jullie mening over vegetariërs

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

jullie mening over vegetariërs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 18:43

ik zou graag willen weten wat jullie mening is over deze mensen.
Ik heb net een folder gelezen over hoe dieren worden vetgemest om daarna dood te gaan ....
Bij ons in de winkel zeggen ze dat het dieren zijn die normaal geslacht worden en niet volgestoken worden met allerhande dingen.
Daar ben ik wel een beetje blij om , maar is dit echt waar?

laat jullie mening horen over vegetariërs

*I am seeing in me now the things you swore you saw yourself*


Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:46

ik ben zelf vegatarier,
ik vind namelijk over dat vertmesten en meestal hoe de dieren vervoerd worden, en dan ook in de slachthuizen worden ze eerst aan een poot opgehangen voor ze gelacht worden, oftewel,eerst vol proppen,dan pijn laten lijden, dan pas vermoord worden en dan pas op een bordje te komen liggen

:¨·.·¨:
`·.
Bjarki, Harry en Dorus

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 18:47

is het goed als ik je even toevoeg op msn?

*I am seeing in me now the things you swore you saw yourself*

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 18:50

even van een site gekopieert :
niet alle mensen staan er bij stil hoe een dier moet lijden voor dat het gedood wordt. Het is nog niet eens zo vaak dat het ze niet interesseert, velen van hen weten gewoon niet wat er gaande is in de bio-industrie. Zij denken aan gewone boerderijen waar de dieren leven tot het moment dat ze geslacht worden. Zij weten niet van in kleine kisten opgesloten kalveren, door ijzeren stangen ingeklemde zeugen, afgeknipte snavels van kippen, enz. enz. Het niet toedienen van rechten aan dieren, enkel en alleen omdat ze van een andere soort zijn is iets wat in de geschiedenis nogal een terug te vinden is. Hoelang is het nou geleden dat zwarte mensen geen rechten hadden omdat ze niet wit waren? Hoelang konden vrouwen niet stemmen omdat ze geen man waren? En hoelang worden dieren nog uitgebuit, omdat het geen mensen zijn? We hebben geen vlees meer nodig om te overleven, vlees is allang niet meer essentieel voor gezondheid en misschien is het gewoon tijd dat we ons zelf eens bewijzen dat we inderdaad geciviliseerd zijn geworden door de eeuwen heen.

*I am seeing in me now the things you swore you saw yourself*

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:50

Ik ben vegetarier geweest. De enige reden waarom ik het niet meer ben is omdat er te veel mensen rekening met mij moesten houden, en dan voel ik me zo ongemakkelijk. Maar een goeie vriendin van mij is nu al 3 jaar vegetarier.

... And we like all the fluffy animals.


Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 19:01

ja hoor,ankiexxx, dat mag, en wat je van die site hebt gekopieerd is gewoon waar,
ik ben dan nu 1 1/2 jaar vegetarier, en ik eet bijna nooit meer vlees, ik eet alleen nog vlees bij andere als er niks anders is, of als ik net als binnenkort op de manege een feest is en we gaan bbq dat er niks anders is en daar dus ook niet om ga zeuren voor die paar keer per jaar, maar er zijn zoveel andere dingen die lekker zijn ipv vlees,
mn broer zit weleens van oooooo, die biefstuk is lekker joh !
want vroeger was ik daar gek op, maar eerlijk gezecht mis ik het vlees niet eens, en als ik dus vlees bij iemand anders eet, zit ik ook niet er echt van te genieten

:¨·.·¨:
`·.
Bjarki, Harry en Dorus

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 19:08

Ik zou zelf geen vegetarier worden, want vlees is best belangrijk... Een vriendin van me is ook vegetarier, dat is best onhandig met het eten he Knipoog
Laatst bijgewerkt door Tanya op 20-08-03 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 19:09

Ik vind het wel knap, ik kan niet zonder vlees. en het is een balangrijk deel in je voedsel, maar ik bedoel de meeste zadels zijn ook van leer. En daar rijd je ook op. Dat is even zielig vind ik.

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 19:13

zo zullen er altijd dingen zijn die je niet kunt vermijden chanickyo

en tanya : hoe minder vlees er word gegeten, hoe minder dieren er worden gedood, denk daar aan
en dieren kunnen ook gedood worden nadat ze een goed leven hebben gehad.
ze moeten toch niet geboren worden om gedood te worden? of vind jij van wel

*I am seeing in me now the things you swore you saw yourself*

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 19:22

ankiexxx schreef:
zo zullen er altijd dingen zijn die je niet kunt vermijden chanickyo

en tanya : hoe minder vlees er word gegeten, hoe minder dieren er worden gedood, denk daar aan
en dieren kunnen ook gedood worden nadat ze een goed leven hebben gehad.
ze moeten toch niet geboren worden om gedood te worden? of vind jij van wel

Ja, daar ben ik het wel mee eens... Ken je Kids For Animals? Of is dat niet in Belgie? Daarbij zitten ook weleens bladen, dan kan je handtekeningen ophalen voor bv. legkippen, of dat soort dingen... Dat soort dingen helpen wel, denk ik...

