn ouders waren ook op vakantie geweest in griekenland, waar ze ook een zwerfpuppy hadden. Na hun vakantie zijn ze zo gek op dat beestje geworden, en ze hebben hem nu thuis in Nederland. Ik weet niet hoe dat gegaan is, en of dat moeilijk is, maar mogelijk is het wel..

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 20:53

Rainie schreef:
Ik was ook een keer op vakantie in Spanje. Daar waren heel veel zwerfkatten. Iedereen voerde die katten dan ook. Ik herinner me nog dat ik op een nacht wakker werd, en er een zwerfkat op mijn buik lag te slapen Haha! Dat was echt een lieverd! Tijdens de zomervakantie komen zwerfdieren niets tekort. Maar ik denk niet dat het slim is om zo'n beestje mee te nemen. Misschien zit deze wel vol met ziektes. Je kunt beter hier een hond uit het asiel halen, dan geef je die ten minste ook nog een kans.


Er liepen ook veel zwerfkatten.
Ik zei ook meteen tegen mijn vriend dat als we een hond willen hier het asiel in Nl ook vol zit. Alleen aan het einde van de dag keek dat hondje me zo schattig aan met die kraaloogjes dat ik als het kon hem zo mee zou hebben genomen. Ook al wil ik eigenlijk helemaal geen hond.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:55

Dan is het toch beter zo? Over die beestjes daar hoef je je niet druk te maken Haha! Als ze daar niet konden leven liepen ze er ook niet rond!

... And we like all the fluffy animals.


leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:55

Ik weet dat iemand op bokt onlangs nog een zwerfhondje heeft meegenomen vanuit Kreta geloof ik. Kan alleen niet meer op haar naam komen, of op de titel van het topic.
Anyway, dat hondje hebben ze gewoon "meegenomen" op het vliegtuig, 't is te zeggen, er een kooi voor gereserveerd enzo, diertje gaat dan in het (verwarmde) laadruim.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:58

Wie zegt dat het een zwerfhond is?
Dadelijk is hij wel van een gezin, die er verdriet om heeft als hij ineens weg is.
Moet je voorstellen dat jullie hond of kat ineens weg is?

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:01

Het gaat niet altijd even makkelijk hoor, je hebt wel de benodigde entingsbewijzen nodig, een paspoort en noem het maar op, je kan het risico nemen maar in sommige landen zijn ze hier heel streng in.
Al met al is het ook niet echt een goedkope onderneming, ga maar eens kijken wat een plaatsje in het vliegtuig kost Knipoog
Er zijn trouwens heel wat instanties in Nederland die zich bezig houden met honden uit het buitenland en ze hier een thuis bezorgen.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:02

Regelmatig komen er zwerfhonden uit Griekenland, Turkije en andere vakantielanden op Schiphol aan, die vervolgens niet afgehaald worden. In een opwelling (ach, hij heeft zulke lieve ogen) wordt besloten om zo'n dier naar Nederland te halen en daarna gaat het nuchtere verstand werken. Hij kan vlooien, wormen of enge ziektes, zelfs hondsdolheid hebben. En dat komt dan dus ook weer in Nederland.

Als je wat goeds wilt doen voor de zwerfdieren in het buitenland, geef dan gewoon geld aan een buitenlands asiel en haal je hond uit een Nederlands asiel, er zitten er nog genoeg !

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 21:10

Ik weet dat het asiel vol met honden en katten zitten. Ik heb zelf 2 zwerfkatten thuis.

Het hondje was van niemand. Hij werd door iedereen weggejaagd. Hij kwam bij mij in de schaduw liggen en heb hem laten liggen. Heb hem enkel wat water gegeven omdat het gewoon bloedheet was.

Ik vroeg me alleen af of het heel moeilijk is om zo een beestje mee te nemen naar nl. Ik dacht zelf dat het nogal ingewikkeld lag i.v.m entingen en dat soort dingen.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 21:11

Craignethan schreef:
Als je wat goeds wilt doen voor de zwerfdieren in het buitenland, geef dan gewoon geld aan een buitenlands asiel en haal je hond uit een Nederlands asiel, er zitten er nog genoeg !


Het ging mij enkel om dit hondje.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:18

Citaat:
Ik weet dat iemand op bokt onlangs nog een zwerfhondje heeft meegenomen vanuit Kreta geloof ik. Kan alleen niet meer op haar naam komen, of op de titel van het topic.


Het was uit Lesbos, daar zit een dierenhospitaal van vrienden van me (Nederlanders) die voor de inentingen en het papierwerk zorgen.
Ik heb een (ex)kater via hun gekregen, zelf opgehaald op Schiphol, echt een poepie!

Als je ze wilt steunen, kijk dan op de site: http://www.wildlifeoplesbos.nl.nu.

Als je interesse hebt om een hondje of kat te adopteren en naar Nederland te laten komen (vliegen gratis, deal met Transavia), PB me dan, dan kan ik het contact voor je maken!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 21:26

runningkawa schreef:
Wie zegt dat het een zwerfhond is?
Dadelijk is hij wel van een gezin, die er verdriet om heeft als hij ineens weg is.
Moet je voorstellen dat jullie hond of kat ineens weg is?


