help... ontstoken gaatje in oor

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-01 10:46

Sinds zaterdag is een van de gaatjes in mijn rechteroor ontstoken (de bovenste van de twee). Mijn oor is nu rood en doet zeer (klop, klop). Heb het wel eens vaker gehad, maar dan in lichte mate en dan was het na een dag weer over. Maar nu doet het flink pijn. Ik vermoed dat ik in m'n slaap met het knopje achter m'n kussen ben blijven hangen en dat het gaatje toen van binnen een fractie van een millimeter is ingescheurd.

Ik heb natuurlijk meteen het knopje eruit gehaald, en vanaf toen is het alleen maar erger geworden. Aan de achterkant zit nu een bult rondom het gaatje en daar komt af en toe iets uit (bah). Het lukt me ook niet om het knopje er weer door te halen, het lijkt dan net of het steeltje binnenin m'n oor verdwaalt, kan in elk geval het gaatje aan de achterkant niet vinden (en het doet nog eens zeer ook).

Iemand hier ervaring mee? Wie weet wat ik moet doen om weer een normaal oor te krijgen, behalve ontsmetten met Sterilon (wat ik dus niet in huis heb)? Ik heb er nu Betadine uit een tubetje op gesmeerd, bij gebrek aan beter. Tips zijn van harte welkom!

Oh ja, voor de goede orde: dit gaatje is toch al zo'n 7 jaar oud, het is dus geen nieuw gaatje.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 11:43

karin heb je nieuwe oorbellen soms in gehad????

Kan ook zijn gewoon dat er een vuiltje of korreltje zand in is gekomen en dat dat eriteer.

Wat je kan doen is een keer goed in knijpen weet het dat doet zeer, heb daar zelf ook vaak last van, daarom draag ik zeer weinig oorbellen nog.

maar als je denkt dat al het vuil er uit is goed schoonmaken met sterilon en regelmatig schoonmaken.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 15:55

Ik haal mijn oorknopjes er NOOIT uit als het ontstoken is, lekker laten zitten en sterilon druppelen anders krijg ik die dingen er noooooit meer in. En 2x per dag (of vaker) eraan draaien (net als toen ze net geschoten waren)
Sterkte

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-01 15:59

Ik normaal ook niet, maar m'n oor was nu zo dik geworden dat het stopje aan de achterkant niet eens meer bleef zitten. Irritant! En het waren ook geen nieuwe oorbellen Paulien, dus een plotselinge allergie kan het ook niet zijn. Knijpen doe ik straks thuis maar, geeft zo'n troep hier op het werk... Haha!

Kan idd irritatie zijn door vuil of stof, heb natuurlijk zaterdag heel wat paardjes door m'n handen laten gaan en af en toe aan je oor voelen is dan niet echt hiegienies... Straks maar ff iets ontsmettends kopen, dit is niet leuk meer. Als ik er alleen al naar wijs begint het enorm te branden. Bah... Boos!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 23:24

Tip van mij: zweerringetjes kopen, dopen in betadine uit een tube, ringetjes indoen en lekker laten zitten.
Zelf heb ik jarenlang irritatie gehad zodra ik oorbellen droeg, met deze truuk was het voor eens en voor altijd over.

Voor vanavond kun je nog een watje dopen in zout water en dat er tegenaan houden, dat ontsmet een beetje en brengt wat rust.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 09:24

Brrr wat eng! Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, en ik heb toch al 12 jaar gaatjes in mijn oren! Het heeft trouwens 4 jaar geduurd voordat ik mijn zweerknopjes uit durfde te halen! Haha!

Ik denk dat je alleen sterilon of iets anders ontsmettends erop moet doen en dat het vanzelf weer over moet gaan.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 09:32

ik snap wat je bedoelt. heb er tegenwoordig ook wel eens last van, volgens mij komt er nu weer een ontstekinkje aan... ik haal mn oorbellen dan nooit uit, doet ten eerste pijn en ten tweede krijg ik ze daarna niet meer in. probeer idd het gaatje schoon te maken en te houden, zorgen dat die troep weg is. ik heb t pas sinds de zomervakantie, eerst bij een gaatje die ik vorig jaar heb laten schieten maar later ook nog bij een gaatje dat ik al sinds groep 4 heb (dus nu iets van 10 jaar). vreemd dat dat zo plotseling kan komen he

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 09:33

Het middel tegen ontsteking: sterilon. Lekker zo vaak mogelijk sterilonnen en je oor is weer als nieuw! Party!!
Het is wel goed dat je oorbel eruit ging, want tussen zo'n ding kunnen lekker bacterien broeden. Ik zou ze minimaal een week niet meer in doen, en goed ontsmetten als je ze weer in doet.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 09:54

goed idee, je kunt inderdaad zweerringetjes kopen en je MOET sterilon in huis halen. EN daarmee je oor meer dan eens per dag mee behandelen. Zweerringetjes zijn helemaal niet duur. Als je gouden koopt, heb je ze al voor f 35,-!


