Waarom vraag je geen papieren aan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Waarom vraag je geen papieren aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 10:16

Ik blijf het zo zonde vinden. De vader van Honey's moeder is Kasper v. Vliek. Hengst heeft zelf een 1e premie, maar zijn afstamming zit allemaal preferent en kroon preferent in

V. Coen van Neer
S 525 Preferent
zwart - black, 100 cm.
1e premie

V. Stelmor of transy
S 342 Preferent
V. Joseph of Marshwood 1561

M. Stelfrenda of Transy 4932

M. Kora van Neer
S 5495 Kroon Preferent

V. Arnaud van Wisch S 110

M. Winnie v.d. Weerd H 213 Preferent

M. Gloom of Marshwood
S 7675 Kroon Preferent

zwart - black, 102 cm.
1e premie

V. Supremacy of Marshwood

1612 V. Sprinter of Marshwood 1423

M. Jessamine of Marshwood 4845

M. Gleam of Marshwood
5352
V. Rustic Sprite of Standen 1343

M. Wells Firefly 4999

Best een leuke afstamming, zou best leuk staan in het paspoort ipv bij beide ouders onbekend (kan ik wel voor elkaar krijgen, maar enkel door DNA)

Dan zeggen ze dat de moeder van chica (dat is dus de moeder van hon) niet geregistreerd is, maar waarom zet je er dan zo'n hengst op?

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 12:05

Zonde is dat he. Ik begrijp ook niet zo goed waarom mensen geen papieren aanvragen als je wel een goede hengst hebt gebruikt. Helemaal als er een merrie is uitgekomen.
De afstamming is inderdaad helemaal niet verkeerd, lekker wat Marshwoodbloed erin Haha! .

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 17:28

misschien lekker goedkoop zo'n hengst. maar wat maakt een papier nou uit. je weet de afstamming dus voor rare verrassingen hoef je niet komen te staan. het dier gaat echt niet beter lopen van een papier. weet dat anderen soms veel waarde aan een papier hechten maar ik vind dat niet altijd terecht.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 17:55

Ja, dat snap je niet he? Zonde vind ik. Zodra je er een papier bij aan KAN vragen zo ik dat altijd doen. Dan weet je (en eventuele volgende eigenaren) wat je heb en wat wat er mee gebeurd is.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 19:49

peggel schreef:
misschien lekker goedkoop zo'n hengst. maar wat maakt een papier nou uit. je weet de afstamming dus voor rare verrassingen hoef je niet komen te staan. het dier gaat echt niet beter lopen van een papier. weet dat anderen soms veel waarde aan een papier hechten maar ik vind dat niet altijd terecht.


Een goedgekeurde hengst is niet goedkoper dan een papierloze hengst over het algemeen.
Nee, ze gaat er niet beter van lopen, nee, ze wordt er niet liever van. Zeg ik ook allemaal niet.
Ja, veulens zijn wel meer waard met een goede afstamming. Zeker als het om shetjes gaat die zich verder niet in de dress en spring sport kunnen bewijzen zoals KWPNners