Ik denk niet dat mijn katten snel meegenomen zullen worden ten eerste zijn ze erg schuw en ten tweede lijken ze niet op zwervers (ze zijn een beetje te zwaar Bloos )

Na al die straatkatten in Griekenland te hebben gezien leken mijn eigen katten wel tientonners Bloos!

x_eva_x

Berichten: 803
Geregistreerd: 14-12-02
Woonplaats: Tholen, zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:34

onze kennissen(met wie wij op vakantie waren) hebben ook een hond meegenomen vanaf corfu. het was nog best wel een gedoe met alle papieren enzo. De dierenarts heeft toen ook wat met de datum gesmokkeld van de entingen anders kon hij nog niet mee. Ik vond het nog best wel zielig zo'n hondje in het vliegtuig, want hij zat gewoon tussen de andere bagage(dus erg koud). maar ja... dat beestje is nu iig heel erg opgeknapt, is ook veel mooier geworden

L1 + 5 met m'n paardje Rigley

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:36

spokey"]
[quote="runningkawa schreef:
Wie zegt dat het een zwerfhond is?
Dadelijk is hij wel van een gezin, die er verdriet om heeft als hij ineens weg is.
Moet je voorstellen dat jullie hond of kat ineens weg is?


Ik denk niet dat mijn katten snel meegenomen zullen worden ten eerste zijn ze erg schuw en ten tweede lijken ze niet op zwervers (ze zijn een beetje te zwaar Bloos )

Na al die straatkatten in Griekenland te hebben gezien leken mijn eigen katten wel tientonners Bloos!
[/quote]

Citaat:
Hij zag er voor een straathond redelijk goed uit.

daarom vroeg ik me af of het wel een zwerfhond was.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 21:39

Het was echt een straathond . Alle straathonden zagen er wel "goed" uit.

Wel een vieze vacht en kale bijtplekken maar niet overdreven dun.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:42

En zouden die straathonden er echt blij mee zijn om hun vrije leventje op te geven en 24 uur per dag in een huis te gaan zitten ?

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 21:46

Craignethan schreef:
En zouden die straathonden er echt blij mee zijn om hun vrije leventje op te geven en 24 uur per dag in een huis te gaan zitten ?


Daar zat ik ook al aan te denken. Ook was het hondje al wat ouder dus had ik bedacht dat hij het al die jaren zonder baasje ook heeft gered.

Ik vond het gewoon een heel schattig beestje. Hij was onder mijn strandbedje gekropen en heeft daar van 10 uur 's morgens tot 7 uur 's avonds gelegen. Je hoorde hem helemaal niet. Pas dat wij onze spullen gingen pakken stond hij op en liep mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:48

Ik vind het echt heel lief van je.
Maar in Nederland zitten ook veel lieve hondjes, die ook graag een baasje willen.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 21:51

runningkawa schreef:
Ik vind het echt heel lief van je.
Maar in Nederland zitten ook veel lieve hondjes, die ook graag een baasje willen.


Dat weet ik. Ik laat het hondje niet overkomen hoor. Ik was alleen benieuwd of het echt zou kunnen. Ik werk 4 dagen in de week, het zou niet echt verstandig zijn geweest om hem mee naar huis te nemen.

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:55

het beste wat ze kunnen doen voor dit soort zwerf honden en katten is steriliseren, zodat er in ieder geval niet zo veel meer bijkomen. Maar ja, dat is een duur grapje! De mensen waar ik rij hebben een hond van 8 uit spanje (als puppy meegenomen) en deze zomer hebben ze een jong katje meegenomen. Ze hebben veel verhalen verteld over hoe er daar met die dieren om wordt gegaan door de lokale bevolking. Erg sneu!


Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 07:31

Die vrienden van mij op Lesbos doen niet anders dan dieren repareren en de voor voortplanting bestemde onderdelen verwijderen.
Je wilt niet weten wat de Grieken (vooral de kinderen) met honden en katten doen. Het percentage blinde katten is erg groot b.v. Ook moeten ze veel dieren laten inslapen omdat ze te erg gewond zijn en die verwondingen krijgen ze vaak niet via een natuurlijke manier!

De plaatstelijke jeugd heeft als hobby accuzuur over hondjes heengooien om een voorbeeldje te noemen. Deze zwerfdieren hebben echt geen vrij en veilig leven op Lesbos hoor!

Als je er meer over wilt lezen of twijfelt aan mijn relaas , lees dan de nieuwsbrieven en het jaarverslag van 2002 eens door op de volgende site http://www.wildlifeoplesbos.nl.nu en dat is maarop 1 klein Grieks eilandje!

o ja, de hondjes en katjes die van dat specifieke dierenhospitaal naar Nederland (Duitsland en België) gaan, hoeven niet bij de bagage in het vliegtuig, ze gaan mee in de cabine!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 08:12

goh, zit me te realiseren: zwerfdieren in die landen hebben het in de zomer heel goed: vriendelijke toeristen die om ze geven, en in de winter veel slechter. Ze zullen denk ik best verschil zien tussen de inlanders (dierenhaters) en de toeristen.

De hond is de betere mens

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 08:24

Een oom van me heeft twee pups meegenomen uit Kosovo. Hij was daar voor zijn werk en heeft het tweetal toen maar meegenomen. Hondjes waren (als ik het me goed herinner) inderdaad in het begin erg ziek, mar zijn nu superleuke hondjes geworden.

Europe is our playground


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Granoek en 27 bezoekers