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 19:24

ik ben nu denk ik 5 a 6 jaar vegetarisch, ik mis het niet, Ik durf het niet meer te eten. Oke mensen moeten rekening met je houden maar ik heb het idee dat ze het thuis nog het ergst vinden.. oke er zijn mensen die altijd opmerkingen maken, lekker laten banketstaaf... Ik wil niet zeggen dat het makkelijk is , vooral met je ouders niet, niet iedereen accepteerd het. En ook veel mensen kunne het niet vol houden.

Ik weet bijna niet meer anders het is voor mij heel gewoon, en heb ook nooit zoiets van ja daar heb ik nu zin in(in een krokket ofzo)

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 19:28

chanickyo schreef:
Ik vind het wel knap, ik kan niet zonder vlees. en het is een balangrijk deel in je voedsel, maar ik bedoel de meeste zadels zijn ook van leer. En daar rijd je ook op. Dat is even zielig vind ik.


Ja, maar als je niks dierlijks gebruikt ben je veganist. Er zijn trouwens ook kunststofzadels! Die zijn veel beter, want die kunnen tegen regen Haha! Maar daar hangt ook echt een flink prijskaartje aan Scheve mond

... And we like all the fluffy animals.



_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:02

Me broer is ook vegatariër en me vriendin ook sinds kort. Me broer eet meestal alleen thuis geen vlees, omdat hij niet wil dat andere rekening met hem moeten houden.
Ik wil eigenlijk ook vegatariër worden. Maar er is een probleempje ik lus geen vega dingen Scheve mond

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:17

Ik ben zelf 5 jaar vegetariër nu. Hoe andere mensen er over denken kan me weinig schelen. Dat er rekening met me gehouden moet worden met eten? Tja, als ze het lastig vinden eet ik gewoon thuis. Geen probleem. Tuurlijk, als iemand speciaal voor mij geen vlees door het eten doet, en zelfs vegetarische dingen maakt, voel ik me wel lastig, maar het is voor mij geen reden om vlees te gaan eten.

Ik eet het niet, omdat het niet nodig is. Een mens heeft geen vlees nodig, er zijn zoveel andere dingen die je kunt eten waardoor je niks te kort komt. Ik heb bloed geprikt, en daardoor weet ik ook meteen dat alles bij mij, na 5 jaar, gewoon in orde is. Voor mij zekerheid dat ik dus niks te kort kom. Je moet wel genoeg vervangends eten, maar is dat zo erg?

Over leer ed is een discussie, maar wanneer er geen vlees meer gegeten word, gaan mensen wel een andere goede goedkopere manier vinden voor vervanging van leer producten. De reden dat ik leren schoenen draag is omdat er niet genoeg vervangends van goede kwaliteit is. Wanneer er goede vervangende middelen zijn, zal ik leerproducten ook makkelijk kunnen laten staan.

cool_girl

Berichten: 2302
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:19

Ik ben ook geen vegatarier, ik kan denk ik niet zonder vlees Scheve mond

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:24

Ik vind het heel goed , heb er het grootste respect voor , mensen die dat stuk vlees laten staan.

Ben zelf dan eigenlijk een zwakkeling , eet regelmatig een biefstukje of wat dan ook. En broodbeleg natuurlijk , ham en cervelaat enzo , knakworstjes...enz.

Alhoewel ik spontaan geen hap meer hoef hoor , als ik die beelden van die arme beestjes of slachthuizen ineens voor me zie , dan krijg ik gelijk niks meer weg

Brrr Scheve mond

Het valt me ook op dat ik steeds minder vlees ga eten , het smaakt me gewoon niet meer omdat ik er teveel bij na ga denken , teveel beelden voor me zie.....

Maar op zich , een lekker kip-cordon-bluetje , biefstukje kruidenboter .. Vingers aflikken

Daarbij heb ik ook zoiets : het ligt toch al in hapklare brokken bij de slager , dat dier is er toch al geweest... moest je er nu zelf een beestje voor (laten) doden dan was het vleeseten voor mij wel over

Ik hou ook niet van vlees dat nog herkenbaar is , doe mij maar zo'n gaaf lapje , dan kan ik tenminste ''mijn kop in het zand steken'' ....schaam Scheve mond

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:32

Ik eet al zo'n 28 jaar geen vlees en het bevalt me prima, tegenwoordig zijn er heel veel "vleesvervangers" die je goed kunt gebruiken, wij gebruiken heel veel van Corn en aangezien mijn vriend (eet ook geen vlees)heel graag en goed kan koken gebruikt hij dat in heel veel maaltijden, vaak als wij "eters" hebben merken ze het niet eens. (ze weten het wel hoor)
Ik heb ook absoluut geen problemen met mensen die wel graag een stukje vlees willen eten, mijn honden eten dus wel vlees en dat haal ik ook gerust hoor.
En de meeste mensen die ik ken hebben er ook geen problemen mee als wij komen eten en in restaurants heb je steeds vaker vegatarische dingen op het menu staan.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:35

Trouwens, dat van Quorn is nog eens super lekker ook vind ik!
5 jaar geleden vond ik dat er nog vrij weinig vleesvervangende producten waren, verder dan een soja-hamburger en groenteburger kwam het nog niet. Nu verbaas ik me er soms over hoeveel verschillende vegetarische producten er zijn in vergelijking met afgelopen jaren!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:35

Mijn broertje is vegetarier sinds ie de dierverzorgingsopleiding doet Tong uitsteken
Ik heb zelfde opleiding gedaan, zou op zich ook wel vegetarisch willen worden maar dat stukje vlees vind ik veelste lekker.
Wel let ik op wat ik eet, en ik mijd zoveel mogenlijk varkensvlees.

