zeil over de bak?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-01 13:16

hoi

ik krijg een bak, maar die zal wel snel nat zijn als het regent. ik weet niet wat jullie daar aan doen? maar wij zijn van plan om er een zeil overheen te leggen en als het dan stopt met regenen trek je het zeil weg en kan je zo gaan rijden! wat denken jullie daarvan zou dat iets zijn of niet? ik dacht zelf van wel. meningen graag.
groetjes heleen. Haha!

[Edit Karin] titel aangepast omdat je hieronder zelf al aangeeft dat je eigenlijk iets anders bedoelde dan er stond... Lachen [/edit]

_________________
I LOVE MAGNED.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-09-20 12:10 ]</font>

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 14:09

jahaa...wij hebben er ook wel eens last van dat wel maar we hebben een ijzer speciaal ding en dan trekken we gultjes open.
en daar gaat al het regen water door heen weg uit de bak!!!
zo word de bak snel droog Party!!
dus weinig plassen alleen op de hoefslag maar daar denderen we wel door heen Knipoog haha..

sucses en xxjes marjolein

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 14:26

Ik ben een gedraineerde bak gewend en dat betekend dat je zowat nooit plassen hebt. Af en toe staan er wel een paar plasjes, maar dat heeft ook tijd nodig om naar beneden te trekken. Ik heb dus geen last van natte voeten.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 15:10

wij hebben de bak gemiddeld 30cm hoger dan het omliggende land. Verder liggen er houtsnippers op de bak, die laten het water vrij snel door, dus weinig last van natte voeten en een heerlijk makkelijk lopende verende bak.
Alleen hebben de paarden er laatst een tijdje in gestaan en op een bepaald stuk een kuil gevragen, daar ligt nu dus wel een plas, maar daar moet ik binnenkort even wat aan doen.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 15:14

houd ajb je mond dicht over een natte bak. Ik kan er in zwemmen en ik moet zo 2 paarden rijden. GRRR

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 15:36

oei steef dat is minder!!
ik heb vanaaf ook les

maar geen natte voet Knipoog

sucses ermee he!!!

xxjes marjolein

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 16:02

mijn bak is ook altijd droog, als het regent vormen zich plassen als het heel erg hard gaat, maar na een half uurtje zijn die weer weg...

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 16:12

onze bak kan veel hebben (omgegooide zandgrond, hoger dan omliggende weilanden), maar dit is teveel van het goede!!! we kunnen trekken en slepen wat we willen, maar het blijft slalommen tussen de plassen door!! Ach, ook wel weer goed!?

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 16:22

ik heb helaas ook zo'n zwembad Boos!
En chinouc haat plassen..erg leuk..stel je maar voor hoe dat gaat..*stap stap Spring!stap stap spring!*
Maar ja ik zit gelukkig erg dicht bij strand en in gebied met erg veel duinen dus gelukkig kan ik daar altijd rijden.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-01 16:24

hoi

ummm eigenlijk vroeg ik wat jullie van het idee van een zeil over je bak, vonden zodat je je die weg trekt voor je gaat rijden. wat vinden jullie daarvan het proberen waard? mij leek het wel een goed idee maar k kan me ook vreseljik vergissen.
groetjes heleen

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 16:27

Het lijkt me dat zo'n zeil behalve dat het nog best wel eens duur kan zijn liters water vangt als het regent waardoor jij en tien stalgenootjes die je hebt verzameld je de &^$#@ moeten trekken om het zeil weer van de bak te krijgen. Lijkt me niet helemaal ideaal.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 22:12

Zeil over de bak nee geen goed idee!

Zorg voor goede afwatering ,bijv. sloot aan de afwaterende kant .
Zorg ervoor dat de loonwerker de bak mooi kilverd,dan nog de kwaliteit zand ,als je die kunt kiezen tenminste .Bij mij zat ie verborgen in de grond en nog goed ook!

Succes!

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 22:20

praat me niet over natte bakken ,ik heb geen idee hoe mijn bak droger kan met dit weer Boos! alleen het gedeelte bij de sloot is nog vrij begaanbaar maar rijden is onmogelijk Boos! Boos!
Een zeil lijkt me een beetje groot en onhandig trouwens
groetjes tina

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 13:27

Onze buitenbak is in de winter en herfst overbodig
Want als het slecht weer is rijden we lekker in de binnenbak Haha!
Heerlijk is dat Party!!
Het stort nu ook van de regen en ik ga zo lekker rijden in de binnenbak, zonder dat ik door heb dat het regend Party!! *LOL*
Greetzzzzzz tamaar

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 14:07

Ik heb ook last van het verschijnsel "zwembak" *LOL* , de 2 bakken bij ons op stal zijn nat, de 20 x60 bak mag niet gebruikt worden als er water in staat (komt de zwarte grond boven gewoeld of zo) en de 20 x 40 bak is vrij zwaar en nu dus zwaar modderig. Boos!

