Interview Mick Jagger door Sonja Barend

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Interview Mick Jagger door Sonja Barend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 20:48

Heb ik net naar zitten kijken. Sonja tegenover een poplegende, maar ze brouwde er niets van vond ik. Man wat een oninteressante vragen zeg. Mick kwam mij over als iemand die met beide benen op de grond staat en die alles goed aan schijnt te kunnen. Maar toen stelde sonja hem de vraag of hij zich echt moest voorbereiden op een tournee. Hij antwoordde van wel, dat hij al tenminste 3 maanden van te voren moest beginnen met zich fysiek voor te bereiden d.m.v. training zodat hij voldoende conditie zou hebben. ook zijn stem moest hij een paar uur per dag oefenen en in die tijd mocht hij deze niet blootstellen aan drugs, drank, roken of rokerige ruimtes. Ik viel bijna van mijn stoel. Mick jagger ZONDER drugs, seks en alleen Rock en roll?!?!?!? Waar staan die stones nu om bekend? waar zien ze er zo uitgemergeld erdoor uit? Door TRAINING! DAAAAAAG! Daar wilde ik meer van weten, een schot voor open doel! Maar stomme sonja liet hem liggen en ging er niet op in. Ik had graag willen weten of hij tussendoor drugs zou gebruiken of verder helemaal clean was. En hoe hij dat vroeger deed, toen hij vast nog niet zoveel discipline had en er waarschijnlijk ook het nut niet van in zag om tijdens een tournee niets te gebruiken. Maar die doos vroeg niet verder. Echt zonde. En wat ze dan wel vroeg: "Is het ergens niet zielig voor iemand van boven de 60 om nog op te treden en nog zo te rennen over het podium en te springen"?" Zoiets vraag je toch niet!!!! Het is duidelijk dat hij het aankan, en de mensen zitten nog altijd om hem te springen. Hij is een legende! Echt een belachelijke vraag. Sonja staat er om bekend dat ze stekelige vragen kan stellen, maar dat heeft ze nu alleen gedaan op foute momenten en interessante dingen liet ze liggen. Erg zonde. Iemand nog meer gekeken?

De hond is de betere mens


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:03

Ze schijnen echt helemaal gestopt te zijn met drug en (iig overmatig) drank gebruik en schijnen nu supergezond te eten en te trainen enzo.
Ik heb het interview 2 jaar geleden ofzo gezien en kan me er eigenlijk weinig meer van herinneren.


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 21:06

sjonge, dan vereist dat echt veel discipline, want de meeste mensen lukt het volgens mij niet eens ze verslaafd zijn. Petje af hoor!

De hond is de betere mens

Linnie
Berichten: 1103
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:08

interview was al eerder op de tv.....

pmarena

Berichten: 48000
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:17

Volgens mij gaat Sonja zelf ook al een aardig endje naar de 60 jaar , toch Verward

Is het niet zielig dat iemand van die leeftijd nog moet interviewen Tong uitsteken

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:19

Het interview komt inderdaad uit 2001. Het is een behoorlijk veelbesproken interview.
Ik weet dat ze vreselijk zenuwachtig was voor dit interview. Dat was ook duidelijk aan haar te zien. Haar zinsbouw in het Engels liep vaak in het honderd, haar vragen waren buitengewoon oninteressant (ik had wel andere, en ook meer gewaagde, vragen gesteld) en ze viel af en toe echt stil. Ze speelde niet in op wat hij zei, liet hem zijn zegje doen en ging daarna verder met haar andere vragen. Vroeg zeer weinig door. En ze viel hem herhaaldelijk in de rede, wat een journalist meestal doet als hij/zij in korte tijd zoveel mogelijk informatie wil verzamelen, maar daar was in dit geval niet echt sprake van, denk ik. Ik vond het niet echt super. Terwijl Mick Jagger me een hele fijne man lijkt om te interviewen. Hij is heel geduldig, vult je aan als je een woord niet meer weet (altijd fijn, anders ga je je zo ongemakkelijk voelen) en hij luisterde gewoon goed. Hij heeft echter wel een paar keer Sonja af moeten breken, omdat hij wilde antwoorden. Tja, om wie gaat dit interview nou, om Sonja of mr. Jagger?
Ik zou hem best wel willen interviewen Knipoog Goed voor mijn CV haha. Maar serieus, het lijkt me een heel prettig persoon om te interviewen. Hij lacht ook gewoon, zit er heel relaxed bij. Ik zou me wel op mijn gemak voelen.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:20

Sonja was tijdens het interview zelf 61 en is dus nu 63... dus ze is nog ouder ook Knipoog

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:09

Dat de Stones dit soort tournees ed niet meer aankunnen op drank en drugs vind ik eigenlijk niet zo heel erg gek.
Als ze wel nog steeds zo fanatiek zouden gebruiken waren ze allang opgehouden met touren en waarschijnlijk ook wel met platen maken. Beide dingen (drug-gebruik en hard werken) eisen heel veel van je lichaam, dus dat hadden ze nooit volgehouden tot hun zestigste. Wees blij dat ze er nog zijn, en nog steeds erg goede muziek maken en of ze af en toe nog gebruiken , who cares? Dat zijn dingen die ieder voor zich moet bepalen.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 09:46

Ik vind dat je het heel goed beschreven hebt Gera. Ze viel hem inderdaad herhaaldelijk in de rede, stelde veel (oninteressante) vragen maar kwam vervolgens niets te weten omdat ze niet luisterde. Dreigde het interessant te worden, ging ze er niet meer dieper op in. Mick stelde haar toch goed op haar gemak vond ik. Hij maakte zelfs een compliment over haar uiterlijk omdat hij haar er nog jong uit vond zien.

De hond is de betere mens

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 10:07

In de VARA gids stond hier een stukje over door Sonja Barend.

Het was een heel gedoe Mick Jagger voor het programma te krijgen en er waren dus ook allemaal voorwaarden aan verbonden. Zo mochten er geen vragen over zijn dochter gesteld worden en ook niet over drugs. Vandaar dat zij ws niet doorvroeg.
Ook mocht niemand hem aanraken en mocht er geen publiek bij zijn enzo.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 10:20

Kinta schreef:
Het was een heel gedoe Mick Jagger voor het programma te krijgen en er waren dus ook allemaal voorwaarden aan verbonden. Zo mochten er geen vragen over zijn dochter gesteld worden en ook niet over drugs. .

dus toch, ik dacht het al, dat ze zich aan een code moest houden. Er zat overigens wel publiek in de zaal hoor.

De hond is de betere mens

manic

Berichten: 6984
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 10:24

Lijkt wel een beetje de tendens te zijn ondere "oudere" pop/rock iconen. Ik ben zelf iets meer bekend met David Bowie en ook die leeft tegenwoordig echt en gezond. Rookt nog wel als een ketter, maar inderdaad veel fitness werk als voorbereiding op de toer en boksen. Nu ziet Bowie er natuurlijk uberhaupt al onbehoorlijk jong uit voor zijn leeftijd... maar goed Knipoog

Dit zijn toch mensen die echt vroeger menig snuifje hebben genomen. Ik heb daar zelf eigenlijk best bewondering voor.

Europe is our playground

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 10:43

Mooi dat jullie allemaal goede vragen hadden gesteld, maar ik denk dat ook hier de beste stuurlui niet in de studio tegenover Mick zitten.

En inderdaad, misschien was er wel een heel pakket aan regels waar Sonja zich aan moest houden. En bleven daarmee erg weinig "leuke" vragen over.
Voor het drugsverhaal geldt in mijn ogen dat je kan vechtend ten onder gaan en net zo lang doorgaan met drugs en dergelijke tot je er bij neer valt, of kunt accepteren dat je lichaam veroudert en niet meer die dingen doen. Dit zodat je dan geestelijk de dingen nog aankunt en voor je fans shows kunt weggeven.

The Rolling Stones vind ik geen fluit aan overigens, een paar geinige liedjes en dan houdt het wat mij betreft wel op. Maar smaken verschillen gelukkig

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: annikeee19, Bowo, ComscoreBot, Cowgirl, elske_, Finesse, Ine23, jojoleinee, kimberly1995, Lotje033, miereneter, Poety, pony33, ryukapple, Sandyislief, Selina, Tati2 en 116 bezoekers