Nix mis met vegetariers of veganisten of mensen die gewoon normaal vlees eten, ieder zijn eigen keus.

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:38

Ik heb pas nog een groente-burger gehaald.

Heeft 5 dagen paraat gelegen in de koelkast , toen heb ik hem maar weggegooid Haha!

Dat Quorn , wat DOE je daar nu in hemelsnaam mee , moet je dat nog op smaak brengen , prak je dat door de spaghetti / bak je dat op Verward

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:29

ik kom echt uit een vleesetende familie Haha!. sinds 2,5 maand heb ik een vriend die vegetarisch is. Vond het in het begin een beetje een vreemd idee, maar nu ben ik er helemaal aangewend. Als hij er is kook ik gewoon vegetarisch. Wel is het lastiger als je verjaardagen of zulk soort zaken hebt. Met vegetariers wordt absoluut geen rekening gehouden . En dat vind ik wel kwalijk. iedereen moet zelf de keuze maken of hij wel of niet vegetarisch wil eten, maar biedt vegetariers de mogelijkheid om vegetarisch te kunnen eten.

ik zal nooit helemaal vegetarisch gaan eten, maar heb wel respect voor de keuze van mijn vriend. En zo belangrijk bestanddeel is vlees niet in de voeding, alles wat daar in zit is binnen een vegetarische voeding op te lossen. Veganisten hebben altijd een risico op tekorten.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:58

Ik ben alweer bijna 14 jaar vegetarisch en het bevalt me prima.
Als ik bij andere mensen eet, hoeven ze heus niet zo hun best te doen hoor, er is altijd wel iets bij dat ik wel lust (dan eet ik toch dat gehaktballetje niet, maar wel de boontjes en aardappelen). Ook in restaurants is altijd wel iets lekkers te vinden en zo niet, dan doe ik ook niet moeilijk, neem ik een heeeel groot lekker toetje en eet ik in de stad wel een falafel.

Denk eens aan alle dieren die door de varkens/ kippenpest en gekke koeiziekte afgeslacht moesten worden. Als ze dieren nu gewoon fatsoenlijk te eten geven (geen verpulverde botten van hun dode broertje) en de ruimte geven om te leven, dan zouden deze ziektes niet bestaan.

Net als Cloris doe ik niet moeilijk om vlees voor mijn partner of vrienden te koken, maar ik vind het wel leuk als ze eens een vegetarisch recept proberen. En vaak vinden ze het hartstikke lekker.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:04

Ik ben nog niet zo lang vegetarisch, volgens mij pas 8 maanden, sinds een kerst (weet niet of het nu dit jaar, of jaar ervoor was) Ik ben het ook geworden om morele redenen, ik vind niet dat je een dier of mens zou kunnen doden om op te eten. Daarom wil ik eignelijk ook geen leren dingen gebruiken, want ide beesten worden op bijna dezelfde manier vermoord, maar leer kun je niet altijd vermijden (zadels, tuig, chaps, schoenen enz.. enz...)

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:10

pmarena schreef:

Dat Quorn , wat DOE je daar nu in hemelsnaam mee , moet je dat nog op smaak brengen , prak je dat door de spaghetti / bak je dat op Verward


Ik gebruik daar de "gehakt" van en de Stukjes, die worden hetzelfde bereid als kip en gehakt, dus met kruiden, teentje knoflook enz.
Vaak gebruik ik dit bij "kip" tandori of mexicaanse gerechten enz.

Maar je kan ook de Italiaanse en Indiaase Quorn stukjes gebruiken, die zijn al in de marinade en met pittige saus, kan je zo verwerken in je gerechten.
De groenteburgers vind ik echt helemaal niets, de snitzels en hamburgers vind ik weer heel lekker van Vivera.
Green Planet is echt goor vind ik, dat smaakt echt nergens naar Verward

Je moet gewoon even zelf ondervinden wat je wel en niet lekker vind, wat ik vies vind kan een ander weer heel lekker vinden Knipoog

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

juval

Berichten: 13093
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:14

ik ben geen vegetariër, maar ik let wel op wat ik eet. Ik eet uit principe geen paardenvlees, kalfsvlees, lamsvlees en wild. Eigenlijk eet ik het meest kip en varkensvlees en heel af en toe vis. Helemaal zonder vlees zou ik niet willen, maar het is wel goed om bij stil te staan hoe het geproduceerd wordt. Ik neem best vaak biologische producten.

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, Birgit__, Cerosa, DieL_Zor, L_Flo, Paardennamen, purny, spookyskippy, TessaxQuincy, Zoolgangster en 58 bezoekers