maar ja: mijn ervaring is dat als je bak in de zomer heel zwaar is hij in de winter vrij lang goed blijft, een bak die in de zomer lekker stevig en vrij hard is staat snel onder water. Elk voordeel heb ze nadeel *LOL* (of was het nu andersom??? Haha! )

Houtsnippers hoef ik niet, bak is zelfs als hij droog is nog spekglad door die dingen en de snippers gaan ook vaak rotten als niet de juiste houtsoort is gebruikt. De juiste houtsoort is waarschijnlijk tropisch hardhout??? Boos! Fout hout dus: laat maar.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 17:22

Een zeil lijkt me inderdaad erg moeilijk, zwaar hoor zeil. En wat doe je als het waait? Ik heb wel eens geprobeerd een dekzeil van ca 4 x 10 meter op te vouwen of rollen met windkracht 7, ik ging bijna de lucht in. En wat is nu 4 x 10 meter....... Lijkt me een onuitvoerbaar idee. Zorg gewoon (nou jou gewoon, het kost wat) voor een goede drainage om de ca 4 meter in lussen gelegd, afwaterend naar de sloot. Dan wordt het water goed snel afgevoerd.
Succes

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 19:45

hahaha, ik heb een goede bak.
Ik lach lekker iedereen uit(sorry) Haha! heb ik wel een klein beetje recht op nadat ik afgelopen winter misschien 4x heb kunnen rijden in de bak en voor de rest heeft mijn paard stil gestaan.
Ik was gister een rondje bos uuhh rondje sloot Haha!
Mijn hemel wat een water stond daar zeg.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 20:16

hoi hoi
wat vervelend zeg dat zeil lijkt me wel slim als je de tijd ervoor hebt het er af te halen enzo of je plugt gewoon eerst de hele bak uit Haha! ik rijd nu echt neit in de buitenbak als het een keer heeft geregend een uur is het een week of meer nat en kun je na gaan met dit weer? ik ga dus lekker in de binnenbak (om de hoek) nanana *LOL*

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 21:00

zo jongens!!

de buitenbakken zullen met dit weer wel over stroomd zijn echt erg man!!
heb je het gezien op het nieuws in het westland is het het ergste...
delft,hoek van holland, lier en sGravenzande waar ik dus woon!!
alle fietspaden en auto wegen zijn net sloten.
me zus had op de snel weg bijna een ongeluk gehad..
omdat er van die diepe plassen lagen.
de huize n zijn helemaal ondergelopen staan echt helemaal blank!!!!
bij ons gelukkig niet maar echt overal zijn ze aan het pompen de maasdijk is een stuk ingestoord... Verdrietig
alle mane'ge's zijn helemaal onder gelopen heel erg!!
ben benieuwd hoe het bij ons op stal is...de bak zal helemaal blank staan denk ik...dat gaat niet meer weg als er zoooooveel is gevallen!!
en de stal ja staat ook niet echt hoog ofzo door de kruiwagens dus dat zal ook wel inlopen Huilen Huilen
ik hoop dat het snel weer beter is!!!!!!!


groetjes xxjes marjolein

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 21:02

bij ons was het gewoon een regenbui
niet meer of minder

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 21:47

Mijn bak is aan de ene brede kant 35 cm hoger als aan de andere ,Het gevolg is dat alle water er gewoon afloopt .Regelmatig ga ik er met de tractor overheen om hem te vlakken ,en das alles .Zelfs nu het bakken regent is ie droog .boffen hè

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 21:56

Gelukkig hebben ze hier ook twee binnenbakken!! Wij hebben altijd in de binnenbak les, en misschien mogen we binnenkort 's zomers in de buitenbak gaan rijden.
En de buitenbak is ook gedraineerd dus, veel plassen liggen er niet zo snel, de paddock is trouwens sinds kort ook gedraineerd, echt beter! Lovers

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 12:04

Ik heb een heerlijke buitenbak, gedraineerd en mooi groot.
Alleen als het echt superhard doorregent urenlang,tsja dan heb ik een meer liggen,zo erg dat er bijna eendjes in kunnen zwemmen! Haha! Clown *LOL*

Gelukkig droogt dat altijd erg snel op.

De bodem is heel apart, gravel heet het geloof ik.
Dat tennisbanenspul,maar dan in felblauw. Dat zit dan door het zand heen gemengt. Lachen

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 12:27

Hier in het noorden hebben we de laaste dagen eindelijk eens mazzel met het weer - ik heb gisteravond bijde vereniging gewoon in de perfecte buitenbak een clinic gereden....het was nog droog ook. Maar die bak is 's zomers weer zo zwaar, dan is er niet te rijden.