Gezocht: mensen met afstammeling van Kennedy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Gezocht: mensen met afstammeling van Kennedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 15:19

N.a.v. de topic: gezocht mensen met een paard van TCN Partout,
ben ik wel benieuwd of hier ook mensen komen met een afstammeling
van Kennedy?

Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen (en moederlijn).

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014


Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:37

Ik ken diverse Kennedy´s en ik vind het allemaal mooie paarden met goede karakters. Goed bewegen en vooral goed galopperen.

Ik ken er 1 uit een Woldstreek, uit een Zaire en uit een Elberton.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:42

Ik ken er ook een aantal, waaronder één 3 jarige uit een hele goede Amethist merrie. Had verwacht dat deze Kennedy dit jaar naar de keuring ging, maar dat was helaas niet het geval. Waarschijnlijk volgend jaar. Een andere Kennedy komt uit een Octrooi-moeder, die is wat eenvoudig in zowel type, uitstraling, beweging, exterieur.

Wat opvalt is dat Kennedy veel kleintjes (ook e-pony's) brengt. Hier in de buurt lopen zeker 3 kleintjes van Kennedy rond, waarvan 2 bij de pony´s. Die Kennedy uit de Amethist merrie heeft wel voldoende maat, komt ook uit een grote moeder.

Over het algemeen zijn het aansprekende dressuurpaarden, vaak donker van kleur en goed bewegen.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 07:58

Wat zeggen jullie van deze bloedvoering: Kennedy x Gurioso (= Furioso). Wat voor soort paard verwachten jullie daaruit?

Exterieur mag beschreven worden, maar ik vraag me af, wat voor karakter jullie hierbij inschatten????

Na een aantal antwoorden leg ik mijn beweegredenen voor deze vraag uit!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 08:19

Ik heb zelf een Kennedy x Vanitas merrie van 5 jaar. Een echt dametje, wil altijd alle aandacht. Super verkeersmak en met rijden in het begin traag en braaf, maar later werkwillig en kijkerig. Ze is inderdaad niet groot, met moeite 1.60 gemeten en Kennedybruin.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 09:10

Die van mij is ook een echt dametje. Ze wil, maar krijgt ook door haar enorme uitstraling, altijd alle aandacht. Ze is niet veeleisend op stal en een échte knuffel. Verder komt ze soms wat onzeker op mij over.
Met rijden is het een echte showgirl. Altijd ruim lopen met een enorm voorbeen. Ze grijpt echt naar voren. Ze is altijd druk en heet en de ontspanning is moeilijk te vinden; maar als die ontspanning er eenmaal is; zit je écht in de zevende hemel want ze geeft je een gevoel alsof je Anky herself bent! Ze meet 1.66 m en is zwart/bruin op papier maar ik vind haar gewoon zwart. Ze heeft een heel chique hoofd; een beetje Arabieren model.
Tijdens het rijden heeft ze haar ogen op stokkies; altijd kijkerig!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 09:35

Uit mijn merrie is voor ik haar kocht een Kenedy gefokt,
ik heb de merrie (nog) niet in het echt gezien, maar zo op foto's was het een mooi type, maar met een maat van 1.66 oogde ze wel wat beknopt.
Mijn merrie is een El Corona x Pastrocio xx x Eros.

Marjoo
Berichten: 79
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 11:43

wij hadden een kennedy X nabuur. Een mooi paardje maar wel vrij klein. Ik vind zelf Kennedy nakomelingen erg verschillen. Die van ons was qua uiterlijk echt een kruising tussen zijn vader en moeder. Wel heeft hij goede gangen. De galop kan ik alleen niet beoordelen want hij is nog niet onder het zadel (gaat volgende week gebeuren) en de balans stelt nog niet zo veel voor.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 11:59

Ik heb een Kennedy van 1.71, dus niet echt klein. Geen idee hoe groot de merrie was, zij is een nakomeling van Heidelberg.
De Kennedy van mij is super braaf, werkwillig en onder de man in de bak heter dan in overige omgang. Hij wil echt graag werken en je hoeft niet zoveel te doen om hem heet te maken, maar niet gek en blijft betrouwbaar. Wel heeft hij een klein hartje en is snel bang en vergeet dat dan niet snel. Je kan niet zomaar een jas uittrekken of je zweep verpakken, dat is eng. Buitenritten is hij super braaf, maar wel eens bang, maar nooit gek gedaan. Op stal een super paard. Zeg wel eens dat als hij een klein hondje was de ideale schoothond zou zijn, hij houdt zoveel van knuffelen.

