Welke leren laarzen raden jullie mij aan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-01 16:22

Zoals sommige onder jullie al weten, ga ik in oktober bij de Belgische LRV. Dus eindelijk wedstrijden "proberen" te rijden. Ik heb zo ongeveer alles al gekocht wat ik nodig heb om op wedstrijd te gaan voor mijn paard en voor mij. Ik moet alleen nog transportbeschermers (heb ik al een topic over gemaakt) voor mijn paard hebben en voor mij nog een rijvest en laarzen. Thuis rijd ik altijd met chaps en ik heb nog nooit leren laarzen gehad, omdat ik leerde rijden we gewoon rubberen laarzen hebben gekocht en daarna zijn de chaps gekomen. Maar ik begin 1 oktober te werken en krijg dus op het einde van het jaar een dertiende maand Haha! waar ik leren laarzen mee wil kopen. Ik ben al een beetje aan het uitkijken qua prijs, kwaliteit, merk, ...
Dus ik wil jullie even vragen welke laarzen jullie hebben en wat jullie ervaringen ermee zijn.
En zouden jullie leren laarzen kopen in een winkel van Horselover/Hippo's?

Alvast bedankt voor de reacties!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 16:26

Ik zou leren laarzen laten aanmeten. Is mij tot nu toe heel erg goed bevallen en het is niet (veel) duurder dan kant en klare leren laarzen.
Ik wil niet meer terug naar de chaps, nooit een keer!

Ik heb ze bij Van Huet laten aanmeten. Deze zit in Houten (in de buurt van Utrecht).
Naar mijn mening kun je ook best laarzen kopen bij Hippo. Je hebt dan wel gewoon standaard laarzen, maar als jij een standaard kuitomvang hebt, dan kan dat ook best. Ik neem aan dat ze bij Hippo ook gewoon diverse merken hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 16:44

Houten is best ver weg vanuit Antwerpen.
Ik zou gewoon verschillende laarzen proberen en ze niet meteen dezelfde dag kopen maar er rustig thuis over na denken.
Ik vind Petrie wel mooi om te zien maar ik vind ze te stug zitten. Konigs lijken mij wel fijne laarzen maar die zijn ook best aan de prijs.
Ik heb nu laarzen van divoza met een rits en een vetertje. Vrij goedkope maar ze zitten echt heerlijk.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 16:53

Ik raad je petrie af vanwege mijn hele slechte ervaring ermee en die heeft een stalgenootje van mij ook.
Ik ben zelf van plan als ik weer gespaard heb cavallo's te kopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 17:02

concurrente, ik raad je cavalo's aan

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-01 17:07

PJ, nadat ik deze week die foto van Torino hier gezien heb, denk ik niet dat je onze concurrentie moet vrezen! Schijnheilig Haha! Haha! Haha!
Maar alvast bedankt voor jullie reacties!

Als nog iemand ervaringen heeft, ga uw gang! Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 18:43

Ik heb Petries en ik ben er heel blij mee. Het model met de extra hoge dressuurboog vind ik echt mooi Kwijl . Voorlopig hoef ik daar niet aan te denken [helaas] want deze laarzen zier en nog tiptop uit Haha!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 22:48

'k Heb ook de goedkoopste Petrie's (model perfect) en die bevallen best, maar ik wil eigenlijk ook wel die dressuur- waar Jippie het ook over heeft.
Zucht.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 22:50

Ik heb ook petries. heb er nog maar enkele keren mee gereden hoor.

Heb ze gekocht bij hypoweert. daar hadden ze de petries Olympic die niet in andere winkels te koop zijn. Prima laars wel 700 piek

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 16:28

Ik heb niet echt bepaalde voorkeur voor een merk, maar ik zou gewoon verschillende merken proberen, omdat de een misschien beter valt dan de andere. Ik vind de Petrie Olypia in cognac kleur wel mooi, maar daar mag je geen wedstrijden mee rijden.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 17:15

Ik heb ook Petrie's, binnenkant ging wel snel slijten door de beugels helaas. Verder zitten ze goed hoor. Ik persoonlijk vind ze mooier dan Cavallo's, maar zoals ik al aangeef: dat is persoonlijk, en smaken verschillen (gelukkig)
Succes met je keuze. Gewoon van alle merken gaan passen (het liefst in 1 zaak) en dan de laarzen kiezen die je het lekkerste zitten, dat is het belangrijkste!!
Groetjes, Ingrid

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 18:10

Cavallo's, ik heb nu kalfsleren met veters zitten echt als een sok. Heerlijk.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 16:10

Kalfsleren zitten idd heel erg lekker, alleen bij intensief gebruik slijten ze sneller dan gewoon rundleder.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-01 16:37

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!
Maar ik ben ondertussen superblij! Ik heb daarnet de nieuwe Hippo Revue in de bus gekregen, d.i. een Belgisch paardentijdschrift, waarin dus reclame staat voor het tentenkamp bij Hippo's in Oostmalle van 4 tot 8 oktober waar ze een grote partij (min. 200 paar) lederen laarzen aanbieden voor 6 400 BEF (= 320 gulden). Merken: Cavallo en Petrie en vele modellen!
En mijn moeder is zo lief om me het geld te lenen totdat ik mijn dertiende maand van het bedrijf heb gekregen! Eigenlijk is het niet mijn gewoonte om te lenen en geld uit te geven voor ik het verdiend heb, maar als je laarzen kan kopen voor misschien de helft van de prijs moet het maar een keer!
Als het zover is horen jullie het wel van mij!