Niet normaal!!! :( Echt zielig gewoon!! :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
OoMyriaMoO

Berichten: 4176
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Almere

Niet normaal!!! :( Echt zielig gewoon!! :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 20:05

Afbeelding

Dit is toch niet te geloven??!?!?! Bloos! Of ben ik nu echt een penymeisje..Scheve mond Ik vind het echt niet normaal die arme beesjes..Boos! Ze zijn gewoon gedwongen om alsmaar de heeele dag dat rondje te lopen anders *KRAK* hun hoofdtegen hun hals gedrukt..Huilen Echt om te janken gewoon..!! Huilen

Wat vinden jullie hiervan?

Nou ik vind het echt walgelijk gewoon hoor!! Echt om te kotsen! Misselijk Misselijk

Doei, doei

(miss ben ik een pennymeisje nu hoor maar vind het gewoon echttt heel zielig.. )

i was hoping;
we could crack each other up
<3


Katuwr

Berichten: 876
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:06

nou dat vind ik ook écht om te kotsen Scheve mond
die zielige paardjes met hun kopjes door zo'n ding Huilen
zouden ze eens bij mensen moeten doen Stoom uit je oren

Kom op zaterdag 29 september naar de Maliebaandag in Utrecht voor kortebaandraverijen!
Er zijn nog diverse kraampjes en andere dingen te doen, zo is er bijvoorbeeld ook een kindertuin! Leuk voor jong en oud, toegang is gratis!

OoMyriaMoO

Berichten: 4176
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 20:07

Precies lOvESuLtaN..Huilen

i was hoping;
we could crack each other up
<3

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:13

waar is deze foto genomen??
toch niet in nederland?
het is echt niet leuk om te zien nee... Huilen

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:27

wees blij dat die beugels waar hun hoofden in zitten nog een beetje naar voor en achter kunnen..
ik ben het er niet mee eens dat niet absoluut niet

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:43

De foto doet het niet.

Volgens mij ligt hun hele site eruit.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:53

WAT IS DIT?!

DIT KAN TOCH NIET?
SOTRRIE HOOR MAAR IK VIND HET ECHT BELACHELIJK?
IS DIT IN NEDERLAND? DAN GA IK ER HOOGSTPERSOONLIJK NAAR TOE OM EENS EVEN FLINK DE WAARHEID TE VERTELLEN!

KOM OP BOKKERS, DIT KAN TOCH NIET? Huilen Verdrietig Huilen Verdrietig Huilen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:57

ik weet het niet. het ziet er niet prettig uit inderdaad en ik ga er in het eerste opzicht bij steigeren. MAar op de kermis is het niet anders eigenlijk, alleen worden ze daar vastgehouden door een kind dat soms ook ruw kan optreden heb ik wel eens gezien. En die stalen dingen waar ze met halster aan vast zitten doen zo'n pony niets.

De hond is de betere mens

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:54

lOvESuLtaN schreef:
nou dat vind ik ook écht om te kotsen Scheve mond
die zielige paardjes met hun kopjes door zo'n ding Huilen
zouden ze eens bij mensen moeten doen Stoom uit je oren


HELEMAAL MEE EENS!!!!! ECHT OM TE KOTSEN ZOIETS Misselijk !!!

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:59

het ziet er niet uit nee, maar bij het berijden van een pard, heeft ie nooit de keuze of die wil of niet,
je kan vanaf de foto niet zien, of de pony de hele dag zo loopt, of dat ie na een uur in een heerlijke vette weide komt,
eigenlijk is het hetzelfde als een mens ernaast loopt met een strak halstertouw,

en wat dacht je van mensen die hun paard in zo'n looptrend zetten, dat is precies hetzelfde hoor, dan staan ze ook met hun hoofd vastgebonden,
want je kan vanaf de foto niet zien voor hoelang ze hierin staan...