We hebben op stal nog een KennedyxDublin staan, 3de bezichtingshengst (net geruind) van vorig jaar (gekocht op de hengsten veiling van de KWPN). Ook super braaf paard, koel in de omgang en heet als je erop zit. Zij heeft met deze Kennedy iets meer problemen om de ontspanning te zoeken dan ik, maar als die er is gaat die helemaal super door de baan. Hij is niet groot, 1.62 maar super voorbeen gebruik. Omdat hij niet groot is hebben ze hem in de PAVO Cup niet door laten gaan naar de finale.

Mijn Kennedy heeft correcte basis gangen, niet spectaculair maar wel goed. Galop is wel wat minder, heeft moeite zijn rug goed te gebruiken maar dat wordt steeds beter. De andere Kennedy heeft de spectaculaire gangen wel en een super galop. Mijn Kennedy heeft de ordinaire kleur bruin, de andere is hazelnoot bruin.

Zeker qua karakter super paarden, de Kennedy's die ik ken dan. En dan met goede gangen een perfect dressuur paard waar je ook nog een leuk sprongetje mee kan maken.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:06

ik ken een kennedy uit een naturel moeder , dat is een compact,maar wel mooi type paard, goed gevormde hals en mooi beenwerk, wel heeft ie slappe knieen, maar zodra hij goed in training kwam, werd dit probleem veel minder
ik ken ook een kenndy uit een purioso moeder, das een zelfde type paard maar wel iets meer uitstraling, ook weer erg compact gebouwd, werkwillig.
maar ook weer slappe knieen
ook ken ik een kennedy die in de ponymaat is blijven hangen ,ik weet zo niet meer wat daar aan moederskant achter zat. ook een klein, compact beestje, voldoende beweging, chique,maar ook weer die knieen.
maar na wat zoekwerk op internet,bleek kennedy daar wel om bekend te staan, hij heeft zelf ook slappe knieen, maar dit hoeft niet belemmerend te zijn voor de nakomelingen,met normale training en veel rechtuit stappen op de weg,is dit probleem gauw minder.
ook konden ze alledrie netjes springen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:37

Eleonoor schreef:
Hij is niet groot, 1.62 maar super voorbeen gebruik. Omdat hij niet groot is hebben ze hem in de PAVO Cup niet door laten gaan naar de finale.

De winnaar van de vijfjarigen is volgens de lijsten maar 1.61.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:49

Nog een toevoeging. Gisteren heeft een semi-proff meisje op Pablo gesprongen. Hij heeft voor het eerst hindernissen onder hem gezien zolang ik hem heb. Al voor het landen was het grietje vol enthousiasme over zijn springvermogen en wilde hem gelijk mee naar Stal Maathuis waar ze werkt en mee lessen bij v.d. Vleuten. Jeetje, en ik maar denken dat ik een dressuur krack had gekocht....

Dus een toevoeging, Kennedy's kunnen wel degelijk goed springen.... En dat gaat die van mij zeker vaker doen, echter niet met mij, want ik kan het niet.

Sjuimpje, de ruiter die erop zat had lange benen en dat in combinatie met een net wat beknopte niet te groot paardje lieten ze de punten bewust op 65 staan (dat is wat de schrijfster van de PAVO Cup had meegekregen als commentaar van de jury, dus uit eerste hand). Zo reed in Heerjansdam een vreselijk mooie Flemmingh rond, echt een plaatje. Maar omdat de ruiter toch zeker boven de 100 kg woog en daarmee het beeld verstoorde ging de combinatie niet door. Jammer, want die was echt in de finale gekomen, en dat terwijl de gezette dame perfect meeging in de beweging en met haar gewicht het paard nooit in de weg had gezeten. De jury was duidelijk bezig een mooi plaatje door te sturen en verkoos zo bv een kreupele AES hengst boven een goed lopen paard. Dat zijn nou de leuke gevolgen van jury sport.

claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:57

Ik heb een Kennedy X Ahorn merrie van 4 jaar. Ze meet nu +/- 1.69 mtr.

