Chief op Veluwe / Wolfheze

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chief
Berichten: 71
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Wigwam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-01 14:19

Chief dit weekend geweest op de Henriette Hoeve in Wolfheze. Nou dat zijn aanrader, hoor!!! *LOL*
Toen Chief met zijn pick-up en trailer de oprit opreed, Chief denken oei,oei, wat een zooitje. Maar nadat Chief om wat oude stallen en schuren was gereden, daar opeens staan prachtige nieuwe loodsen EN (belangrijkste van alles) prachtige boxen voor WarPony’s en accomodinges voor indianen en bleekscheten.

Nieuw gebouwd in 1998, zij hebben prachtige (zeer eenvoudige) kamers. 4x 2 pers.kamers en 2x 6 pers. Mooie centrale ruimte (tv/radio/keuken), goede, schone WC en douches. En prijs: heel redelijk: fl 45,00 pp per nacht (incl. ontbijt –heel goed-).

En het is direct aan Veluwe Trail (zuid-west kant). Prachtige ruiterpaden door bos en over heide. Diverse dagtochten.

Zaterdag Chief, vriendin (squaw mag niet meer zeggen) en 4 andere bleekscheten, dagtocht 5 gereden (+/- 30 km). Redelijk weer. Prachtige omgeving: “Planken Wambuis”.
Heide, schaapkudde met herder, bospaden, reeen… Chief geven deze rit een 8.

Zondag Chief, vriendin en 4 andere bleekscheten, dagtocht 10 gereden (vrij nieuw). Redelijk weer. Mooie omgeving, al gaat rit 10% langs A50 en andere verkeerswegen. Veel over straat in vierhoek Wolfheze-Renkum-Heelsum-Oosterbeek. Weer eens iets anders. Chief geven deze rit 6,5.

Chief was rijden op WarPony Dolly. Dit keer met zadel (Dolly wil niet zonder zadel: gekke pony's hebben die Chief). Was even wennen voor Chiefs onderstel, want vreemd genoeg Chief hebben na 5 uur pijn in knie. Dolly was niet mee op vakantie in Eifel en zij wilde ook weer eens met Chief op trail mee (hoop ik).

Tot slot, Chief kunnen iedereen aanraden om eens naar Henriette Hoeve te gaan. Gewoon klasse….

Groetjes
Gaaaap

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 15:03

Ik ben het helemaal met je eens. Ik ben er laatst ook geweest. Het was de bedoeling om daar te lunchen en door te rijden naar Arnhem maar uiteindelijk kwamen we daar om 17.30 aan voor de luch Party!! Vreselijk verdwaald dus maar de mensen van de henriettehoeve hebben ons geregeld gebeld onderweg en tegemoetgereden om ons naar hen toe te loodsen. Daar dus maar gebleven en inderdaad, het is perfect. Wij gaan zeker nog terug dit jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 15:35

Kunnen we niet eens met een heel stel bijvoorbeeld daarheen? Hoewel....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 15:54

Ik wil daar WONEN! zucht........ Dat is altijd al een droom van mij geweest.

Chief
Berichten: 71
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Wigwam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-01 17:22

Chief een aantal keren getracht om treffen op Veluwe te organiseren. Iedere keer mensen initieel veel animo, maar op moment van...Vorig jaar Chief ook treffen (lang van te voeren) opgezet. Uiteindelijk NIEMAND gekomen Verdrietig . Chief graag komen, maar niet meer organiseren. Wel Chief organiseren ieder jaar "ruiter weekend" in Noord-Limburg. Op uitnodiging. Maar ook daar niemand anders dan Chief's bleke vrienden komen opdagen. Dus Chief niet meer wild trappelen om iets op poten te zetten. Verward

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 17:33

Snik en die grumbelbrumbelknol durft nog steeds niet in de trailer te blijven staan. Bleee ik wil ook naar de Veluwe en naar het strand.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 22:24

Chief... wat deed je in mijn 'achtertuin' ??? Knipoog Heb je nog met de herder staan praten. Mijn paard loopt altijd op een holletje naar de schapen toe. Waarschijnlijk erfelijk belast Verward

Desiree: blijven dromen, die van mij is uitgekomen..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 09:13

He sugarmiss, hou mij dan eens op de hoogte van wat daar te koop staat. Wat kost het stallen van een paard eigenlijk bij jullie in de buurt?

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 11:07

zo chief; je moet niet de moed opgeven,vorig jaar was mi ook de mkz een dwarsligger in je plan.
wij hebben nu een gezamelijke training opgezet,en daaruit komen natuurlijk ook nog een aantal leuke dingen,vanuit de manege in leusden waar we trainen,kunnen er dag tochten gemaakt worden in de treek,nou denk erom dat het er echt wel een keer van komt,inplaats van om 1800 trainen 900uur gaan trekken door de treek,de plannen liggen klaar!!!!!!maar eerst trainen en evalueren.
chief ook welkom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 11:20

Is id heel leuk daar,
Mijn ouders zijn er vorig jaar ook een lang weekend geweest.

Dat is toch die stal met die Friezen?

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 14:21

hallo sjuipje nee jij bedoeld manege de treek nee daar trainen wij niet . wij trainen achter het van der valk motel in Leusden.

gr Rinus

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 08:19

Hahaha,
plaats ik ook een keertje wat op western wordt ik gelijk al niet begrepen! *LOL*

Ik doelde namelijk op Wolfheze waar Chief het over heeft!