(niet dat ik hiervoor ben hoor, haha, het ziet er idd niet uit,)

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:07

De site waar deze foto vandaan is gehaald, is een Spaanse. Ik kan geen Spaans lezen, maar er staan meer foto's op van ondervoede of slecht behandelde paarden. Het zal een soort Spaanse dierenbescherming zijn.
"Sociedad Espanola para la Protección de los Equinos"
Dat snap ik nog wél: Spaanse Vereniging ter bescherming van het paard.

Zóver gaat mijn Spaans dus niet: kan iemand dit even vertalen? Volgens mij staat hier het verhaal achter die pony's en wat ze eraan doen.

Los ponies de carrusel son otro tema preocupante y recibimos muchas quejas. Nos incitan desde asociaciones internacionales como ILPH, WEO o WSPA para que hagamos algo a su favor. Personalmente encontramos su situación difícil de manejar ya que aparentemente no hay sufrimiento físico mientras trabajan en el carrusel y no hemos encontrado ninguno que fuera maltratado o mal nutrido. Estuvimos, junto con el ILPH, en una campaña donde nos habían informado de que los potros corrían detrás de sus madres en el carrusel para poder amamantar. El hecho de que puedan pasar 12 horas seguidas dando vueltas en un carrusel, no es de extrañar que se haya inventado el Tiovivo mecánico. Lo que más nos concierne sobre las ferias que hemos visitado, son las condiciones de las cuadras durante el día. Normalmente los ponies no tenían sombra, así que los volvían a poner dentro de los camiones. La temperatura de éstos en pleno verano podría matar a los animales, y cuando preguntamos a los presidentes de la feria, no entendían el por qué de tanto alboroto. Tal vez deberíamos encerrar a algunos de estos presidentes en un camión a pleno sol y luego preguntarles si ahora entienden por qué los ponies necesitan sombra. Tal vez también les gustara dar vueltas durante 12 horas después de pasar calor todo el día.

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:22

Ik kan ook geen spaans..
Maar ik vind de schimmel op de foto ook niet erg gelukkig kijken, doffe treurige ogen en de oren lijken wel beetje opzij te hangen
Arme pony's!

http://www.stalmaasdijk.nl
When freedom is just a ride over the hill

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:28

Djeezus... als je een pony toch zo vastlegd kun je evengoed die pony's wegdoen en een draaimolen kopen... die arme dieren zijn toch geen machines!! Huilen . kan ik dus echt kwaad om worden hé Stoom uit je oren . dat die arme pony's nog eens geen kans hebben om hun hoofd te bewegen, gewoon om geld te verdienen Huilen
als ik die eigenaar tegenkom....... Ziek ~~}>

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:33

Dit is echt verschrikkelijk, kunnen die spanjaarden dan nooit eens normaal omgaan met dieren???

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:41

ik word ziek.. Op kermissen zie dit ook, paardjes die de hele dag en nacht rondjes lopen, maar die staan tenminste niet vast met hun hoofd..

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:45

Ik ag dit een tijdje geleden ook, ik vind het ook heeeeel erg zielig. Maar ze zien er teniminste nog wel goedverzorgd uit. Misschien dat ze maar een uurtje achter elkaar lopen. Dan nog is het zieliger, maar minder zielig dan de hele dag achter elkaar.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:53

"durante 12 horas después de pasar calor todo el día."
"horas" is volgens mij "uren". " todo el día" volgens mij "elke dag".
Als ik gelijk heb, betekent dit dus dat die beestjes elke dag 12 uur in die caroussel lopen... Scheve mond

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:55

Even vertaald met BabelFish :