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-01 13:13

Bedankt voor jullie tips allemaal! Ik ben tussen de middag maar ff naar de drogist gegaan om Sterilon te halen, meteen maar de grootste hoeveelheid. Gisterenavond ging het wel, maar vannacht lag ik natuurlijk weer te draaien en dat deed AUW, met als gevolg een nog roder oor en nu kwam er ook vuil uit het gaatje.

Het gekke is dat mijn oorknopjes er alle vier al jaren (dag en nacht) in zitten en ik dit nog nooit zo heb gehad. Wel eens een beetje gevoelig, maar zoals ik al zei, dan was dat na een dag weer over. En het zit ook maar aan één kant, links is helemaal niets aan de hand.

Nou ja, nu maar veel druppelen met Sterilon, dat knopje er een paar dagen uit laten tot m'n oor weer een normale vorm heeft en dan heel voorzichtig proberen of dat knopje er weer door wil... maar daar zie ik nog het meest tegen op! *auw*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 14:01

grinnik
zal ik mijn moeder even bellen? die wil hem er vast wel even doordrukken zondag, is echt zo'n sadistje!!!!!

sorry Ka, heb geen advies, behalve dat ik denk dat ik persoonlijk het knopje eruit zou halen en het oor rust zou geven en ontsmetten........

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-01 09:28

Auw, sadist!!! Hihi, nou ik hou haar in optie hoor, voor als m'n eigen moeder 'm er niet door krijgt. Die kan daar ook zo van genieten... Heeft een zwak voor zweerknopjes, vandaar ook dat m'n zusje geen gaatjes meer heeft laten schieten nadat ze voor de tweede keer waren dichtgegroeid *grin*...

Laatste update: oor is nog steeds dik, nog steeds grote bult aan de achterkant maar het kloppen is gelukkig min of meer opgehouden. En ik druppel natuurlijk braaf 3x per dag met Sterilon... Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 09:58

Als je je knopje weer in wilt doen en het lukt niet "gewoon" probeer het dan eens om het van achteruit naar voren te doen, dan "prik" je 'm ff een beetje open en gaat het vaak daarna weer andersom ook makkelijk!
Succes hoor!
BTW ik had hier pas een onwijs stuk getikt maar dat staat er niet eens Verward

:evaw:

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 15:44

Probeer anders eens een oorbel met een dunner stekertje, want die zweerknopjes zijn vrij dik en kunnen pijnlijk aanvoelen als ze erdoor moeten.

Eigenlijk is het niet slim dat je je oorbel eruit hebt gehaald, het werkt net als een andere piercing, als je met een ontsteking een piercing eruit haalt heeft het geen geleider om naar buiten te komen en kan de ontsteking alleen maar erger worden.

Probeer toch de oorbel in te doen, desnoods dus een dunnere, want die kan je heen en weer halen en daarmee dus de ontsteking naar buiten draaien.

Klinkt misschien vies maar 't helpt wel, hihihi...

Ik weet er alles van hoe 't voelt, want bij mij heeft er ooit een oorbel in m'n oor vastgegroeid gezeten. Er was een velletje overheen gegeroeid en moest met een hete tang en naald verwijderd worden. Doordat ik in de badkamer zo hard aan 't gillen was, viel er op m'n kamer iets van m'n muur. AUWTSJ!!! Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-01 15:55

Leuke verhalen heb je weer, Mayo... Extreme duivel

Weet je wat nog het ergste is? Het is m'n rechteroor en dat is m'n telefoonoor. Heb net alles bij elkaar een uur aan de telefoon gezeten met diverse mensen en *auw* nu voel m'n oor weer helemaal kloppen! En met links kan ik echt niet bellen, dat voelt zo raar. Nou ja, hopen maar dat het snel over is.

BTW: iets erdoorheen halen is nu echt geen optie, dat oor is zo dik dat het stekertje de achterkant niet eens haalt... Bah.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 15:58

Daar ben ik voor, om je weer even op te vrolijken Extreme duivel *LOL*

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: blacky15, Eleeke, GrapeshotBot, Maliboe, perdjes, Rosalie_91 en 183 bezoekers