is de paardenhandel slecht momenteel ???????

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Crissy
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Dordrecht

is de paardenhandel slecht momenteel ???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 14:28

Ik heb het gevoel, dat er heel veel aanbod is aan paarden en dat de prijzen er ook niet beter op worden, vooral de gewonere paarden lijken weinig meer op te brengen.

Toppers gaan natuurlijk altijd vlot van de hand voor leuke prijzen.

Bij de veulens is naar mijn idee ook een groot overschot ontstaan. Veel mensen denken dat aparte veulen gefokt te hebben, wat voor leuk geld verkocht kan worden. De werkelijkheid is anders, want er blijven er veel staan, die uiteindelijk naar de handel gaan.

Wat is jullie ervaring ???????

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:31

wij hebben net 5 paarden binnen een weekje geleden en 4 ervan zijn echt heel leuk, mooi en lief om te berijden en niet duur (voor het manegewerk hoor) dus dat valt toch wel mee?? of zie ik maar een klein stukje?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:33

de paardenhandel ligt idd op zn reet. vooral de middenklassers.

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:55

tja....ik heb denk ik gewoon geluk gehad,
ik mijn pony in 1 dag verkocht,naar een heel goed adres,anders ging hij niet weg.En binnen drie dagen een nieuwe gekocht......
naar mijn idee valt het allemaal wel mee..ook wat ik om mij heen hoor ,
de handel doet het echt nog wel lekker hoor!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 16:53

Wat ik er van zie valt het wel mee. Kan me wel indenken dat de prijzen iets gaan dalen, maar er wordt zeker nog erg veel particulier verkocht.

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 17:03

Wij hadden er een tijdje terug 2 te koop staan, een haflinger en een onwijs leuke d pony. De haflinger was binnen een week verkocht aan leuke mensen. De d pony (heeft 2/3 maanden bij ons gestaan) is vorige week naar kenissen gegaan omdat wij geen plaats meer voor hem hadden en die gaan hem nu dus verkopen. Was echt een hele leuke pony, 6 jaar, had voorheen alleen maar recreatief gereden, maar hij was heel leergierig en binnen een week zag je echt al verbeteringen. Echt iedereen was helemaal weg van hem.

Maar mijn beeld van de handel is dat het idd erg stil is met de verkoop...

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 19:21

De handel is door de economie en de vogelpest even wat rustiger geweest.
maar het is inmiddels wel weer behoorlijk aan, aan het trekken. da internationale handel zeker...

Belker

Berichten: 15304
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:29

Naar mijn idee trekt de handel nu ook aan. Gwenn en Taco zijn 3 dagen na elkaar verkocht. Gwenn stond al van eind juni te koop Taco wat korter en alleen via 1 site.
er wordt zelfs al naar Joris geinformeerd.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:01

als je nu adverteert zul je zien hoe weinig mensen er op reageren. En ik heb gemerkt dat ze ook niet meer bereid zijn om er veel voor uit te geven. En het aanbod is ook nog eens hoog ja. Het is ook de tijd er niet naar om veel geld uit te geven he.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 23:33

Wij hebben een D-pony staan van 7 jaar die in het Z springen loopt en er reageert geen mens op de advertentie (en zoveel hoeft de pony niet op te brengen Knipoog )

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 23:34

De handel was inderdaad heel slecht, wij merken dat het nu weer wat verbeterd. De handel komt dus weer op.

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 23:38

Ik hoor veel dat het aanbod van goede paarden al een tijd vrij groot is, dus misschien dat de handel nog wel loopt maar het is een kopersmarkt geworden en daar zijn de prijzen dan ook naar.

Alja

Berichten: 25590
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 15:35

naar mijn idee ligt de handel nog wel iets op zijn kont..
maar de echt goede paarden worden nog wel verkocht

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:03

Ik moet zeggen dat bij mij op stal de handel beter is dan ooit tevoren. Sterker nog ik heb nog maar twee paarden staan. Haha! Ik merk ook niet zoveel van een overschot aan aanbod van fijne paarden (hoeven echt geen toppers te zijn) Wel veel paarden die niet gezond zijn en niet reglematig lopen.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 01:18

Wij hadden belangstellenden voor de pony in Amerika, jammer genoeg hadden ze er overheen gelezen dat het een merrie is...Ze willen alleen een ruin/hengst ivm de tests voor het invoeren Verdrietig

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 12:03

De 'betere' paarden zijn nog steeds in trek. Wij hebben in ieder geval een uitstekend eerste half jaar gedraaid. Tijdens de vakantie wat rustiger geweest, maar nu begint het weer aan te trekken.

Amerika/Canada rustiger, Engeland/Frankrijk behoorlijk druk.

De goede paarden blijven altijd in trek en te verkopen.