The ponies of merry-go-round are another worrisome subject and we received many complaints. They urge to us from international associations like ILPH, WEO or WSPA so that we do something to its favor. Personally we found its situation difficult to handle since apparently there is no physical suffering while they work in the merry-go-round and we have not found any that outside mistreated or badly nourished. We were, along with the ILPH, in a campaign where they had informed to us into which the colts ran behind their mothers in the merry-go-round to be able to nurse. The fact that they can spend 12 hours continued giving returned in a merry-go-round, it is no wonder the mechanical Tiovivo has been invented. What it concerns to us more on the fairs that we have visited, they are the conditions of the blocks during the day. Normally the ponies did not have shade, so they returned them to put within the trucks. The temperature of these at the height of summer could kill the animals, and when we asked the presidents of the fair, they did not understand why of as much uproar. Perhaps we would have to lock up to some of these presidents in a sun truck total and soon to ask to them if now they understand why the ponies need shade. Perhaps also they liked to give returns during 12 hours after spending heat all the day.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 23:02

Hoe zit dat in het Ponypark slagharen. Sorrie hoor maar helaas vind ik dit nog niet zo ontzettend zielig dat ik ervan ga stuiteren.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 23:05

BabelFish vertaalt letterlijk per woord? Krijg je rare zinnen van, Haha! maar het verhaal is zo wel veel duidelijker. OK dan!

De veulens rennen buitenom achter de moeders aan, om nog te kunnen drinken. Ze worden er kennelijk wel afgehaald, maar omdat er in de omgeving geen schaduw is, worden ze terug in de vrachtwagen gestopt. Daar is het zo heet, dat ze er bijna aan bezwijken. De eigenaar van de kermis is erop aangesproken, maar die snapte niet waar ze zich zo druk om maakten.

Wat ik er alleen niet uit kan halen, is hoe lang ze precies achter elkaar in die caroussel lopen?

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 23:06

Nou...als het om 12 uur achter elkaar in de bloedhete zon aan dat kreng lopen gaat... en dat stukje dat de veulentjes mee moeten lopen in de molen om te kunnen drinken Verward

Het blijft een onzin-ding , onnodig paarden ''misbruik'' .

Pleur lekker zo'n nep-draaimolen daar neer , veel simpeler

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 23:08

gijsenkim schreef:
Hoe zit dat in het Ponypark slagharen. Sorrie hoor maar helaas vind ik dit nog niet zo ontzettend zielig dat ik ervan ga stuiteren.
Hoe gaat dat tegenwoordig in Slagharen dan? De laatste keer dat ik daar was, liepen ze los in een soort ring, met een halster om.

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 23:10

Er zijn toch geen ponies meer in Slagharen Verward

Daarom was het ook omgedoopt tot ehm...Pretpark ofzoiets Slagharen Haha!

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 23:10

Ik vind sowieso niet dat zoiets als dit kan, ik vind (nou wil ik niet zeggen dat ik dat vroeger niet deed hoor) eigenlijk ook dat een kind die loopt te rukken aan de teugels van een paard niet moet kunnen, laat het paardje zonder dwang lekker met je meelopen. Maargoed, het is natuurlijk niet overal zo.. Ik vind het niet zo'n prettig gezicht, laat de paardjes dan door een weggetje lopen zoals ze bij slagharen doen (vind ik ook niet zo leuk hoor) maar dan kunnen ze tenminste nog een beetje zelfstandig lopen, als ze jeuk hebben even krabben en als ze struikelen worden ze tenminste niet meteen bekans opgehangen. Ik vind dit gewoon niet kunnen.....

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 23:13

Als ze zolang achter elkaar moeten vind ik het nog zieliger.
Bij ons hier bij de wanroyse bergen (atraksieparkjejeje) staan pony's de hele dag met zadel op, liggen in een klein bakje (met zadel dus) veulens moeten gewoon bij mama drinken tussendoor. Ook geen schaduw, de hele dag niet. Alleen een heel klein stukje als ze hun rondje lopen. Tijdens dat rondje mogen ook grotere kinderen erop (zijn allemaal shets van onder de 1 meter) als de singel te groot is, doen ze er gewoon een paar knopen in, dat heb ik vaak genoeg gezien.
Kijk dat vind ik ook echt zielig! En dat weet ik dat het er zo aan toe ging, ben er al lang niet meer geweest, maar dnek dat het niet veranderd is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ChelseaAyLee en 112 bezoekers