gezocht: protocols kur op muziek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

gezocht: protocols kur op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 08:22

hallo,

ik ben voor onze vereniging bezig met het organiseren van een kur op muziek.
maar ik moet dan wel protocols hebben waar het een en ander op staat wat de jury kan beoordelen.
nu staan er bij de knhs wel een aantal maar ik zoek ze bijvoorbeeld ook van de B
wie is er in het bezit van een protocol of desnoods een eigengemaakt protocol en wil een kopie kwijt.

of wie heeft er nog ideeen voor hoe dit te beoordelen.

het moet wel leuk blijven want het merendeel zijn het manegeruiters.

marianne

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 14:37

is er dan helemaal niemand die eens een kur op muziek gereden heeft en daar nog een protocol van heeft????

klasse B of L

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:50

in een kur op muziek moeten alle onderdelen die je in een normale proef ook rijdt getoond worden. Dus stap, middenstap, draf, middendraf, halthouden, halsstrekken, galop. Hiermee ga je aan de slag. Stel een leuke proef samen waarin deze onderdelen voorkomen. Vervolgens laat je iemand deze proef feilloos rijden en zoek je er muziek bij. Een jury weet heus wel welke onderdelen er in een B proef of een L proef hoort. Leuk initiatief trouwens. Veel succes. Muziek!

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 15:01

Ik heb er van de z1 z2 en de L. voor de B (en M) kan je ze eenvoudig zelf maken maak van de verplichte onderdelen bijvoorbeeld halsstrekken, volte of zo. Suur me even een PBtje met je e-mail (het zijn word documenten en dat lukt niet zo goed in bokt)
Wat je ook kunt doen is de deelnemers zelf een protocol laten inleveren, dat maakt het voor de jury wat makkelijer (zeker in de lage klasses) om te herkennen wat de ruiter nou eigenlijk bedoelde , maar het vergelijken wordt dan weer lastiger.
Veel plezier met de organisatie!