KWPN hengst Luitenant Generaal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

KWPN hengst Luitenant Generaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 14:56

Hee,

Ik heb vroeger een Luitenant Generaal gehad en ik vond het een superpaard, alleen wat lastig in de trailer Haha!

Nu kon ik niets over deze hengst vinden op het internet, dus heeft iemand info over hem of heeft iemand ook een afstammeling van deze hengst? Just curious Lachen


Suzanne F.

Berichten: 48885
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 17:32

Volgens mij heeft Missouri er hier 1 met LT. Generaal erachter. Gefokt door Swanenberg want die heeft nog een Balzflug x LT. Generaal merrie.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

boemel

Berichten: 8207
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:49

Ik dacht dat deze hengst afgekeurd was.

Ik heb vrij lang een vosmerrie van LT Generaal als bij-rijdpaard gehad. Ze had een heel erg lief karakter. Ze was ook heel erg nuchter op de weg. Echt geen druktemaker of zo, eerder een beetje te koud in de omgang terwijl ze best luxe was om te zien.

Ze had wel een bokhoef, dus dat was een duidelijk minpunt. Ze was nog jong toen ze verkocht werd, dus ik weet niet of ze er echt last van heeft gekregen. Qua gangen liep ze niet echt bijzonder. Gewoon een leuk beest om te zien, maar niet apart.

M1+10

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 19:00

Luitenant Generaal 93 Stb
Kastanjebruin, 1.67 m
05-05-1970 bij N. Lam, Winssen
Cartoonist xx BB 2191 (Gilles de Retz xx x Verso II xx)
Irma la Douche 126 Stb Keur Pref Prest v. Epigoon 1314 Sgldt x Passaat 1110 Sgldt
Fokfam 403
Verr. 1973 RP 160.50 punten, A, 5e van 25
1987 afgekeurd nav prestaties afstammelingen

Voor meer info kan je mailen, kwpn.hengstenfan@12move.nl

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 19:45

Op mijn vorige pensionstal staat ook nog een merrie van Lt. Generaal. Ze is of loopt tegen de dertig, maar wordt nog dagelijks een uurtje gereden. Hele vriendelijk merrie, die zoals het er naar uit ziet nog graag haar werk doet. Pas zag ik haar nog lopen en het viel me eerlijk gezegd niet tegen.

Wel te merken dat het "oud" bloed is, ze is ouderwets zwaar gebouwd. Vrij grof, maar een wereld van verschil onder het zadel.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 19:49

Hij komt dus uit dezelfde merrie als Pion. Er waren destijds nogal wat boze reacties op zijn afkeuring. Het was in de tijd dat hengsten werden afgekeurd alleen omdat ze te weinig dekten. Miro was ook zo'n hengst, leuke sportpaarden, ter dekking bij een kleine hengstenhouder en eigenlijk niemand tot last. Luitenant had ook redelijk goede merries en leuke paarden in de sport. Niemand begreep toen goed de zin van zo'n beslissing Verward .

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:07

Ik heb Luitenant Generaal zelf nog gekend. Hij was in die tijd van Stoeterij 't Vierspan. Hij werd toen gereden door Piet Nijman.
Ik kan me nog herinneren dat hij altijd om aandacht vroeg (of eigenlijk eiste). Meeste paarden schoppen tegen de boxdeur, maar hij sloeg heel hard met zijn hals tegen de deur en dat maakte toch een herrie!

petraaken

Berichten: 44182
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 07:11

Roxette is ook een nakomelinge van Lt. Generaal. 3de generatie zit hij geloof ik aan vaders kant. Roxette is een puur Vierspan produkt.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 17:47

Ahhh leuk om wat meer over hem te horen...nu je het zegt heb ik idd gehoord dat hij afgekeurd is en naar Italië gegaan....

Mijn merrie was niet makkelijk maar wel erg chique Volgens mij gaf hij zijn uiterlijke kenmerken erg door, want ik zag hier in de buurt nog eens een afstammeling van Lt. Generaal lopen en die had precies hetzelfde koppie als Glamour! Ik zal eens wat foto's opzoeken morgen van ons in actie (welk erg gedateert hoor: alweer 7/8 jaar oud Bloos!)

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 10:23

Mijn Inspekteur is uit een moeder van Variant x Luitenant Generaal. Hij is ook zo'n aandachtvrager. Altijd zeer vrolijk.

Ik ben erg benieuwd naar de foto's van Luitenant!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 14:06

Foto's van Luitenant heb ik zelf helaas ook niet, daar ben ik juist naar op zoek! Maar dit is een dochter van hem Lachen (let niet op mij hoor, deze foto's zijn 7 jaar oud....)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 16:10

Een vriendin van mij reed woensdag mee in de have finale van de pavocup in Ermelo met een Jazz x Highness x Luitenant Generaal.
Hij had 66 punten en was niet door naar de finale. Hij had zich op het voorterrein verstapt en liep niet helemaal zuiver meer daarna. Maar verder een erg leuk paard.

geen

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 21:24

Ik heb nog wel ergens een paar foto's van Luitenant Generaal liggen.(wel zwart/wit volgens mij) Maar dan moet ik die eerst gaan zoeken en daarna moet ik nog uitvogelen hoe ik ze dan kan plaatsen.
Ik ga mijn best doen.

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 19:47

Hier zijn ze dan!
Foto's van Luitenant Generaal. Sorry voor de beeldkwaliteit. Het zijn scans van foto's uit folders.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 19:53

Nou, ik weet nu waar mijn Inspekteur de achterhand vandaan heeft Haha!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 20:47

Wauw....mooi beest! Fijn koppie en mooie rondingen, daar hou ik wel van!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 14:56

AHAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!! NU weet ik waar Silly die kop vandaan heeft...
(Nevado x Balzflug x Lt. Generaal) en moeders heeft precies hetzelfde hoofd en oog.
Zo leer je weer eens wat, ik had voordat ik mijn knollie kocht nog nooit van die hengst gehoord. (en van Nevado trouwens ook niet, Haha! )

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers