Hoe dekens wassen??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mariska15
Berichten: 818
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Utrecht

Hoe dekens wassen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 13:15

Hallo ik had een vraagje zo als jullie al lezen, hoe wassen jullie jullie paardendekens en sjabrakjes en bandages enzo.
Mijn moeder heeft het 1 keer in de wasmachine gedaan, en dat wil ze nooit meer alles zat onder met paardenharen! En de stomerij is wer zo overdreven, onze stomerij neemt trouwens geen paardendekens meer aan.
Maar hebben jullie nog leuke tips!!!

Ik ben net bezig geweest met een deken met de tuinslang en de bezem m(volgens mij ben ik nu helemaal zwart)

groetjes MAriska



Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 13:23

Sjabrakjes en bandages goed afborstelen en/of uitkloppen voordat ze de wasmachine in gaan, eventueel even laten voorweken in een bak water. Dekens kunnen we laten wassen via iemand bij ons op stal die daar een speciale grote wasmachine voor heeft. Er zijn meerdere dekenwasservices actief in Nederland.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Stefanie

Berichten: 781
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 13:57

bandages en sjabrakjes wast mjn moeder in de wasmachine (wel eerst goed die haren enzo er af halen!) en mijn dekens gaan naar de stomerij.

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:03

Als ik mijn shabrakjes eerst goed onthaar mogen ze in de wasmachine Lachen Zweetdekens gaan ook in de wasmachine.
Gewone winterdekens niet, ze passen er wel net in, maar worden niet echt schoon doordat ze eigenlijk te groot zijn voor de wasmachine. Deze wassen wij in een speciekuip (hoe schrijf je dat? Verward ). Echt helemaal schoon krijg je ze dan ook niet, maar het ergste vuil gaat er toch wel uit Lachen

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:47

Ik was alles zelf in de wasmachine.
eerst ontharen, dat wel.
En GEEN wasverzachter gebruiken.
Zo doe ik het, maar mijn dekens zijn 'maar' 1,75 dus dat past allemaal nog NET in mijn 'gewone' machine.


Dennis

Berichten: 31447
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 16:37

Alles gaat bij mij de wasmachine in.
Wel borstel ik eerst alle haren er af, was een paar 'paarden wasjes' achter elkaar en dan nog een kort 'wasje' zonder iets er in om de wasmachine echt goed schoon te spoelen.
Dennis zijn dekens zijn 130 cm onderlengte dus die zijn klein genoeg.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, ComscoreBot, GrapeshotBot, IASCrawler, juval, Paardje02, Saskia89, Tigerboy en 31 bezoekers