Een schat van een meid met een gouden karakter, natuurlijk qua karakter een "echte" merrie vooral als ze hengstig is. Dan is het een draak die geen zin heeft in werken en alleen maar op mannen jacht is.
Aan haar uiterlijk kan je in mijn ogen niet direct zeggen dat het een merrie is, beetje man/wijf typje

Think you can, think you can't; either way, you'll be right.

Henry Ford

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 17:22

claudia schreef:
Ik heb een Kennedy X Ahorn merrie van 4 jaar. Ze meet nu +/- 1.69 mtr.

Een schat van een meid met een gouden karakter, natuurlijk qua karakter een "echte" merrie vooral als ze hengstig is. Dan is het een draak die geen zin heeft in werken en alleen maar op mannen jacht is.
Aan haar uiterlijk kan je in mijn ogen niet direct zeggen dat het een merrie is, beetje man/wijf typje


off topic, maar ik ken meer merries met als vader of opa ahorn, en dat zijn ook echte "zeik"wijven, als ze hengstig zijn genieten ze gewoon van het slaan met de zweep:?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 23:13

Wij hebben uit onze Festival merrie een Kennedy hengstveulen gefokt. Deze Ravel is verkocht naar Engeland. Zie mijn website.

ippolata

Berichten: 1344
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 13:15

Mijne nieuwe paard(bijna dan als hij wordt goedgekeurd) is er ook 1 van kennedy werd opslag verliefd zo aanhankelijk en lief en kie mooi gangen echt leuk beest

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 22:57

ippolata schreef:
Mijne nieuwe paard(bijna dan als hij wordt goedgekeurd) is er ook 1 van kennedy werd opslag verliefd zo aanhankelijk en lief en kie mooi gangen echt leuk beest


Volgens mij zijn al die Kennedy's hetzelfde want het lijkt wel of je het over mijn paardje hebt. Weet je ook de verdere afstamming?
Ik hoop voor je dat ze goed gekeurd wordt.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 23:00

Eleonoor schreef:
Zo reed in Heerjansdam een vreselijk mooie Flemmingh rond, echt een plaatje. Maar omdat de ruiter toch zeker boven de 100 kg woog en daarmee het beeld verstoorde ging de combinatie niet door.


Heb je wel eens foto's van de PAVO winnaar Lucky Times met zijn amazone gezien???

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ippolata

Berichten: 1344
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 08:42

DendroFleur"]
[quote="ippolata schreef:
Mijne nieuwe paard(bijna dan als hij wordt goedgekeurd) is er ook 1 van kennedy werd opslag verliefd zo aanhankelijk en lief en kie mooi gangen echt leuk beest


Volgens mij zijn al die Kennedy's hetzelfde want het lijkt wel of je het over mijn paardje hebt. Weet je ook de verdere afstamming?
Ik hoop voor je dat ze goed gekeurd wordt.
[/quote]

afstammingf van moederszijde was volgens mij pretendent, en de keuring is jammergenoeg verplaatst naar vrijdag.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 09:12

Kijk goed ernaar wat voor bloed er achter de moederlijn zit. Mijn merrie is wel lief maar met rijden heel heet en het duurt altijd 20 minuten voordat ze zich begint te ontspannen en je écht met haar aan het werk kunt gaan. Het schijnt aan het bloed achter de moederlijn te liggen (Gurioso).

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Desiree83

Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:25

Ik heb er ook al wel wat gezien en ik moet heel eerlijk zeggen (en met alle respect) dat ik vind dat er niet super goeie paarden vanaf komen, uitzonderingen daargelaten.

Foto's in profiel doen het weer!!

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 22:13

Ik denk dat er ook maar weinig mensen zijn die een super goed paard zoeken. Meestal is een super goed paard er een met een fijn karakter die leuk kan bewegen en waar je iedere dag met plezier mee om gaat.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 137 bezoekers